Hvor mye koster en RR det første året? :)

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hvor mye koster en RR det første året? :)

Innlegg lukas » Fre Mar 31, 2006 5:51 pm

Hei!

Først og fremst, veldig bra med forum for RR intereserte!


Jeg skal snart anskaffe meg en RR og har bare ett spørsmål jeg håper jeg kan få besvart. Hvor mye koster en RR sånn ca i året? (og da mener jeg mat, veterinær, leker, osv.)


Hilsen Lukas
lukas
 
Innlegg: 25
Registrert: Fre Feb 17, 2006 8:04 pm

Innlegg Annette » Fre Mar 31, 2006 7:30 pm

Mye mer enn du trodde, og akkurat så mye som du er i stand til å bruke :smile:

Annette som akkurat nå er i en "skal det være skikkelig middag til meg eller tyggebein til Zeta?" -periode. Skjønner ikke åssen nurket vinner hver eneste gang!
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Fre Mar 31, 2006 7:41 pm

Anette skrev:

Mer enn du trodde, og akkurat så mye som du er i stand til å bruke


Vil tilføye alt for mye... Det er mange fristelser,masse hundeutstyr er veldig dyrt,men du blir bare så fristet til å kjøpe mer enn du egentlig må ha.Det er min erfaring. :oops:

Det går nok med noen tusenlapper til hund,utstyr,mat,vetrinær,kurs,utstilling,reise? Listen kan bli kjempelang,men noen sum har jeg ikke. Men det er verdt invisteringen :D
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg Kamilla » Fre Mar 31, 2006 9:03 pm

Hva man bruker på leker og "ting" er jo umulig å svare på - men de fleste RR spiser vel opp lekene sine på under 10 min så det går med noen #-o

En 15 kg med fôr koster ca 500,- og en voksen Ridgeback bruker ca en i mnd litt pluss og minus for hann og tispe antakelig.

Forsikring koster rundt 1500,- i året og vaksine 400-600 kr, HD og AA røntging ca 2000,- (engangssum). Så får man håpe det ikke blir noen turer til veterinær utover dette [-o<

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Chryssi » Lør Apr 01, 2006 4:47 am

jeg regnet litt på det en gang men har fortrengt det gitt....

men det kommer jo selvfølgelig litt an på hvordan man prioriterer.. er likevel ikke i tvil om at jeg har brukt langt mer enn 100 000 (les: stor porsjon av det jeg har tjent) på hund de siste 2,5 årene (siden Katoen ble født..).. :oops: det inkluderer selvfølgelig en del kurs og utstillinger..

det er en livsstil, ikke en hobby ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron