RR i Tromsøområdet

Moderator: Gunn Tove

RR i Tromsøområdet

Innlegg Kent » Ons Aug 04, 2010 11:18 am

Hei.

Nå har jeg vært så heldig at jeg har fått lov til å eie en RR, som skal gå under navnet Khan.
Siden jeg ikke har hatt hund før, så kunne jeg tenke meg å møte andre i Tromsø med RR for lek og lignende.
Hadde vært topp å få sosialisert seg med andre hunder :)
Khan er nå 11 uker gammel og har vært hos med snart en uke, så nå er han trygg på meg og kan få møte andre hunder som er snill med han :)

-Kent og Khan-
Kent
 
Innlegg: 6
Registrert: Tir Aug 03, 2010 1:43 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Annette » Ons Aug 04, 2010 11:44 am

Kan ikke hjelpe deg når det gjelder Tromsø, men jeg vil bare si hei, og velkommen til forumet :D

Hilsen Annette, Sali og Ziva (de to sistenevnte er forøvrig Khans søsken : ;-) )
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Kent » Ons Aug 04, 2010 11:58 am

Takk for det :) Håper å komme i kontakt med flest mulig, hadde vært morsomt å finne lekekamerater til han :)
Skal møte noen andre hunder i morgen, men det av en annen rase, vi gleder oss.
Vi får prøve å holde kontakten, kanskje søskene får sjansen til å leke sammen igjen en dag :)
Kent
 
Innlegg: 6
Registrert: Tir Aug 03, 2010 1:43 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Hefo » Ons Aug 04, 2010 4:45 pm

Hei, og velkommen hit.
Det skal være flere RR i Tromsø. Tormod her på forumet har ei tispe. :D
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Elisabet » Ons Aug 04, 2010 5:04 pm

Annette skrev:(de to sistenevnte er forøvrig Khans søsken : ;-) )


Da må vi også si hei :D siden Prana etter alt å dømme er søster - stemmer det Hilde? Khan var kult navn forresten!
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg hilde » Ons Aug 04, 2010 6:29 pm

Stemmer det, Prana-mamma'n ;-)
Ceasar-mamma'n skulle også innom forumet her, så da blir det en del =P~
Og Seam har jo halvsøster Madame og onkel Kompis! :razz:
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg annm » Lør Aug 07, 2010 11:35 am

Hvis du har facebook har vi i nord en side som heter Ridgeback i Nord Norge.
Der finner du garantert noen Tromsøfolk :smile:
Selv bor vi i Bodø, og pleier og treffes, og jeg regner med dette gjelder for Tromsøfolka også :smile:
Ann Marit og Bella
annm
 
Innlegg: 66
Registrert: Lør Feb 25, 2006 1:01 am
Bosted: Bodø

lekekopis i Tromsø!

Innlegg Jorid » Søn Sep 05, 2010 12:18 pm

Hei

jeg er ny i forumet - innmeldt i dag!

Vi er blitt de lykkelige eiere av lille Ziwa som er 13 uker i dag! Hun har vært hos oss i tre uker nå, og er verdens skjønneste - må innrømme at jeg hadde glemt hvor slitsomt det også kan være med disse små....

Vi har hatt hund i mange år, men det er første RR. Vi har tidligere hatt doberman.

Selv om vi går på valpekurs og playdate med andre hunder vil vi svært gjerne ha en RR -lekekompis i Tromsø! Så vi vil svært gjerne treffe Kent og Khan - de må jo være omtrendt like gamle? Ziwa er født 6.6.2010.

Ta kontakt for nærmere avtale!
Jorid og Ziwa
Jorid
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Sep 05, 2010 11:42 am
Bosted: Tromsø

Innlegg hilde » Søn Sep 05, 2010 2:04 pm

De er også fjerne slektninger :D Bestemor til Ziwa er søstra til oldemora til Khan ;-)
Kos dere!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Re: lekekopis i Tromsø!

Innlegg Simira » Søn Sep 05, 2010 2:13 pm

Jorid skrev:Hei

jeg er ny i forumet - innmeldt i dag!

Vi er blitt de lykkelige eiere av lille Ziwa som er 13 uker i dag! Hun har vært hos oss i tre uker nå, og er verdens skjønneste - må innrømme at jeg hadde glemt hvor slitsomt det også kan være med disse små....

Vi har hatt hund i mange år, men det er første RR. Vi har tidligere hatt doberman.

Selv om vi går på valpekurs og playdate med andre hunder vil vi svært gjerne ha en RR -lekekompis i Tromsø! Så vi vil svært gjerne treffe Kent og Khan - de må jo være omtrendt like gamle? Ziwa er født 6.6.2010.

Ta kontakt for nærmere avtale!


Da var det dere som hentet RR på Gardermoen fredag den 13., kanskje? Vi har Kovu fra samme kull. Bor i Oslo, så avstanden er nok litt stor, men vil gjerne høre hvordan det går med dere!
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Annette » Søn Sep 05, 2010 3:38 pm

hilde skrev:De er også fjerne slektninger :D Bestemor til Ziwa er søstra til oldemora til Khan ;-)
Kos dere!!


