Advarsel - Sørlandet

Moderator: Gunn Tove

Advarsel - Sørlandet

Innlegg Annette » Tir Jul 31, 2007 6:46 pm

Hei!

Jeg vil bare gjøre all dere sørlendinger, og folk som ferierer her, oppmerksomme på at det for øyeblikket herjer en epidemi av kennelhoste på sørlandet.

Så vidt jeg har forstått fra min lokale klubb og opplysningene fra "veterinæren vår (medlem som er veterinær)" så er ikke epidemien veldig farlig, men siden den også i blant rammer vaksinerte dyr, så sprer den seg fort.

Særlig folk med veldig unge dyr, gamle dyr eller svake dyr bes være forsiktig med omgang med mange hunder, i hvertfall i et par uker fremover.

Konsekvensen av dette er at vi ikke kommer til å arrangere noen treff i Agder i løpet av første delen av august, eller før vi vet litt mer om hvordan ståa er.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg lbend-d » Tir Jul 31, 2007 8:51 pm

http://www.p4.no/story.aspx?id=228935
Kennelhosten har herja vilt her i Narvik siden påsken. Nå ser det ut til at det har stoppet helt opp. Heldigvis hadde Zera løpetid i denne tiden, så begge hundene ble holdt unna alle de hundene som de vanligvis trente/lekte sammen med, så vi unnslapp dette :oops: Hadde flere av våre venner som hadde hunder som fikk dette, og det er ikke noe særlig å høre på en hund med kennelhoste :cry:
Har forresten en niese som har 3 engelsk settere som hun plasserte på hospits/kennel mens de dro til syden. Da hun kom hjem var alle hundene smittet av kennelhoste, og alle hundene hadde lus. Verst var det for den drektige tispa hennes. Hun kunne ikke medisineres med vanlig medisin. Dette var i TRØNDELAG, så pass opp!! KENNELHOSTEN herjer i hele landet [-o<
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik


Gå til RR-Treff

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron