runejors skrev:Jeg gjemte meg også en del for den eldste, det gjorde at hun selv i lek på Ekeberg med mange andre hunder hadde fullt fokus på meg. Ulempen kan være at hun får en veldig liten radius dersom du skal bruke henne til spor/ettersøk etc.
Er nettopp ferdig med valpekurs og er sålangt fornøyd. Jeg nevnte denne fremgangsmåten på kurset, men de anbefalte ikke å gjemme seg da RR er en drivende jakt hund og trives i grunnen på egen hånd.
Har hørt at flere med fuglehunder har gjort dette med stor suksess. Kanskje jeg bør prøve dette
Rune
RR'en jobber bra aleine, men den er etter min erfaring også veldig opptatt av å ha oversikt over flokken sin. Det er for eksempel svært få RR'er som stikker av fra eieren på skogsturer...de fleste jeg kjenner stikker ut, men kommer tilbake så snart eieren er utenfor synsfeltet.

eller hjort, så er det no ikkje så aller værst, vel? Det verste er når det er damer i nærheten, det er meir spennande enn noko anna
   eller hjort, så er det no ikkje så aller værst, vel? Det verste er når det er damer i nærheten, det er meir spennande enn noko anna   

) så må hun bli så stor hun bare vill... hehe
 ) så må hun bli så stor hun bare vill... hehe   . Jeg er noe
 . Jeg er noe  ........så her sitter jeg da med to barn på 5 år, to katter ,ei bikkje og en mann som ikke hører å meg, så jeg synes synd på meg selv idag(noe som sikkert kommer fram nå
 ........så her sitter jeg da med to barn på 5 år, to katter ,ei bikkje og en mann som ikke hører å meg, så jeg synes synd på meg selv idag(noe som sikkert kommer fram nå  og det er skikkelig energitappende! Så fra nå av skal jeg ikke gi noe slingringsmonn ; har jeg sagt nei så betyr det nei (hilsen optimisten)
 og det er skikkelig energitappende! Så fra nå av skal jeg ikke gi noe slingringsmonn ; har jeg sagt nei så betyr det nei (hilsen optimisten) 
 Vi får jobbe med det i sommer, he he
 Vi får jobbe med det i sommer, he he homo! Hihi
 homo! Hihi Noen ganger går hun motvillig ned, mens andre ganger må jeg ta i halsbåndet og dra henne ned.
 Noen ganger går hun motvillig ned, mens andre ganger må jeg ta i halsbåndet og dra henne ned.