Oi, dette blir komplisert. Khan har ei søster som heter Ziva også :) Hun er forøvrig oppkalt etter min kjære (Diva) Zeta, som også var fra Masithela og var kusine til Ziwas mor ;)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Elisabet » Man Sep 06, 2010 8:37 am

Annette skrev:
hilde skrev:De er også fjerne slektninger :D Bestemor til Ziwa er søstra til oldemora til Khan ;-)
Kos dere!!


Oi, dette blir komplisert. Khan har ei søster som heter Ziva også :) Hun er forøvrig oppkalt etter min kjære (Diva) Zeta, som også var fra Masithela og var kusine til Ziwas mor ;)


:hypnotisert:
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Masithela´s Red Ziwa

Innlegg Jorid » Man Sep 06, 2010 11:42 am

Ja, det stemmer at hun er Masithela´Red Ziwa! Ankom kalde tromsø fredag 13ende stakkar....for regn liker hun IKKE! Må bæres ut i disse regnfyllte dagene og protesterer høylytt..

Hun er nå 14,8 kilo, og vokser i et forrykende tempo - har lagt på seg 1,5 kilo de to forrige ukene, og nå siste uke hele 1,8 kilo. Vokser bror like fort??

Ziwa er skikkelig mørk og gylden i pelsen, svært leken, elsker mennesker over alt i verden - og er en elskelig og trygg hund. Det er ikke noen ting så langt som hun er skeptisk til - ei svært selvstendig lita frøken med mye bein i nesen... Tenker vi får noe å bryne oss på! Er bror lik søster?

Skjønner det er mye slektsforhold ute å går her...går litt i surr for meg ennå, men skjønner dere har kontrollen på slektslinjene!

Vi storkoser oss med ei flott pia - takk Tonje!
Jorid og Ziwa
Jorid
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Sep 05, 2010 11:42 am
Bosted: Tromsø

Re: Masithela´s Red Ziwa

Innlegg Simira » Man Sep 06, 2010 2:58 pm

Jorid skrev:Ja, det stemmer at hun er Masithela´Red Ziwa! Ankom kalde tromsø fredag 13ende stakkar....for regn liker hun IKKE! Må bæres ut i disse regnfyllte dagene og protesterer høylytt..

Hun er nå 14,8 kilo, og vokser i et forrykende tempo - har lagt på seg 1,5 kilo de to forrige ukene, og nå siste uke hele 1,8 kilo. Vokser bror like fort??

Ziwa er skikkelig mørk og gylden i pelsen, svært leken, elsker mennesker over alt i verden - og er en elskelig og trygg hund. Det er ikke noen ting så langt som hun er skeptisk til - ei svært selvstendig lita frøken med mye bein i nesen... Tenker vi får noe å bryne oss på! Er bror lik søster?

Skjønner det er mye slektsforhold ute å går her...går litt i surr for meg ennå, men skjønner dere har kontrollen på slektslinjene!

Vi storkoser oss med ei flott pia - takk Tonje!


Oi, dere gir henne åpenbart mer mat enn han her får! Nærmer seg 14 kg nå tenker jeg, men øker matmengden litt nå.

Ikke mye skepsis her heller, litt forsiktig i møte med andre hunder, men ellers ganske rett på ja.

Lurer på om han blir litt lysere, han har hvite hår på skuldrene og halsen enda. Vi har hjemmeside med blogg på http://kovu.err.no, med jevnlige oppdateringer. :)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Re: Masithela´s Red Ziwa

Innlegg Annette » Man Sep 06, 2010 7:10 pm

Simira skrev:
Jorid skrev:Ja, det stemmer at hun er Masithela´Red Ziwa! Ankom kalde tromsø fredag 13ende stakkar....for regn liker hun IKKE! Må bæres ut i disse regnfyllte dagene og protesterer høylytt..

Hun er nå 14,8 kilo, og vokser i et forrykende tempo - har lagt på seg 1,5 kilo de to forrige ukene, og nå siste uke hele 1,8 kilo. Vokser bror like fort??

Ziwa er skikkelig mørk og gylden i pelsen, svært leken, elsker mennesker over alt i verden - og er en elskelig og trygg hund. Det er ikke noen ting så langt som hun er skeptisk til - ei svært selvstendig lita frøken med mye bein i nesen... Tenker vi får noe å bryne oss på! Er bror lik søster?

Skjønner det er mye slektsforhold ute å går her...går litt i surr for meg ennå, men skjønner dere har kontrollen på slektslinjene!

Vi storkoser oss med ei flott pia - takk Tonje!


Oi, dere gir henne åpenbart mer mat enn han her får! Nærmer seg 14 kg nå tenker jeg, men øker matmengden litt nå.


Det behøver ikke å ha noe med mer eller mindre mat å gjøre. Valper vokser i rykk og napp i den perioden
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Neste

Gå til RR-Treff

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron