Mitt verste mareritt

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Mitt verste mareritt

Innlegg siljealise » Tir Jul 03, 2007 11:54 pm

Nå er jeg så trist som jeg kan bli. Dattera mi på 2 har gradvis utviklet allergi mot min kjære kjære Simba og jeg må omplassere han. Min fantastiske oppdretter skal hjelpe meg å finne et nytt hjem til han. Håper virkelig det finnes noen der ute som kan bli like glad iSimba min som jeg er. :cry:
siljealise
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Nov 29, 2006 10:34 am
Bosted: Trondheim

Innlegg Åsa » Ons Jul 04, 2007 7:02 am

Uff, jag har verkligen medlidande med er :cry:
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Life » Ons Jul 04, 2007 11:15 am

Huff da, Silje :cry: det var virkelig trist !!!

Håper du finner en ny familie til Simba i nærheten slik at du kanskje kan besøke han etter en stund. Min Chillie ble omplassert til meg når hun var 5 mnd. I fjor sommer kom den "gamle" familien hennes helt fra Stockholm til Trondheim for å besøke henne.

Liv og jentene
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Sonja » Ons Jul 04, 2007 3:36 pm

Hei
Føler med deg :cry:

Den samme beskjeden fikk jeg for fjorten dager siden. Min gutt på 12 år har vært fryktelig tett og forkjølet, rennende øyne og nese.
Vi fant ut at han sikkert hadde pollenallergi, bestilte time hos lege, tok blodprøver.
Svaret var at han er allergisk mot pollen,gress,bjørk m.m og HUND.
Så jeg vet akkurat hvordan du har det. Første dagen var jeg bare i sjokk, gikk rundt og gren. Har snakket med flere leger, og det er delte meninger om hva som bør gjøres. Nå har han fått tabletter, nesespray osv. og fungerer fint.
Vi har bestemt oss for å prøve å få dette til selv med hund i huset.
Vil se til vinteren hvordan det går når han slutter med tabletter. Han har jo aldri reagert på hund før, og iflg. testen så er ikke verdien mot hund like høy som feks mot burot.
Så jeg håper i det lengste det går bra, hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe en RR til, men må nok vente en stund før jeg tar sjansen på det.

Er det noen her inne som har erfaring med hund og barn med allergi i hus ?

Må si som Liv håper dere finner et nytt hjem til Simba, men skjønner veldig godt hvor vondt det er
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg siljealise » Ons Jul 04, 2007 4:39 pm

Legen anbefalt åholde Tirilmin unna hund fremover litt og ville ikke medisinere, men dette er forid hun er liten og reagerte mer på hund enn på pollen, og at ettersom hun er så lita så kan allergien bli verre..
Siden oppdrettern er så snill og fantastisk som hun er, så skal hun ta oppgaven med å finne et hjem til han, så jeg kjører han ned til Sandefjord til helga...
Dette er så vondt atte...
siljealise
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Nov 29, 2006 10:34 am
Bosted: Trondheim

Innlegg Linda » Ons Jul 04, 2007 5:13 pm

Til siljealise: Sikkert veldig tungt for deg!! Men barna går jo foran, sånn er det nå engang.

Til Sonja: Mange som er allergiske kan i "toppene", når allergien blomstrer som verst, også reagere på ting de ellers tåler, som f.eks. hund. Det er heldigvis sjelden man er så allergisk mot hund som andre ting, det er ofte en "snill" allergi. Håper dette er tilfelle for din sønn, Sonja!

Vi fikk selv sjokk da min eldste var to år og fikk et astma-utbrudd. Akkurat da hadde vi fem voksne hunder og 9 valper i hus... Hun ble testet og er heldigvis ikke allergisk mot hund (eller andre ting), og det ble med noen få anfall det første året. Vi slapp med skrekken!

Ellers innbilte jeg meg at det går an å vaksinere seg hvis man virkelig er allergisk mot noe - er det noe jeg har drømt? Noen som vet?
Linda
 
Innlegg: 77
Registrert: Tir Mar 21, 2006 11:11 am
Bosted: Elverum

Innlegg Annette » Ons Jul 04, 2007 5:30 pm

Linda skrev:Ellers innbilte jeg meg at det går an å vaksinere seg hvis man virkelig er allergisk mot noe - er det noe jeg har drømt? Noen som vet?


Tror ikke at du har drømt det, for jeg har hørt om det jeg og, men jeg vet ikke om det gjelder alle allergier.

Har jeg forstått det rett så dreier det seg ikke om vaksine i vanlig forstand (en sprøyte eller to, litt ventetid og så er det gjort), men om en styrt tilvenning med svært bestemte doser av allergenet for at kroppen skal bygge opp måter å takle det på sakte og trygt. Tror det finnes for en rekke autoimmune lidelser også (for eksempel furunkulose).
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Re: Mitt verste mareritt

Innlegg Annette » Ons Jul 04, 2007 5:35 pm

siljealise skrev:Nå er jeg så trist som jeg kan bli. Dattera mi på 2 har gradvis utviklet allergi mot min kjære kjære Simba og jeg må omplassere han. Min fantastiske oppdretter skal hjelpe meg å finne et nytt hjem til han. Håper virkelig det finnes noen der ute som kan bli like glad iSimba min som jeg er. :cry:


Oj! Så trist!!! Sitter her og ser på brodern hans, og prøver å sette meg inn i situasjonen din :sad: Ikke lett! Forferdelig fælt hadde det vært å måtte gjøre det samme!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg siljealise » Ons Jul 04, 2007 5:37 pm

Håper bare noen der ute vil ta i mot verdens fineste og herligste ridgebackgutt :roll:
siljealise
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Nov 29, 2006 10:34 am
Bosted: Trondheim

Innlegg Kango » Ons Jul 04, 2007 7:00 pm

Jeg MÅ bare komme med et lite innspill!
Jeg har en tante som i mange år var ekstremt allergisk mot det meste.
Hele pollensesongen var hun helt utslått av allergi uansett hvor mye allergimedisin hun tok. *:I
Så prøvde hun akupunktur, og siden har hun vært symptomfri!
Hun har også kontakt med en godkjent naturterapeaut som gir et forebyggende naturmiddel før pollensesongen. Det er et helt trygt naturmiddel uten bivirkninger.
Jeg vet ikke om det virker for alle, men det er i hvert fall verdt et forsøk... :dunno:
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg Sonja » Ons Jul 04, 2007 8:25 pm

Siljalise skrev
Legen anbefalt åholde Tirilmin unna hund fremover litt og ville ikke medisinere, men dette er forid hun er liten og reagerte mer på hund enn på pollen, og at ettersom hun er så lita så kan allergien bli verre..


Det er helt sikkert riktig avgjørelse for som Linda skrev barna må jo gå foran.

Men jeg klamrer meg til til et lite håp her med Gandhi om at det skal gå bra til slutt

Tenker på dere, oppdretter finner helt sikkert et godt hjem til Simba, selv om jeg vet det ikke er noe særlig trøst akkurat nå.
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg MariaHelene » Ons Jul 04, 2007 8:32 pm

huff, dette høres ikke no arti ut for deg silje :/

Jeg har vært mye plaga med alergi da jeg var barn, blant annet var jeg ekstremt allergisk mot hest, men det vokste jeg faktisk av meg, så det går ann det og ( men i silje sitt tilfelle så er jo jenta så lita og kan sikker ikke ta masse medisin eller vaksine)

har enda pollen og støv alergi har har sjekka dette me vaksinering og det går ant mot alle typer alergi sa legen, så det kan du jo prøve på gutten din sonja :)

Oppdretteren din finner helt sikker ett godt hjem til lille gutten din slik min oppdretter gjorde Med Leo ;) Han var 10 mnd da jeg overtok han.. Hvor gammel er simba?
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg siljealise » Ons Jul 04, 2007 9:13 pm

simba er 9 mnd :sad:
siljealise
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Nov 29, 2006 10:34 am
Bosted: Trondheim

Innlegg Kango » Ons Jul 04, 2007 9:36 pm

Må bare oppklare litt om det jeg skrev tidligere....

Jeg er helt enig i avgjørelsen til siljealise.
Barna er selvfølgelig alltid førsteprioritet!
Og jeg føler virkelig med deg, siljealise, vår Kango er på samme alder som din Simba og tanken på å måtte gi ham fra oss er totalt uvirkelig. Både fordi vi er blitt så glade i ham, men også fordi vi ser hvor glad han er i oss også.
Huff, det ble visst ikke den trøsten jeg mente det skulle bli... Håper i alle fall at oppdretteren din finner et nytt,godt hjem til ham og at du kan få følge med ham "på avstand".

Tenkte faktisk litt mer på deg, Sonja, ang. akupunkturen, siden din gutt er ganske stor og ikke har så sterkt utslag på hund. (og ellers andre som sliter med allergier av forskjellig slag.)

Tenker på og føler med dere begge to.
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg hilde » Tor Jul 05, 2007 1:43 pm

Ja, rest assured, som det heter, Simba skal få det like godt der han skal som der han er!

Simba skal få være her med sin mor til vi er sikre på hvor han skal, og det skal jeg jobbe for å få til nær meg her. Vet mange tidligere har syns det har vært forferdelig å møte sin hund i nærmiljøet etter omplassering, og den unner jeg ikke deg, Silje!
Qi og meg ser frem til å bli bedre kjent med denne herlige gutten igjen, selv om det er ufattelig trist for barna og deg, Silje-mor. Vi ses snart!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Neste

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron