men lurer på om ikke RR også kunne fungert bra?
Det kan de!!
Mens jeg sitter på internett (skulle egentlig bruke lørdagskvelden på å vaske huset - blæh

) er min yngste hund ute med samboeren og hans hundespann. Der gjør hun en nesten like god jobb som huskyene, hun har bare litt for dårlig grunntrening da hun mistet oppkjøringen tidlig i høst. Neste år er hun med på konkurransespannet hvis jeg får overtalt samboeren
Moren hennes gikk på samme spannet i sine litt yngre dager, også som lederhund på mitt spann når jeg en kort periode hadde mitt eget. Hun er litt mer sær og hadde dager der hun rett og slett ikke gadd trekke datteren er litt mer will to please og arbeidsvillig. Ikke fullt så smart heller kanskje
Jeg og Aisha (den yngste) deltok forresten for noen helger siden i barmarksløp i enspann sykkel - vi tok en hederlig 7 plass av 9 deltakere

Klassen ble forøvrig vunnet av min venninne med vorsteher tispe. Aisha var kjempeflink men dumme mamma prøvde å kjøre forbi et spann og presset litt mye og da mistet hun litt av gnisten. Neste år skal jeg holde hodet kaldere
http://web.telia.com/~u27812050/kull19.htmHer finner du en slektning av mine hunder som brukes som trekkhund og som vant SM i viltspor i år

Litt skryt av vår "familie" også
Du bør vente til hunden er passert et år før du lar den trekke, store og tunge hannhunder kan godt være halvannet. Greit å "kjøre dem inn" (lære dem det så de skjønner poenget) så tidlig som mulig og så legge det bort til året etter når hunden er mere utvokst.
Mvh Kamilla og trekkbackene