reservert mot remmede..

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

reservert mot remmede..

Innlegg MariaHelene » Fre Mar 07, 2008 3:31 pm

Hei hei, er deres ridgebacker veldig reservert mot fremmede? merker bare att gutten min ikke er så overbegeistret når fremmede (menn spesielt) kommer bort til han når hann er bundet og begynner å kose på han uten å på en måte ha sput om lov :roll:

hennvender den fremmede seg til meg først derimot så er alt ok :D merkelig skrue, men det er kansje helt normalt?
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg stine » Fre Mar 07, 2008 7:20 pm

Klassisk for rasen... Reservert, men ikke nervøs eller aggressiv!
Sånn er mi eldste tispe også...
Hadde støv på hjernen, men nå er det visst bare hundehår... :)
stine
 
Innlegg: 43
Registrert: Tor Mar 01, 2007 7:07 pm
Bosted: Nord-Troms

Innlegg MariaHelene » Fre Mar 07, 2008 7:33 pm

ok, godt å høre :D

nei han er ikke nervøs eller agresiv... bare merker på adferden hans att han ikke er veldig begeistret :P han er liksom likegyldig, og vil helst bare site ved siden av meg mens jeg snakker med fremmede (er ofte folk vil stoppe og prate om han)

men er det noen han kjenner, er han kjeeempe glad :D da er det julaften...og de får kose så mye de bare vill med han :P

kan jo egentli forstå det på sett og vis.. jeg hadde heller ikke likt att fremmede mannfolk på død og liv skulle kna og dulle med meg....
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Elisabet » Søn Mar 09, 2008 9:21 am

MariaHelene skrev:kan jo egentli forstå det på sett og vis.. jeg hadde heller ikke likt att fremmede mannfolk på død og liv skulle kna og dulle med meg....


Jeg syns han høres ut som en kjempeflott gutt! Så deilig at han ikke på død og liv skal hilse på alt og alle, men forholder seg rolig og uinteressert. Tror jeg hadde digga det hvis det var min hund ;-) Han høres rasetypisk ut, syns jeg (selv om gutten min ikke var rasetypisk på så mange områder, så det vet jeg strengt tatt ikke så mye om..... :roll: )

Og du er inne på noe; det å bli plukka på av fremmede - særlig når man er i bånd og ikke kan bruke språket sitt skikkelig - er ikke noe signalsterke hunder syns noe særlig om. Det er da ikke høflig (iflg "hundereglementet") å bare buse rett på? Man stopper opp, snuser ut i lufta, viker litt med blikket, nærmer seg rolig....... for så å gå i ring å snuse hverandre bak - gjør man ikke?? :mrgreen:
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg MariaHelene » Søn Mar 09, 2008 4:37 pm

haha, ja er jo egentli greit att han er reservert mot fremmede mennesker.. men han er alt annet enn reservert mot andre hunder :twisted: da er han i lykkerus... men vi hilser aldri på fremmede hunder i bånd lengere, må lære seg å passere de og uten å bli bananas :D

Joda han er en flott hund, slik alle RRer er =D>
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron