Hvorfor akkurat RR?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hvorfor akkurat RR?

Innlegg SiljeL » Fre Nov 02, 2007 12:03 am

Helt siden jeg var lita jente, 6-7 år gammel, så har jeg vært så utrolig fascinert og imponert over denne flotte rasen. Har kun møtt en RR-hund, da en hannhund, men bestemte meg der og da at en slik hund SKAL jeg ha. Men, har liten kjennskap til rasen og kjenner ingen andre som har det heller. Har som sagt kun møtt ett eksemplar av rasen, men har ingen kontakt med eieren av den hunden lengre.. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som sannsynligvis har mer peiling enn meg;
- Lurer bare på hva som har fått dere heldige RR-eiere til å velge denne rasen?
- Hva er positivt og hva er negativt med den?
- Er den allsidig i bruk? Tenker da på kombinert familie\turhund, men samtidig spor og agility f.eks? Eller bør jeg fokusere på ett felt?
- Er det noe jeg bør være spesielt oppmerksom på i forhold til denne rasen? Sykdommer o.l.
SiljeL
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Nov 01, 2007 11:52 pm

Re: Hvorfor akkurat RR?

Innlegg Annette » Fre Nov 02, 2007 6:59 am

SiljeL skrev: - Er den allsidig i bruk? Tenker da på kombinert familie\turhund, men samtidig spor og agility f.eks? Eller bør jeg fokusere på ett felt?


Hei, og velkommen!

Rasen er skapt for allsidighet og kan brukes på de fleste områder. Jeg for min del har prøvd meg på det meste med mine (bortsett fra agility) og kommer til å fortsette med det de ser ut til å like best. Ingen grunn til å bare fokusere på ett felt, med mindre du ønsker å nå veldig høyt.

Eneste grunnen til at jeg ikke har prøvd agility er at jeg ikke har hatt tid til å reise til nærmeste sted hvor de har skikkelig bane.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Irene » Fre Nov 02, 2007 10:50 am

Heisann!

Hvis du tar en liten let gjennom noen av trådene her på forumet, vil du finne mange svar på dette. Du kan bruke "søk" knappen (som du ser øverst i bildet) og søke etter noen definisjoner.

Ikke for at jeg ikke vil svare deg her i denne tråden asså ;-) , men det har vært mange svar på dette før!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Irene » Fre Nov 02, 2007 10:54 am

Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg MariaHelene » Ons Jan 09, 2008 5:20 pm

Ser du bor i Bodø :) vi begynner å bli en del hær nu :D send meg pm hvis du vil treffe flere rr ;)
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron