Jeg er veldig heldig. Jeg har en trygg, avbalansert RR hann på snart 20 mnd; med tydelig språk, respekt for damene, og en godt innøvd unnamanøver hvis andre gutter trenger å tøffe seg. Han er en ekte Ferdinand, avstår fra trøbbel, og går godt overens med alle firbente og fjærbekledte- inkludert katter, kaniner og duene i parken som han gumler smuler side om side med.
Men han fikk rundt ettårs-alderen en skikkelig smell fra en annen RR gutt, og ble tatt ettertrykkelig- for ham tydeligvis uforståelig.
Jeg skyntet meg å la ham treffe hanner av alle slag og aldre, og allerede dagen etter gjeldende episode ble han brummet til av en settergutt og han gikk som han pleier rolig unna, like blid.
Men... Etterlysninga mi er etter trygge voksne RR hanner. For jeg undervurderte tydeligvis RR-HUKOMMELSEN. Han har ingen problemer med andre hannhunder etter knøvle-hendelsen, men han er tydelig redd/usikker/veeldig forsiktig rundt RR hanner.
Og det syns jeg er fryktelig trist, i og med at det var "sine egne" han satt aller mest pris på å omgås tidligere.
Så hvis noen har lest helt hit, og vet om/selv har en hann som er voksen og trygg nok til å gi Pusekatten litt tid til å bli trygg og skjønne at det ikke kommer noe angrep rundt neste sving, og som kunne tenke seg å treffe oss, så vet jeg ihvertfall en matmor som blir veldig takknemlig.
Kanskje bare å gå tur i bånd sammen kunne hjulpet, det er bare snakk om å få litt nye positive erfaringer.
Vi bor i Bærum, men har bil
Ønsker forøvrig alle GOD SOMMER, vi hadde vårt første bad i sjøen i går, Gullet og jeg. Deilig!!!!
Tonje og Deilingen