Så flink Aro!!!
Zetu hadde også sin første sommer i fjor, og i og med at jeg er fra Lillesand, er det kun en ting som gjelder denne årstiden... Ud på sjøen! Pus synes brygga var fryktelig skummel, så kneika vår var der allerede. Vi prøvde alle metoder; gikk i forveien og håpet han ville følge etter, fristet med ost (det BESTE han vet), lagde abligøyer og prøvde å sprette opp selvtilliten hans med å hoppe rundt på den serdeles trygge brygga... Men nei da
Ingenting hjalp. Så de to første dagene ble han løftet ut på brygga av min far, og så smøg han seg bort til båten på flate poter og med lavt hode. Tror det å komme oppi båten da ble en lettelse. Heldigvis trivdes han på sjøen, og når hver båttur endte med å få løpe løs på en holme sammen med andre firbente, og det vanket godis og bading, så var det beølnning nok i seg selv.
Så dag tre skulle ikke min far være med, og etter å ha prøvd alle de andre metodene, fant jeg ut det var på tide å tenke nytt... Så jeg la meg ned på alle fire, stilte med opp ved siden av Pysa og krabbet rolig ut på brygga. Tror dere ikke Pjusken fulgte etter!!
Jeg SÅ fornøyd og stolt, DEN flinke hunden... Problemet var bare at i over en uke måtte jeg krabbe ved siden av Guttungen HVER gang vi skulle ut på brygge (og i Lillesand blir det noen ganger...)
Tror dere de andre båteierne hadde underholdning! *lol*
Det er noen ganger jeg spør meg selv hvorfor jeg ikke bare valgte en robust labbis... Men det varer nøyaktig ett sekund, og så husker jeg at det ikke finnes noen annen rase. Ikke en dag er lik... eller kjedelig!!!
Tonje og Badeanda.