To "typer" RR?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

To "typer" RR?

Innlegg Audun » Tir Mar 14, 2006 9:15 pm

Hei igjen....

Når jeg først er i gang: Hvorfor får jeg dette spørsmålet stadig vekk: "Er det ikke slik at det er to typer RR, stor og liten? Sikkert hørt det fra 10 personer.

Hører også at ridgebacken er "mye" større f eks i Danmark. Har jeg gått glipp av noe eller har det bare med gener å gjøre? Skjønt, det er nok litt enklere å huske en hann på 58 kg kontra en hunn på 35..........

Audun

-føler meg veldig nybegynner nå.................
Audun
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Des 01, 2005 10:56 am

Innlegg Kanskje » Tir Mar 14, 2006 9:21 pm

Første gang jeg så en ungarsk vizsla trodde jeg det var en RR.

Og de er mindre, og i noenlunde samme farge. Men vizsla har ikke ridge da, og jeg så den bare veldig i forbifarten, så jeg tror jeg skal krype ut av forumet med synsingen min nå... :oops:
Kanskje
 
Innlegg: 18
Registrert: Tor Feb 16, 2006 9:44 pm

Innlegg Irene » Tir Mar 14, 2006 9:56 pm

Nå er ikke jeg en erfaren RR eier (har hatt RR i snart 3 år), men kan ikke si at jeg har hørt om stor og liten RR. Jeg vet om amerikanske linjer (myndeliknende) og de litt mer mastiff (mer kompakte) linjene. Selv har jeg hat begge deler; Baron var stor og kraftig, og lille Marula, ja hun taler sin egen sak ;-)
Er RR'en større i dk? Veit egentlig ike jeg, syns ikke de var spes større på en utstilling jeg bivånet for et par år siden.
Men at RR'en har blitt større (mer masse) enn tidligere, det er ikke vanskelig å se.
Hvis du går inn på www.glenaholm.com kan du følge RR ganske langt tilbake i historien.
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron