Hjelpere

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hjelpere

Innlegg Blistex » Lør Apr 02, 2011 12:41 pm

Hei! :smile:

Jeg har sniklest på forumet en stund og har tenkt å skaffe meg en RR, forhåpentligvis i år.
Men jeg har noen spørsmål som jeg håper dere kjennere kan svare meg på. :-"

Jeg er 23 år gammel og bor alene. Foreldrene mine er friluftsmennesker som kunne tenke seg en hund som turkamerat, men de er ikke interessert i å ha en hund på heltid. Begge er vokst opp med hund, men har ikke villet hatt "ansvaret" som voksne.
Faren min foreslo at når (hvis) jeg skaffer meg en hund, så kan de hjelpe meg med hunden mens jeg er på jobb. Jeg jobber nemlig skift (formiddag/ettermiddag/natt), så vi tenkte at de gangene jeg jobber slik at hunden vil bli alene hjemme over lenger tid så kan foreldrene mine ta over.
Moren min jobber også skift (kun formiddag og ettermiddag) og faren min er sin egen sjef, så begge jobber på litt ulike tidspunkt, faren min kan forsåvidt styre denne tiden selv.

Hunden vil selvsagt tilbringe mesteparten av tiden med meg ettersom jeg har lengre perioder med helt arbeidsfri. Jeg har også begynt å lese litt hundebøker (På talefot med hunden, klikkertrening osv.). Disse bøkene er også foreldrene mine interessert i, og vi vil bli enige om oppdragelse og hva som er lov/ikke lov slik at hunden ikke blir forvirret når det kommer til dette. Om den får ligge i sofaen og slikt. :cool:

Må kanskje også nevne at jeg har to hunnkatter på to år. Disse er vokst opp med hverandre og tåler litt røff leking, hvis det skulle skje.

Det jeg lurer på er hvordan vil hunden reagere på dette? Kan den tilpasse seg på slik "ujevn" rytme? Jeg vil selvsagt det beste for hunden.

Takker for svar og innspill :D
Blistex
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Sep 23, 2010 7:46 pm

Re: Hjelpere

Innlegg Simira » Lør Apr 02, 2011 2:32 pm

Hunder er tilpasningsdyktige dyr, og tåler mer enn vi ofte tror. Jeg tror en slik løsning vil fungere helt fint. Hunden vil fort lære hvilke regler som gjelder hvor og med hvem. :)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Re: Hjelpere

Innlegg Blistex » Tir Apr 05, 2011 3:05 pm

Hunder er tilpasningsdyktige dyr, og tåler mer enn vi ofte tror. Jeg tror en slik løsning vil fungere helt fint. Hunden vil fort lære hvilke regler som gjelder hvor og med hvem. :)


Takk for positivt svar! Det var beroligende å høre :D
Blistex
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Sep 23, 2010 7:46 pm

Re: Hjelpere

Innlegg Hefo » Tir Apr 12, 2011 7:09 pm

Jeg jobber også skift, med lange helgevakter og da er Nala hjemme hos foreldrene mine. Det funker helt supert. De hjelper gjerne til, og hun er jo "far" si lille mor...
Hun vet hva hun får lov til hvor... Hjemme ligger hun i sofaen *host*, men det får hun ikke hos foreldrene mine. Derimot stjeler hun gjerne fra benken hos dem, men ikke hjemme. :D
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Re: Hjelpere

Innlegg Blistex » Ons Apr 13, 2011 2:53 pm

Jeg jobber også skift, med lange helgevakter og da er Nala hjemme hos foreldrene mine. Det funker helt supert. De hjelper gjerne til, og hun er jo "far" si lille mor...
Hun vet hva hun får lov til hvor... Hjemme ligger hun i sofaen *host*, men det får hun ikke hos foreldrene mine. Derimot stjeler hun gjerne fra benken hos dem, men ikke hjemme.


Takk for svar! Jeg blir så glad av å lese dette :D
Jeg skal møte en oppdretter i morgen, klarer nesten ikke å vente!
Blistex
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Sep 23, 2010 7:46 pm


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron