Like valper leker best?

Moderator: Gunn Tove

Like valper leker best?

Innlegg Audun » Tir Mar 14, 2006 9:08 pm

Hei alle sammen!

Vår "lille" Embla (22kg terror) på 6 mnd begynner å bli litt voldsom når hun leker med andre hunder. Alder/størrelse spiller tydeligvis ingen rolle. Det går stort sett ut på denne leken: jeg biter meg fast i øret ditt og fillerister deg evt løper i en eller annen retning. Embla synes dette er kjempestas. "Offeret" tar igjen som best dem kan, slik en hund bør. Det er stort sett eieren til "offeret" som blir mest skeptisk. Det kan jeg jo skjønne, det ser ikke alltid like vakkert ut når Embla drar avgårde med en liten Norfolk terrier. Ikke tro at jeg bare inntar tilskuerplass - hun får høre det når jeg synes hun blir FOR voldsom!

- Er dette jeg bør gjøre noe med? Eller er det litt for mange overbeskyttende hundeeiere der ute? (ojoj på tynn is nå....) Hjelp!
Har ikke noe utprega ønske om at hun skal bli sett på som bølla i parken.

- Mener jeg har lest et sted at RR leker på en måte som kan oppfattes som litt brutal. Tanker rundt dette?

- Noen i indre Oslo som vil være med å leke? Vi holder til på Majorstua.

Audun

-
Audun
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Des 01, 2005 10:56 am

Innlegg Irene » Tir Mar 14, 2006 10:07 pm

RR kan leke voldsomt ja!
Og kanskje mest spesiellt, mye labber! Dette med bitingen i ører gir hun seg nok fort med når hun møter en hund som ikke tolererer det ;-) da skal du se hun får beskjed om at "sånn oppfører vi oss ikke" :mrgreen:
Hva med å ta turen til Ekeberg neste mandag? Da møtes det en gjeng med RR'er og RR eiere der for å gå tur og utveksle tanker og ideer??! Jeg syns du skal la deg selv bestemme hvor langt Embla skal få gå, ikke ta FOR mye hensyn til hva du tror andre måtte mene om 22kg's terroren din - hun er ei ung, klønete liten valpeunge enda. :twisted:
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron