valp fra utlandet

Moderator: Gunn Tove

valp fra utlandet

Innlegg lbend-d » Lør Mai 13, 2006 6:48 pm

hva må man gjøre dersom man bestiller hvalp fra f.eks. finland? Hva med rabiesvaksine og så lurer jeg på hva man må gjøre for å få hunden reg. i nkk? :roll:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Irene » Man Mai 15, 2006 9:12 am

Ta kontakt med klubben eller NKK. Der vet de det du trenger å vite ;-)
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hanne » Man Mai 15, 2006 11:11 am

Mattilsynet er riktig sted for import regler.
Original stamtavle (export pedigree fra noen land)+ kjøpekontrakt må sendes inn til NKK for omregistrering av importert hund.
Hanne
 
Innlegg: 131
Registrert: Fre Nov 28, 2003 8:20 pm
Bosted: Akershus

hvalp fra utlandet

Innlegg lbend-d » Tir Sep 19, 2006 9:16 pm

ja , nå er det 4 mnd siden jeg skrev dette første innlegget, og hvis noen skulle lure fortsatt, så må man søke mattilsynet om å få innføre en hvalp. I den søknaden må det stå følgende: navn og adr, på oppdretter, hvorfor du vil importere, navn på ledsager av hunden til norge, hvordan du vil reise til norge,erklæring fra oppdretter om at hvalpen ikke har vært i kontakt med andre dyr enn de i kennelen,fødselsdato på hvalpen og chipnummer.( her la vet. en chip til side som min hvalp skulle få når det var bestemt hvilken jeg skulle kjøpe) :oops: Med andre ord, ei hel avhandling. MEN dette synes jeg er flott, når man tenker på all den ulovlige innførselen av hvalper i dag. Spesiellt miniatyrhunder. Så alle dere som tenker på innførsel: STÅ PÅ.
Håper ikke jeg tråkker noen oppdrettere her i Norge på tærne med dette, men dere burde jo tross alt være glad for at det kommer nytt blod av rasen til Norge :razz: noe som vil tjene rasen i det lange løp. :valp:
Vi koser oss ihverfall glugg ihjel med den nye importerte lille rr jenta vår
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Re: hvalp fra utlandet

Innlegg Annette » Tir Sep 19, 2006 9:42 pm

lbend-d skrev: Håper ikke jeg tråkker noen oppdrettere her i Norge på tærne med dette, men dere burde jo tross alt være glad for at det kommer nytt blod av rasen til Norge :razz: noe som vil tjene rasen i det lange løp. :valp:


Hehe! Jeg tviler på at seriøse oppdrettere har noe imot det :)

Vi koser oss ihverfall glugg ihjel med den nye importerte lille rr jenta vår


Sånn skal det være :D :D

Gleder meg til å se og høre mer til henne...og så skal det jo bli gøy å sammenligne henne og kullsøstra hennes etter hvert som de vokser opp. Har på følelsen at begge vil dukke opp i utstilllingsringer både støtt og stadig :smile:
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Bente » Tir Sep 19, 2006 10:28 pm

Bente
 
Innlegg: 101
Registrert: Ons Mai 19, 2004 12:49 pm
Bosted: Larvik


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron