Hei igjen.
Nå har vi endelig hatt en hel dag sammen med Zaiko i leiligheten i Sandnes. Det er en herlig gutt, som har masse personlighet, og vi er veldig heldige som har fått han.
Men samtidig med gleden, kommer også litt sånn småbekymringer og det som hører med tenker jeg. Jeg har kjent litt på at alt skjer jo så fort! Og så skal jeg lære han alle regler i huset, passe på å få trene på innkalling og så er det gått to dager siden vi har hentet han, og vi synes det er vanskelig å få presset inn innlæringen av navnet. !!!???!!!! Noe som kanskje burde være en selvfølge.
Jeg har lest at det bare må brukes for å få kontakt med valpen, og ikke brukes i hytt og gevær for da vil det til slutt bli bakgrunnsstøy...
Noen av dere som har noen effektive råd til oss?
Og så en annen ting.... er det bare hos oss at det blir veldig mye lyd? Av og til tenker jeg at hunden må jo bli stresset av alt maset. Jeg veileder jo han hele tiden ...nei til ledninger, se her - tyggebein...nei til aviskurven ....se her er bamsen .......nei kom her......må du på do??? (hehe forventer vel ikke
egentlig at han skal svare på klingende sørlandsk, men hadde ikke forundret meg og vår kunne ...hehe
Men nå sitter vi to i sofaen, og Zaiko ligger på puta og han er jo absolutt skjønn! Herli Herli Herli