sove på kaldt rom??

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

sove på kaldt rom??

Innlegg fot » Fre Sep 16, 2005 5:48 pm

Nå som det begynner å bli kaldt om nettene har jeg et spm.

Simba ligger i sakkosekken sin på gulvet på soverommet vårt om natta. Vi bruker å ha vinduet oppe, men nå som det begynner å bli høst lurte jeg på om det er noen som har noen formeining om hvor kaldt det kan være før vi bør begynne å pakke inn/kle på stakkars lille vofsen vår? :roll: ....I fjor vinter var han jo liten valp, så da hadde vi det ikke så veldig kaldt, men vi liker begge å ha det litt kjølig når vi sover.....får de vinterpels som er tykk nok til å tåle å sove med vinduet oppe?....Blir jo ganske mye kaldere på gulvet enn oppe i senga, selv om sakkosekken er både lun og varm....
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren

Innlegg Sonja » Fre Sep 16, 2005 6:49 pm

Hei

Har ikke noe råd om hvor mye kulde vofsene våre tåler før de må pakkes inn, men Gandhi bruker pledd allerede selv om det ikke er så kaldt.
Han liker å stikke nesen under pleddet om kvelden.Da kommer det masse go'lyder.
Problemet er at i løpet av natten snur han på seg, og da blir det kaldt. Ofte rusler han inn på stua å legger seg for der er det som regel varmere. Vi har alle dører mellom rommene åpne om natta, men han foretrekker helst å ligge i nærhetne av mamsen.

Han er en skikkelig mammadalt
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg fot » Fre Sep 16, 2005 6:59 pm

kjenner til begge problemene!....har ei dyne som han liker å ligge på, men han må liksom alltid "trå ned gresset" oppå sakkosekken noen runder i løpet av natta og da faller jo dyna av.....
Er best å ligge i nærheten av flokken ja!.....skulle helst ha vært oppe i senga, hvis han kunne bestemme, eller under, "er så lunt og godt der"...krabbe krabbe krabbe....sette seg fast....hei, kan ikke dere våkne a, trenger litt mer høyde under her.....(som om vi ikke allerede har voknet av styret med å krabbe inn inder liksom).... :roll: :razz: er jo sååå stille jeg da...NOT :cool:

Får høre om det er noen flere som har noen ideer, er jo best å slippe dyne da..... selv om det er veeeldig koselig...hehe
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren

Innlegg Chryssi » Fre Sep 16, 2005 9:34 pm

her brukes det teppe eller dyne hele året!

dette har vi godt innarbeidet rutine på.. kato har senga si like ved senga vår, og når jeg skal legge meg så venter jeg til han har "ordna seg til" først, før jeg brøyer på ham :cool:

Der ligger han mye av natten, men en eller annen gang står han opp, og om vi får merke dette eller ikke kommer litt an på hvor kaldt det er. noen ganger våkner jeg av at jeg blir snusa forsiktig på, litt sånn "hey... pssst.. er du våken?.. hallo.. atte jeg får ikke sove igjen her.. kanskje du bare skal stå opp nå?". da hjelper det som oftest å be ham legge seg igjen, og brøye over ham på nytt. da kan det være fred noen timer til ;-) dette gjelder i helgene og andre dager hvor både jeg og sambo skal sove lenge. når det er to mennesker i senga så skal det bare unntaksvis være en hund der!

når det er bare ett menneske i senga derimot, så betyr det hund under dyna vet han. samboen har i det siste blitt ganske flink til å stå opp av seg selv, og jeg våkner da ikke før det kommer et hode kjørende mot meg, gjerne med en kald og våt snute som stopper på låret etc. "halla! lett opp dyna her da og gjør plass til meg!".

