Hjelp!! Hvordan har dere trent håndtering med bite-gale valper?
Moderator: Gunn Tove

Letao skrev:Nå var ikke min så hyper som vesle Prana høres ut som, men kanskje et tips er å legge håndteringstreningen til når hun allerede er sliten
 Og så klarer hun ikke legge seg til å sove noe annet sted enn i buret..... og der inne får jo ikke jeg plass når hun endelig sover
 Og så klarer hun ikke legge seg til å sove noe annet sted enn i buret..... og der inne får jo ikke jeg plass når hun endelig sover   Men kanskje jeg skulle forsøkt etter et spor.......
 Men kanskje jeg skulle forsøkt etter et spor....... Og hunden merker åpenbart at jeg er i tvil og forrvirret.....
 Og hunden merker åpenbart at jeg er i tvil og forrvirret.....  
 Når jeg sluttet med det var håndteringen likevel enkel når vi begynte på annet vis med klipping av negler o.l. Da gjorde vi det gjerne når den var i et rolig modus. Tok gjerne en negl av gangen, og en ny et par timer senere. Alt som en liten seier. Alt etter som hvordan vi så valpen responderte. Positiv opplevelse for hunden var i fokus.
 Når jeg sluttet med det var håndteringen likevel enkel når vi begynte på annet vis med klipping av negler o.l. Da gjorde vi det gjerne når den var i et rolig modus. Tok gjerne en negl av gangen, og en ny et par timer senere. Alt som en liten seier. Alt etter som hvordan vi så valpen responderte. Positiv opplevelse for hunden var i fokus. ). Hantering och kloklippning blev snart ett mindre helvete. Förutom att han vrängde sig och bet så vrålade han i högan sky
 ). Hantering och kloklippning blev snart ett mindre helvete. Förutom att han vrängde sig och bet så vrålade han i högan sky   Det gick helt enkelt inte.
 Det gick helt enkelt inte.

Dette har kanskje også litt å gjøre med at jeg med min forrige RR aldri fikk dette 100% i boks. Vi hadde "diskusjoner" om kloklipping helt til han ruslet, selv om de ikke var så veldig alvorlige etter hvert. Mest sånn: ja så klipp da - bare jeg får sagt hva jeg mener om saken først
 Dette har kanskje også litt å gjøre med at jeg med min forrige RR aldri fikk dette 100% i boks. Vi hadde "diskusjoner" om kloklipping helt til han ruslet, selv om de ikke var så veldig alvorlige etter hvert. Mest sånn: ja så klipp da - bare jeg får sagt hva jeg mener om saken først   

Tipsene fra dere begge er notert på blokka
 Tipsene fra dere begge er notert på blokka   Så da er det bare å brette opp armene og være den staeste....... nok en gang (Livet med RR kort oppsummert
 Så da er det bare å brette opp armene og være den staeste....... nok en gang (Livet med RR kort oppsummert   )
 )Lene skrev:Husk "rolig & bestemt". Jeg klipper kun klørne på min når jeg selv er veldig rolig, for han merker om jeg har dårlig tid, eller stresser (i begynnelsen klipte jeg i nerven et par ganger, og ble sååå stressa...).
 Det er bare det at frøken Spinnvil får meg litt for lett ut av balanse igjen
 Det er bare det at frøken Spinnvil får meg litt for lett ut av balanse igjen   Pust in, pust ut.........
 Pust in, pust ut.........  

Så da håper jeg vi snart er inne i et bedre spor
 Så da håper jeg vi snart er inne i et bedre spor  
Elisabet skrev:Takk Calm og Holorama
Og så har jeg vært litt redd for at jeg med en hund som RR'en (med mye meninger om egen kropp og alt annet) gjør vondt værre med å "ta i et tak".)

Simira skrev:Er hun lys våken rett etter hun har sovet?

Alt lå til rette for en hyggestund uten tygging og biting - så for en stund framover skal vi holde oss unna stua, teppe/seng og ettermiddager/kvelder når det gjelder håndtering.
 Alt lå til rette for en hyggestund uten tygging og biting - så for en stund framover skal vi holde oss unna stua, teppe/seng og ettermiddager/kvelder når det gjelder håndtering.calm skrev:
Med en stökig valp så tycker jag att detta milda tvång kan hjälpa dem att bli lugna så att man kan vända det till en positiv situation.

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester