Vegt

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Vegt

Innlegg Anne » Søn Des 26, 2004 12:31 am

Hvor mye veier RR-en din? Tispe elle hann?
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Søn Des 26, 2004 1:16 am

har ikke veid kato siden august (det er jo sånt tiltak å løfte ham.. hehe), men jeg har ikke sett noe vesentlig endring i form så antar at han fremdeles ligger på ca 43kg. han er 171cm høy, og ganske slank.
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Irene » Man Des 27, 2004 1:14 am

41,2 ved forrige vet besøk, i november - hannhund og 69-70 i manken
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg C.J » Man Des 27, 2004 2:32 pm

Min hane väger 45kg och är 69 cm över manken......gansk grov i benstommen och ett muskelknippe.
C.J
 
Innlegg: 143
Registrert: Lør Nov 06, 2004 7:59 pm

Innlegg Anne » Man Des 27, 2004 5:47 pm

han er 171cm høy,


Temmelig BIG hund du har Chryssi :mrgreen:

69-70 i manken


69 cm över manken
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anne » Man Des 27, 2004 5:52 pm

Grunnen til at jeg lurer er at lille Aro er på slanking, og så lurte jeg litt på hva som var "normalt"... Vegten som er i rasestanderen syns jeg er litt vel lite for Aro, han har jo alltid vært en god klump ;-)

Noen som har en hund på 36,5 kg slik det står i rasestenderen forresten?
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Man Des 27, 2004 6:51 pm

Temmelig BIG hund du har Chryssi


jepp, han rakk å strekke seg 2cm over grensa før det sa stopp ;-) men det var stor hund jeg ville ha, og stor hund har jeg fått. jeg kunne omtrent tenke meg at det var i det området han kom til å ligge når han var en av de største valpene i kullet. dessuten er det jo blitt veldig vanlig med hanner i størrelsen 70-72. men han er heldigvis ikke av "mastifftypen" ellers i kroppen så han er så vidt jeg kan se innenfor standard på de fleste andre områder.

den standardvekten tror jeg ikke du skal tenke så hardt på. jeg kjenner iallefall ingen som holder en slik vekt!

hvor tung er aro nå da?
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg fot » Man Des 27, 2004 7:51 pm

Vår "lille" hannvalp er nå 7,5 måned, veier 41,5 kg og er 71cm bak og 67 foran (vokser litt skjeivt!) Oppdretteren vår sa at en ridgeback er passe når du ser de to bakerste ribbeina når han er i bevegelse, for tynn hvis du ser hele vaskebrettet bortetter siden.....tror nok ikke at de "norske" RR'ene er helt etter standarden....
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren

Innlegg Anne » Man Des 27, 2004 9:10 pm

Chryssi: jeg mente at Kato var 1-7-1 cm, mens de andre var 6-9 cm ;-) Forklarte jeg det rett nå? (Kato er 1m og 71 cm, de andre 69cm).

Er ikke så bekymret for at Aro ikke er stander vegt, har ennå ikke sett en RR som er så "liten"...

For noen mnd siden var Aro 47,2 kg... Etter nyttår tenkte jeg å kjøre innom dyrlegen å ta han på vekta, viss vi får lov da ;-) Vet ikke hvor høy han er nå, ligger å sover så det får vi ta en annen gang...

[/quote]
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Man Des 27, 2004 10:50 pm

hihi... ja nå så jeg det.. går fort i svingene av og til!
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Ida » Søn Jan 02, 2005 3:36 pm

Victor er ca 69 cm i mankehøyde og veier mellom 41 og 42 kg. Syntes jeg ser så mange store RR! Hver gang noen ser Victor, sier de: jøss, så liten han er i forhold til andre RR!

Jeg blir like furten hver gang og svarer: "da er nok de for store"! Barnslig? Jeg? ;-)
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg TCK » Man Jan 03, 2005 8:15 am

Zetu ble veid før jul, ca ett år gammel, og da veide han 45 kg. Tror han er mellom 70-72 cm, vanskelig å måle helt nøyaktig syns jeg. Han var størst i valpekassa av tre gutter, men minsten i kullet er en GOD del større og veier 47 kg. Nå er vel ikke gutta ferdig utvokst heller, så vi får se!

Ps. Dette er slanke gutter! Tydelige ribbein.. :roll:


Tonje og Lillegutt
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Anne » Man Jan 03, 2005 11:26 am

Da må det vær noen store gutter ja :D Det hadde nok min samboer likt siden han liker store hunder ;-)

Ribbena viste ikke på Aro da så da ble det slanking, men merket jo at han ikke vær like spretten som før. Var mer daffen, men det kommer seg nå :mrgreen: Skal veie han i dag, og måle han ;-)

jøss, så liten han er i forhold til andre RR!


Vi har da fått høre om han skal være så stor :roll: Og da tror jeg de fleste har siktet til vegten ;-)

Når jeg tenker etter så kan jeg ikke helt forstå at vi ikke har sett det før at han hadde litt for mye :roll: :oops: Men tror det har noe med kastreringen å gjøre, men skal ikke legge hele skylden på det for vi fikk jo beskjed om at kastrerte hunder ofte la fort på seg ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Ons Jan 05, 2005 2:52 pm

vi fikk kato på vekta i går, og resultatet var veldig pussig. 41kg! han har da (hvis forrige måling var riktig) gått NED i vekt :-? jeg registrerte at han var blitt litt tynnere for et par mnd siden, men så begynte vi å gi ham større mengde mat og nå synes jeg han har blitt omtrent som før.. men så er han altså 1,5 kg lettere enn han var for 6mnd siden :neutral: da må han ha vært under 40kg på sitt tynneste!

antar at han skal "fylles ut" et par kg til i løpet av det neste året, så man kan jo kanskje tippe at han ender rundt 43kg da kanskje når han er ferdig voksen.. men nå ble jeg usikker! han har jo hele tiden vært sunn og frisk.. og jeg tenker at de hundene man hadde når man laget standard, ikke hadde særlig mange gram mer enn nødvendig på kroppen... så hvis kato var 3-4 cm lavere f.eks, så blir plutselig ikke 37-38kg så fjernt likevel :-?

kom på en annen ting, men tror jeg starter ny tråd
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Anne » Ons Jan 05, 2005 6:56 pm

Ok, da er Aro nettopp veid... 43 kg, og 71 cm, sånn ca på vår vegt her hjemme... Stian sa at han mente at Aro var 51 kg!!!! sist hos vetrinæren... Altså gått ned 8 kg... Lurer på om jeg og skal begynne med foret til Aro for å gå ned i vegt ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Neste

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron