De er sikkert bare veldig ivrige etter å lære hunden sin å kjenne og få den til å fungere med omverdenen og familien! Kjenner den følelsen selv, jeg har lyst til å trene alt mulig og på alle situasjoner, og teste ting og tang. Når noe ikke fungerer, tenker jeg at sånn er min hund - og glemmer at hun ennå ikke har hatt sin første løpetid engang! Hun kan ennå forandre en del adferd selv om hun på meg virker "utvokst".
De viser i hvert fall vilje til å endre adferd som de synes er problematisk, som hannhund-aggressivitet og trekking i båndet, og ikke minst et evt. matforsvar. Det er et bra utgangspunkt!
Så til Excotic - du gjør mye riktig, du har sikkert ikke fått sjansen til å lese så mye om RR før du tok over Thyr, og selv for oss som HAR lest mye (som meg), så møter jeg stadig utfordringer og hodet bobler over av spørsmål.. (kremt).
Ta til deg de gode rådene! Jeg er tilhenger av positive metoder, ser du har fått noen tips om det før. Det er rett og slett fordi man kan ikke gjøre noe skade på en måte.. Bruk som andre sier, tid - masse tid - på å bli kjent med Thyr, du sier han er kosete og sofaglad, han høres kjempefin ut. Så lykke til!!
Og - ikke minst - hold oss oppdaterte!