Bortskjemt? Ja og nei... Nei, fordi jeg tillater det, og ja, fordi han forlanger det ;-)

ville ikke hatt det på noen annen måte :cool:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Kamilla » Fre Sep 16, 2005 11:06 pm

samboen har i det siste blitt ganske flink til å stå opp av seg selv



=D> =D> =D> Hahahaha!!! Sånn har jeg hatt det også - et spark i siden "nå må du opp - klokka di ringer!" - så kan jeg sove videre. Nå har jeg sluttet å vekke han for han ble så sløv og hørte aldri klokka #-o

Nå er snart gubben bedre dressert enn bikkjene så da må jeg vel på kurs snart (med bikkjene ;-) )

Kamilla
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Chryssi » Fre Sep 16, 2005 11:37 pm

Sånn har jeg hatt det også - et spark i siden "nå må du opp - klokka di ringer!"


ETT spark bare ?? ;-) her var det MYE dytting og minst 3 "stå opp da for helv.." hver morgen :roll: men nå har det blitt mye bedre , tror kanskje det har noe med røykeslutt å gjøre :smile: tror ikke jeg skal ta på meg noe ansvar ;-) han hadde ikke hørt klokka uansett.. lurer på hva hvordan han overlevde uten meg??? ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Kamilla » Lør Sep 17, 2005 10:53 am

Tror det kan ha mye med røykeslutt å gjøre ja, jeg sluttet å røyke for tre måneder siden og nå sover jeg ikke sammenhengende en eneste natt :mad:

Men det kan jo rette seg? [-o<

I helgen er jeg alene hjemme - gjett hvem jeg hadde selskap av i sengen i natt?? To VELDIG fornøyde Ridgebacker som ellers aldri får sove i sengen ;-) Tror den yngste trodde hun hadde kommet til himmelen!!

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg benedicte » Lør Sep 17, 2005 12:42 pm

Hvordan orker dere å ha rr på soverommet? Mannen min og jeg blir jo holdt våkne halve natten med høylytt snorking.... :smile: Nei hun må nok sove i stua...
benedicte
 
Innlegg: 121
Registrert: Ons Jul 06, 2005 8:50 pm
Bosted: Drammen

Innlegg Chryssi » Lør Sep 17, 2005 1:15 pm

kato snorker heldigvis ikke \:D/ og.. skulle jeg diskriminert pga snorking, så hadde samboen vært ute for lengst :roll:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Kamilla » Lør Sep 17, 2005 2:12 pm

Ingen snorking her heller - hverken firbente eller tobente :cool:

Og til vanlig sover bikkjene i andre etasje og vi i første - det var et lite anfall av ensomhet som gjorde at de fikk komme inn i "master bedroom" ;-)

Men FY så mye hundehår jeg har på sengetøyet i dag - skiftet farge fra ensfarget blått til blå-brindle :-?
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Anne » Lør Sep 17, 2005 2:16 pm

Chryssi skrev:kato snorker heldigvis ikke \:D/ og.. skulle jeg diskriminert pga snorking, så hadde samboen vært ute for lengst :roll:


JEG hadde blitt sent ut for lengesiden :mrgreen:

Aro sover da i sengen vår hver natt, men han er ikke den typen som skal under dyna. Er han under dyna er det jeg som brer over han nå jeg tror han er kald ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Jorunn » Søn Sep 18, 2005 10:12 am

For å få det mer lunt på kalde netter så kan jo buret (med døren åpen) brukes. Bare kle buret med tepper så bare åpningen er fri + ha et tykt godt underlag i bunnen...da blir det liksom en slags hule :D
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Irene » Man Sep 19, 2005 9:08 am

Så må dere huske på at det er bikkjer dere har i hus, og ikke spebarn!! De flytter seg selv om det blir for kaldt!!
Ikke porselensdokker heller dette her da.
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Zinda » Man Sep 19, 2005 9:34 am

;-) enig med du, Irene! Det er bikkjer, selv om de noen ganger kan minne om porselen.
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Chryssi » Man Sep 19, 2005 3:01 pm

skjønner hva dere mener, men Kato er "babyen" min uansett ;-) Folk har jo forskjellig syn på hundehold. Så lenge hundene har det bra og vi ikke har dårlig samvittighet, så spiller det jo ikke så stor rolle hvordan man forholder seg til dem?

har egentlig liten forståelse for mye av "menneskeliggjøringskritikken".
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Neste

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron