Forby RRen

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Forby RRen

Innlegg Anne » Lør Mar 18, 2006 4:06 pm

Hei, kom over dette på et annet forum:

Er du klar over at RR var på den oprinnelige listen over hunder som skulle forbys og er på lista over hunder de vil ha forbudt ved neste korsvei ?. Om ikke hundenorge begynner å få hue ut av ræva så er den og alt annet over 10 kilo med tenner forbudt innen 10 år
Det finnes ikke "dårlige" hunder bare dårlige eiere.


Viste dere dette??? Jeg viste at en viss person jobber for å få forbudet, men ikke at det var kommet så langt!!!
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg seam » Lør Mar 18, 2006 4:40 pm

:mad: Såpass???
Og hva begrunnes det med?
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg lbend-d » Lør Mar 18, 2006 4:56 pm

Hvilket forum har du hentet dette fra?????
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Irene » Lør Mar 18, 2006 5:44 pm

Har vært mye om det på Canis. Chryssi har diskutert masse der. Ikke nytt... desverre...
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Chryssi » Lør Mar 18, 2006 9:46 pm

den listen var vel opprinnelig postet på hundebitt.no. tror jeg har sett "artikkel" om det der men det er en stund siden og orker ikke finne den igjen på det stedet.

Konklusjonen var ganske enkel, RR ble brukt til løvejakt, vi har ikke løver i norge så da trenger vi selvsagt ikke denne rasen. #-o

Dessuten er det en av "hjertesakene" til Ben Werner at han leser MH-resultatene på genetica.se på en slik måte at RR generelt sett er en uberegnelig angstbiter. [x]

Og som kjent er det lite poeng i å diskutere med fyren. problemet er jo at han er en dyktig lobbyist, uvitenheten rundt om i stortingsbygget er skremmenede, og NKK m.fl har ikke vært flinke nok til å fremme motstanden. Derfor fikk gruppen hans Amstaff forbudt, og hadde det ikke vært for at engstaff folket sin iherdige innsats hadde den også stått på feil liste nå...

men jeg orker ikker å engasjere meg mer ](*,) blir bare frustrert likevel :banne: . og håper for all del jeg slipper å møte den mannen i virkeligheten.. :bokse: :twisted:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg lbend-d » Lør Mar 18, 2006 10:20 pm

Må jo starte med å si at jeg ikke har hørt om denne Ben Werner før nå.
Egentlig burde man jo bare overse slike typer. Minner meg veldig mye om en Lindberg som nå bor i sverige og som prøver å sverte Norge med sin kamp mot selfangst og nå sier han at norsk laks er giftig. Unnskyld uttrykket,. men slike "drittsekker" burde man overse. De er kunn ute etter oppmerksomhet.
Jo mindre oppmerksomhet - jo bedre!!!
Uff nu gav jeg dem oppmerksomhet, men nu er jeg provosert!!

:-?
Har ikke lest dette innlegget som "skal forby"" rr, men hvis man skal forby raser som har "bitt", eller har vist agressive tegn, da må vi forby alle raser. Har forresten en far som ble skambitt av en golden retriver - og på toppen av alt nektet eieren å avlive hunden. [-X - og min far var den andre som ble bitt av denne hunden!
Hva med å ta tak i hunde eierne????

Er det bare jeg som er provosert????
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Annette » Lør Mar 18, 2006 10:35 pm

lbend-d skrev:Må jo starte med å si at jeg ikke har hørt om denne Ben Werner før nå.
Egentlig burde man jo bare overse slike typer.


Akkurat sånne som ham er det i grunnen ganske farlig å overse...i hverfall om en er interessert i at mer enn en side skal nå fram til dem som lager lover her i landet.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg lbend-d » Lør Mar 18, 2006 11:00 pm

Anser de som bestemmer og lager lover her i landet for ganske fornuftige mennesker - og så har vi jo NKK bak enhver rase!!! Nei la oss tie dem ihjel - minst mulig oppmerksomhet!! Hvor mange raser har de ikke forsøkt å få forbudt her i landet.? Og pr. d.d. hvor mange er forbudte raser i Norge? Det er ikke mange. Stort sett bare kamphunder.
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Annette » Søn Mar 19, 2006 6:56 am

lbend-d skrev:Anser de som bestemmer og lager lover her i landet for ganske fornuftige mennesker - og så har vi jo NKK bak enhver rase!!! Nei la oss tie dem ihjel - minst mulig oppmerksomhet!! Hvor mange raser har de ikke forsøkt å få forbudt her i landet.? Og pr. d.d. hvor mange er forbudte raser i Norge? Det er ikke mange. Stort sett bare kamphunder.


Hm. Nå er ikke dette stedet å ta akkurat den diskusjonen, men:
    De som lager lover her i landet er ikke allvitende, de trenger opplysninger fra alle sider av en sak før lovene kan bli gode.
    Nå var det jo en del raser som ble forbudt uten at NKK fikk forhindret det, så om en er opptatt av rasen sin, så tror jeg ikke at en bare skal sitte og vente på at NKK skal ta seg av det.
    Bare noen få av landets amstaffer er kamphunder. En hund er ikke en kamphund før den er trent til det formålet.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Zinda » Man Mar 20, 2006 8:12 am

Det stod en liste i VG (?) over skumle hunder i fbm. at det skulle innføres ny hundelov i fjor (eh, forfjor blir det vel :oops: ) Der stod vår kjære RR på plass nr.9! Vi kan da ikke bare kan overse gale mennesker som vil utslette alt dyreliv i landet, men det må gjøres uten at det henvises til disse folka. NKK må være den naturlige frontfigur for oss hundeelskere, men trenger tydeligvis litt input fra oss. Hva slags input?! Tja, kanskje noen har noen ideer? Golden retrivere (GR :pekele: ) ligger på bitt-toppen mye pga at det er så mange som har dem som familiehund og "glemmer" at det er et dyr og lar kanskje hunden passe barna mens far er på butikken #-o eller noe slikt... :-?
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron