Innbilt svangerskap

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innbilt svangerskap

Innlegg løvehund » Man Okt 30, 2006 8:56 pm

Nå har snuppa vår fått innbilt svangerskap igjen, men nå har hun så kraftig som aldri før( har fått hengepupper :oops: ). Har hørt om naturmedisin som skal hjelpe mot innbilt svangerskap. Noen som har hørt om det og vet hva det heter?
Kia og Linn
"Alt for Rognan"
løvehund
 
Innlegg: 76
Registrert: Fre Apr 15, 2005 7:35 am
Bosted: Rognan, nordland

Innlegg Vanja » Tir Okt 31, 2006 8:04 am

Har ikke hørt om noe naturmedisin, men vi har brukt Galastop, på resept. Fungerte veldig raskt.
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Annette » Tir Okt 31, 2006 8:37 am

Vanja skrev:Har ikke hørt om noe naturmedisin, men vi har brukt Galastop, på resept. Fungerte veldig raskt.


Virket galastop på oppførselen også, eller var det bare melka som ikke kom/forsvant? Når i syklusen fikk hun det?

Zeta har innbilt svangerskap hver gang, og siste ganga slet det virkelig på henne. Siden jeg helst vil unngå å kastrere henne for å fjerne problemet er jeg kjempenysgjerrig på andres erfaringer med galastop.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Vanja » Tir Okt 31, 2006 10:00 am

Galastop virket både på melka og oppførselen. Merket stor endring dag to på kuren (begynte på ettermiddagen). Tilnærmet normal hund etter kort tid, og hun var relativt sprø før vi startet kuren.

Dette gjelder altså dobermann-tispa vår. Vi steriliserte henne i sommer, og er superfornøyde. Heller det enn at hun skal være totalt idiot en måned før løpetid, under løpetid og en god stund etter løpetid, med innbilt svangerskap. Hvis de har innbilt svangerskap ofte, er det vel ofte sånn at de får seg en livmorbetennelse før eller senere?

Et annet alternativ kan være p-sprøyter, som har blitt "mildere" med årene. Men om du ikke skal ha valper på henne, ville jeg ha sterilisert, definitivt. Da er man kvitt livmorbetennelses-problematikken, innbilt svangerskap og mye annet rart. Og innbilt svangerskap ofte er en god medisinsk grunn for å gjøre det.
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Annette » Tir Okt 31, 2006 10:15 am

Vanja skrev:Galastop virket både på melka og oppførselen. Merket stor endring dag to på kuren (begynte på ettermiddagen). Tilnærmet normal hund etter kort tid, og hun var relativt sprø før vi startet kuren.


Takk :smile: Når i syklusen begynte dere kuren?

Dette gjelder altså dobermann-tispa vår. Vi steriliserte henne i sommer, og er superfornøyde. Heller det enn at hun skal være totalt idiot en måned før løpetid, under løpetid og en god stund etter løpetid, med innbilt svangerskap. Hvis de har innbilt svangerskap ofte, er det vel ofte sånn at de får seg en livmorbetennelse før eller senere?


Heldigvis merker jeg ingen ting på henne før løpetid, løpetida er stort sett uproblematisk, men styret starter et par uker etter.

Et annet alternativ kan være p-sprøyter, som har blitt "mildere" med årene. Men om du ikke skal ha valper på henne, ville jeg ha sterilisert, definitivt. Da er man kvitt livmorbetennelses-problematikken, innbilt svangerskap og mye annet rart. Og innbilt svangerskap ofte er en god medisinsk grunn for å gjøre det.


Jeg vet det, men har i grunnen mest lyst til å prøve galastop først. Virker det så slipper jeg å utsette hjertet hennes for narkose og operasjon.

Tusen takk for rask tilbakemelding :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Vanja » Tir Okt 31, 2006 10:23 am

Det tok lang tid før jeg fikk vite at det fantes et vidundermiddel, så hun hadde vel hatt innbilt i et par uker, med melk og det hele. :smile:
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron