Angående navn..

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Angående navn..

Innlegg Ira » Lør Apr 01, 2006 5:25 pm

Nå må noen fortelle meg hva alle disse rare navnene står for :-k Et eksempel som jeg nettopp leste her: Stillhetens Better Be Snowman og Stillhetens C You Stay Here Embla.
:-s ??

Kanskje dere kan fortelle meg med det samme hvor dere finner betydningen av alle de fine navnene dere velger til hundene deres? Det er jo ikke akkurat norske navn som jeg finner i den store navneboka mi.. ;-)
Hilsen Marion, alias Ira
Ira
 
Innlegg: 13
Registrert: Ons Jan 04, 2006 9:38 pm
Bosted: Harstad

Re: Angående navn..

Innlegg Leif » Søn Apr 02, 2006 1:07 am

Ira skrev:Nå må noen fortelle meg hva alle disse rare navnene står for :-k Et eksempel som jeg nettopp leste her: Stillhetens Better Be Snowman og Stillhetens C You Stay Here Embla.
:-s ??


Stillhetens Better Be Snowman kalles Zanto til daglig :D
Det lange navnet kommer fra kennelen:

http://www.stillhetens-kennel.com

A-kullet

ble født 22. august 2001 - og fikk alle navn som sluttet på A: Stillhetens... - Namibia (eneste tispe i kullet, og som vi beholdt) - Mombasa, Nigeria, Tanzania, Botswana og Kenya.

ALLE er røntget fri for HD og AA. Det er heller ikke noe annet galt med kullet.

Mor: Sneaking Micha

Far: Blomsterängens Aron von Lejontass ("Aron")


B-kullet

ble født 8. mars 2003 - og fikk alle navn som startet med "Stillhetens Better Be ..." Til sammen 6 hannhunder og 4 tisper. 3 med ridgefeil, 1 ridgeløs. 9 av dem er røntget og 1 har svak HD. De andre har ingen HD, og ingen i det hele tatt har AA.

Mor: Sneaking Micha

Far: Blomsterängens Dalaruan ("Lucky")


C-kullet

ble født 9. august 2004 - og fikk navn som startet slik: "Stillhetens C You ..." I alt 8 tisper og 1 hannhund. 2 med ridgefeil. Ikke alle i dette kullet er røntget ennå. Selv beholdt vi en tispe.

Mor: Sneaking Micha

Far: Blomsterängens Close To Charlie ("Tintin")
Leif
 
Innlegg: 35
Registrert: Fre Okt 28, 2005 4:49 pm
Bosted: På en holme ved havet.....

Innlegg Anne » Søn Apr 02, 2006 5:46 pm

Min RR gutt på snart 3 år har følgenede navn: Masithela`s Jelani Aro by Woody

Masithela - er kennelnavnet
Jelani - fikk velge et navn på J siden det er J-kulllet til opdretteren, Jelani betyr "mighty"
Aro - det daglige navnet hans, betyr "digger"
by Woody - valgte oppdretteren å ha med, faren kalles Woody
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Søn Apr 02, 2006 11:34 pm

Amageba's Johari Kafele:

Amageba: Kennelnavn. "gyldne klipper"

Johari: Kullnavn. "Verdifulle"

Kafele: Det som jeg fikk bestemme da.. brukte så utrolig lang tid på det, fordi jeg egentlig ville ha et navn som både var afrikansk, hadde en meningsfull betydning OG var lett å rope.. men til slutt måtte jeg nøye meg med de to første, og så ble det Kato som kallenavn. Men helt fra første gang jeg så navnet Kafele så visste jeg at det var noe spesielt ved det. men siden det ikke er så lette å rope (og Kaffe eller Fele er ikke heldige forkortelser heller.. hehe) lette jeg videre. men jeg kom alltid tilbake til det og greide ikke helt å gi slipp på det. så da ble det sånn da.

Og betydningen? Verdt å dø for, evt. Verdt å ofre seg for ... og det er han jo ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Irene » Man Mai 15, 2006 9:17 am

Shavanos - kennelnavnet
Ghanima - kull nr 7 - G
Marula - et sørafrikansk tre, som kan gi en god drikke - Amarula :cool:
Men, kjært barn har mange navn, her går hun også under: Skrulla, Skrull, Rula, Rulle, Snuse... osv
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hanne » Man Mai 15, 2006 11:09 am

Ghanima = GULL ;-)
Skrulla-bulla :D
Hanne
 
Innlegg: 131
Registrert: Fre Nov 28, 2003 8:20 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hanne » Man Mai 15, 2006 11:16 am

Forresten er det en frukt som vokser på Marula treet som gir denne gode drikken ;-)
Prøv den, veldig god om du liker Baileys :cool:
Hanne
 
Innlegg: 131
Registrert: Fre Nov 28, 2003 8:20 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Irene » Tir Mai 16, 2006 8:21 am

Sklir ut skikkelig her nå, Chryssi, du får flytte tråden om du ønsker... Men sjekk her: http://www.marula.org.za/
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron