Rhodesian Ridgeback 2 år gammel

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Thyr

Innlegg tina » Søn Jul 12, 2009 1:03 pm

Til erfarne Rhodesian Ridgeback eiere på dette forumer! Jeg er den tidligere naboen til Thyr. Har tenkt pittelite grann på selv å overta Thyr nå. Jeg har egen leilighet,bor nært Ulriken(turmiljø)og har også fått beskjed fra min tidligere nabo om at han vil være litt behjelpelig med omsorgen for Thyr(han bor i en annen bydel enn meg) Men det er et stort MEN her;jeg har aldri eid en hund før og hvordan i allverden skal jeg være istand til å ta vare på en så stor hund? Jeg er et menneske som er veldig glad i dyr men vet ingenting eller veldig lite om hundeoppdragelse. Jeg må ærlig innrømme at jeg er den type menneske som hvis en hund ser på meg med sine brune store øyne får jeg lyst til å løpe å hente et griseøre bare for å gjøre hunden glad. Det høres ekstremt tåpelig ut men det er rett og slett sånn jeg er. Hvordan skal jeg kunne forandre meg til å bli en sterk og kosekvent leder for en så stor hund,når jeg ikke er akkurat det i utgangspunktet?? Det er en som har kontaktet meg på PM som virker som å være det Thyr trenger men så er det usikkerheten om han vil ha Thyr eller ikke(ser på det som positivt at han tenker nøye gjennom det)men i mellomtiden bor Thyr på omplasseringssenteret og jeg sitter her og tenker "skal-skal ikke". Hva tenker dere om det jeg har skrevet her?
tina
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Apr 25, 2009 11:21 am

Innlegg hilde » Søn Jul 12, 2009 4:35 pm

Jeg syns du er veldig ærlig ovenfor såvel deg selv som med oss ande her =D> Ut fra hva vi har lest om Thyr, så vile han gagne en eier som er stødig og trygg i ulike situasjoner hvor Thyr selv ikke er trygg nok. For å klare det, bør man ha en viss peiling på hva en gjør.
En må være konsekvent og ikke minst - rettferdig, sett fra hundens side! Da bør man vite litt om hvordan hunder tolker ting kontra oss mennesker. #-o

Min helt personlige mening, er at det beste du kan gjøre for Thyr, er å fortelle om ham til hundevante mennesker. Fortell og fortell! Det er jo agurktider for avisene, hva med å tipse dem om å besøke omplasseringssenteret for å skrive en historie om arbeidet de gjør der?

Ikke gjør deg selv vondt med å ta til deg Thyr om du ikke er sikker på at du er den rette for ham. Disse hundene knuser hjerter mye mer enn et ødelagt kjærlighetsforhold kan!

Tina, dette er mine tanker om situasjonen. Ikke sikkert jeg har rett, men du spurte om våre meninger. Ønsker deg alt godt, du viser et skikkelig godt hjerte ;-)
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg tina » Man Jul 13, 2009 11:20 am

Takk for svar Hilde :smile:. Du satte vel fingeren på mye av det samme som jeg har tenkt og jeg kommer nok til å ta rådet ditt til etterretning. Selvom jeg savner Thyr,er det ikke mine følelser som betyr noe her,det viktigste er at Thyr får det bra på lengre sikt. Jeg bestilte forresten boken På talefot med hunden,i går kveld. Ønsker meg en hund en gang i fremtiden og da vil jeg være forberedt :smile:.
tina
 
Innlegg: 7
Registrert: Lør Apr 25, 2009 11:21 am

Forrige

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron