Hopper i sofaen på natta

Moderator: Gunn Tove

Hopper i sofaen på natta

Innlegg -Mitra- » Man Mai 29, 2006 8:24 am

Mitra (4 mnd) har aldri fått ligge i sofaen. Hun har selvfølgelig prøvd seg ett par ganger uten å lykkes med det. Hun har et hus/bur (uten dør) som hun sover i, hvor hun trives kjempe godt. Hun legger seg i huset om kvelden og sover dær hele natten... trodde vi iallefall! Men nå viser det seg at når vi har sovnet, så sniker hun seg opp i sofaen og krøller seg sammen dær (Den lille djevelen :twisted: ). Hun har helt tydelig skjønnt at alt hun ikke får lov til, bare gjelder når vi er tilstede :dog1: Det er kanskje litt typisk RR, eller? Hva burde jeg gjøre? Noen tips?
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Innlegg Zinda » Man Mai 29, 2006 8:36 am

;-) he-he, liten Mitra har skjønt det! Hva kan dere gjøre? Kanskje skyve bordet helt inntil sofaen eller på annen måte sperre den, slik at det ikke er så lett, eller i alle fall lager lyd, å hoppe oppi. Eller så må dere vel flytte buret, så døren til sofa-rommet kan lukkes? ;-) Nåja, dører er vel ikke all verden å få opp for en dreven RR heller, så konklusjonen må være: glem saken, la bikkja kose seg om natta :-?
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Vanja » Man Mai 29, 2006 10:41 am

He he, jeg må bare le. Av overskriften trodde jeg at hun hoppet opp og ned i sofaen om natten. :D
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Heiditr » Man Mai 29, 2006 11:33 am

Her er mottoet "så lenge dei ikkje tar meg på fersken...."

Alt som er tilgjengelig når dei to beinte ikkje er tilstede er fullt ut brukbart å ligge i/på :razz:

Stitch
Heiditr
 
Innlegg: 204
Registrert: Tir Jun 14, 2005 2:08 pm
Bosted: Sunnfjord

Innlegg Anja » Man Mai 29, 2006 11:40 am

I begynnelsen når vi fikk Timo og han åt møbler, fikk vi råd om å spraye på limevann. Hvordan gikk det mon tro, jo...han slafset i seg enda mer møbler da han digger alt som er surt :smile: nei, hva kan man gjøre....du kan jo prøve å spraye på noe som lukter slik at hunden ikke vil ligge der. Finnes ett hav av slike produkter tror jeg. Men om det hjelper er en annen sak.
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Gjest » Man Mai 29, 2006 11:43 am

Joda Zinda, det har jo sine fordeler at hun koser seg på natten. Det er ikke en lyd å høre (annet enn koselyder) og hun sover leeeenge :D
Men det er bare så irriterende at hun er så vanvittig utspekulert :luring:

Jeg får prøve å sette intill bordet i natt, det var lurt.
Gjest
 

Innlegg -Mitra- » Man Mai 29, 2006 11:47 am

Oi, den kom som "gjest" men den var fra meg...

Hehe, Så Timo liker også alt som er surt :geipe: Hunder skal liksom ikke like sitrus - HA! Jeg har enda ikke oppdaget noe Mitra ikke liker nei...
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Innlegg Annette » Man Mai 29, 2006 12:25 pm

Anonymous skrev:Men det er bare så irriterende at hun er så vanvittig utspekulert :luring:


He-he! Du kommer til å bli vant til det :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Hefo » Man Mai 29, 2006 12:42 pm

Anonymous skrev:Men det er bare så irriterende at hun er så vanvittig utspekulert :luring:


Har oppdaget at enkelte "kamper" er man dømt til å tape.... :twisted:
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Annette » Man Mai 29, 2006 12:52 pm

Hefo skrev:
Anonymous skrev:Men det er bare så irriterende at hun er så vanvittig utspekulert :luring:


Har oppdaget at enkelte "kamper" er man dømt til å tape.... :twisted:


Jeg hadde masse meninger om hvordan vi skulle ha det. Har ikke like mange nå, for å si det sånn... #-o

Det eneste som jeg fortsatt tviholder på er at når jeg ligger i senga så er den mi og bare mi (bortsett fra når vi sover borte da... :smile: )
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Irene » Man Mai 29, 2006 1:14 pm

Hefo skrev:Har oppdaget at enkelte "kamper" er man dømt til å tape.... :twisted:

...og ikke alle kamper er verdt å ta heller...
Vi har en regel hjemme, og det er at om det ligger teppe i stolen, så får Skrulla lov å legge seg der. Er der ikke noe teppe - nei, så får hun faktisk ligge i sin egen seng! Og det virker som hun overholder det også! ;-)
Jeg har imidlertid et lite tankekors når det gjelder å ligge i vår seng, sofa, stol osv. Er det bare for at det er "våre" ting de vil ligge der? Tror egentlig ikke det. Tror høyden på "sengen" er cluet her :roll: De kommer høyere opp i våre ting, og kommer de høyere opp i sin egen seng, tror jeg de vil velge det også.. Eller??!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg TCK » Man Mai 29, 2006 2:39 pm

Jeg har en helt klar formening om at det er høyden som er avgjørende, ikke at de på død og liv skal være vrange og gjøre ulovlige ting som å ligge i våre møbler i stedet for i sin egen seng. Min lille Prins har fått ligge i sofaen siden dag 1, og vi elsker det alle sammen. Jeg ville ikke vært foruten en varm snute i halsgropa når jeg ser film på kvelden. Han har hele tiden hatt egen seng rett ved siden av sofaen, og regelen vår er at er han i sofaen må han tåle å bli plukket på, stelt med og kosa i stykker. Orker han ikke klenginga kan han legge seg i sin egen seng, og der får han være i fred. Guttungen har ikke blitt mindre fornøyd med fysisk kontakt på sine "eldre" dager, snarere tvert i mot. Men jeg bygde opp senga hans med enda 30-40 cm for en tid tilbake, og etter at den " kom opp" fra gulvet og så og si er i høyde med sofaen, ligger han MYE mer i sin egen seng! Så jeg holder på Irenes teori; opp fra gulvet er aller best =D> ....Man har da egen dyne, teppe og to puter i hundesenga si også da... heheh


Tonje og Lille Snork
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Irene » Man Mai 29, 2006 8:57 pm

Så skal det legges til at det er fra Zetu's seng jeg har fått teorien min også - så jo at Skrulla hoppet rett oppi den og likte seg svært godt der ;-)
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Kamilla » Man Mai 29, 2006 9:05 pm

Så flink hun er lille jenta ;-) =D>

Jeg har også alltid hatt høydeteorien, men tror også at det har med lukt fra oss - vår interesse å gjøre. Hvis hundene får sitte foran i bilen (gjør aldri det på langturer, men hvis jeg skal ha med noe som bare får plass baki hender det) og jeg går ut av bilen er det mitt sete som er poppis #-o

Med en gang jeg er ute av bilen er det svupp over i førersetet...
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg -Mitra- » Man Mai 29, 2006 10:16 pm

Mitra har også en stol som er hennes. Den er super poppis, så her passer høydeteorien på henne også (+ stolen er ved vinduet, så det er mye sollys og god utsikt).

En annen ting: Når vi spiser, så er hun kjempe flink å legger seg i stolen og sover (etter ett lite forsøk med tigging, som oversees). Men her om dagen gikk vi forbi noen som grillet, og de gav henne en bit kottelett! Jepp, så nå tror hun tydeligvis at alle som er på middag kaaaaaanskje kommer til å gi henne noe. Vi ber folk overse henne, men hun tigger alltid lengre på gjester, og gjestene klarer sjeldent å la være å klappe henne. Ja, dere vet puppyeyes... :puppyeyes:
Noen som vet hva vi kan gjøre med det?
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Neste

Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron