RR spørsmål

Moderator: Gunn Tove

Re: innkalling

Innlegg Annette » Man Mai 22, 2006 12:36 pm

runejors skrev:
Jeg gjemte meg også en del for den eldste, det gjorde at hun selv i lek på Ekeberg med mange andre hunder hadde fullt fokus på meg. Ulempen kan være at hun får en veldig liten radius dersom du skal bruke henne til spor/ettersøk etc.

Er nettopp ferdig med valpekurs og er sålangt fornøyd. Jeg nevnte denne fremgangsmåten på kurset, men de anbefalte ikke å gjemme seg da RR er en drivende jakt hund og trives i grunnen på egen hånd.
Har hørt at flere med fuglehunder har gjort dette med stor suksess. Kanskje jeg bør prøve dette

Rune


RR'en jobber bra aleine, men den er etter min erfaring også veldig opptatt av å ha oversikt over flokken sin. Det er for eksempel svært få RR'er som stikker av fra eieren på skogsturer...de fleste jeg kjenner stikker ut, men kommer tilbake så snart eieren er utenfor synsfeltet.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Ebeth » Man Mai 22, 2006 4:26 pm

Ja ja, etter min erfaring er dette relativt. Om det finnes interessante objekter i nærheten (andre hunder, svaner, katter, hester, elg, harer..) da stikker i alle fall min av om han får sjansen, også utenfor synsfeltet.

Sier jeg som var på sykkeltur på lørdag, og der gikk det en elg plutselig over veien ca. 5 meter fra oss. Tja, jeg stoppet, det gjorde ikke bøllefrø og plastdingsen på springeren røk tvers av og han etter inn i skogen. Jeg sto igjen og ropte og tenkte på skadet hund og toglinjen og.. Etter 15 minutter kom han tilbake rimelig sliten til meg som ikke var spesielt blid. Men han kom jo tilbake hel og fin:)
Ebeth
 
Innlegg: 71
Registrert: Ons Apr 06, 2005 1:22 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Heiditr » Man Mai 22, 2006 10:03 pm

Springere som inneholder plast går ikkje, nei. Det lærte vi med første RR vi hadde... I tillegg til selen, måtte vi lage til en slags ekstra sikkerhet/lenke som vi festa i halsbandet, ellers klarte han å vri seg ut av selen. Bikkja dro fortsatt med selen, og halsbandet vart ikkje stramma med mindre han prøvde seg på en Houdini. Stitch-gutten er heldigvis ikkje like sleip ;-)

Vi har ikkje vore dei mest iherdige til å tene innkalling, men når han kjem på innkalling mens han er i jakt på syklister :twisted: eller hjort, så er det no ikkje så aller værst, vel? Det verste er når det er damer i nærheten, det er meir spennande enn noko anna :oops:

Heidi
Heiditr
 
Innlegg: 204
Registrert: Tir Jun 14, 2005 2:08 pm
Bosted: Sunnfjord

Innlegg seam » Fre Jul 07, 2006 8:26 pm

Hei..
Ble litt nyskjerrig jeg nå, Nemi er straks 8mnd og veier 40kg. Når slutter de liksom med og legge på seg??? Herlig fred, hun er jo bare 7kg fra og ta igjen meg(nå skal det nevnes at jeg ikke er den største poteten heller,men :oops: ). Nemi var minst i kullet, trodde hun kanskje ikke ble så stor, men der tok jeg rimelig feil ja ;-) . Det står jo i rasestandaren at tispene ligger på 32 kg, men det må jo være feil?? Så hvis dere ser ei jente "hengende" etter en RR, så er det bare meg :roll:
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg -Mitra- » Lør Jul 08, 2006 3:06 pm

Ble litt nyskjerrig jeg nå, Nemi er straks 8mnd og veier 40kg.

Oi, nå ble jeg også litt nyskjerrig. Hvor tung var Nemi ved 5 mnd alderen? Mitra er nå fem og en halv mnd, og hun er 30 kg!!
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Innlegg seam » Lør Jul 08, 2006 3:42 pm

Hun var rundt 32 kg ved 6mnd alder, så de er nok ganske like tenker jeg ;-) Nemi er ganske bred til og være tispe, synes nå jeg, MYEMASSE muskler der altså, he he :D
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg -Mitra- » Søn Jul 09, 2006 5:34 pm

Ja, de må være ganske like - Kult ;-) Mitra er også ganske bred (ikke tjukk) og hun begynner å få en skikkelig kraftig kasse!

Jeg er ikke den største poteten jeg heller :oops: så i begynnelsen var jeg opptatt av å få en liten hund, Slik at jeg skulle kunne gå på tur med henne og ikke omvent. Men så lenge hun er lydig og snill (som hun selvfølgelig er :cool: ) så må hun bli så stor hun bare vill... hehe :D
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Innlegg seam » Søn Jul 09, 2006 10:34 pm

Da er du heldig, jeg har ei ulydig muskelbunt på 40+, som dro meg overende to ganger idag, og det endte med null tur og noe inn i hampen vondt i halebenet #-o . Jeg er noe :twisted: vred nå kan du si, makan til trassalder da!!! Men på far hører vi :mad: ........så her sitter jeg da med to barn på 5 år, to katter ,ei bikkje og en mann som ikke hører å meg, så jeg synes synd på meg selv idag(noe som sikkert kommer fram nå :oops: )
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg Zinda » Man Jul 10, 2006 7:09 am

seam skrev: Men på far hører vi :mad: ........så her sitter jeg da med to barn på 5 år, to katter ,ei bikkje og en mann som ikke hører å meg, så jeg synes synd på meg selv idag(noe som sikkert kommer fram nå :oops: )
Get used to it! Sliter også med at ingen hører på meg :sad: og det er skikkelig energitappende! Så fra nå av skal jeg ikke gi noe slingringsmonn ; har jeg sagt nei så betyr det nei (hilsen optimisten)

Ha en riktig GOD SOMMER alle sammen! :cool:
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg seam » Man Jul 10, 2006 7:49 am

Helt enig der ja. De vet og slite deg ut, men sant som du sier, nei ER nei, ferdig med det. :smile: Vi får jobbe med det i sommer, he he
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg -Mitra- » Man Jul 10, 2006 9:07 am

makan til trassalder da!!! Men på far hører vi :mad: ........


Mitra er vel bare helt i starten på trassalder, så hun lyder ganske bra (enda... )

Men hun hører faktisk mest på meg :D Slik at kjæresten min må snakke i fistel for at hun skal lyde... Han mener han høres ut som en :pekele: homo! Hihi
/Silje, Are og Mitra :pote:

><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.¸,·´¯`·.¸, ><((((º> ·.¸¸.·´¯`·.,·´¯`·.¸, ><((((º>

If your dog is fat, you aren´t getting enough exercise
-Mitra-
 
Innlegg: 45
Registrert: Tor Mai 25, 2006 10:17 am
Bosted: Ås

Innlegg Tove-Mette » Tor Jul 13, 2006 2:05 pm

Min ridgeback på 5 1/2 mnd har begynt å bli litt "døv". Når hun f.eks hopper hun opp i senga (noe hun ikke har lov til), og jeg ber henne gå ned, ser hun en annen vei og later som om hun ikke hører meg. :-? Noen ganger går hun motvillig ned, mens andre ganger må jeg ta i halsbåndet og dra henne ned.

Når vi er ute er hun forholdsvis lydig, og hun holder seg i nærheten. Snur jeg og går en annen vei, mens hun er opptatt med noe annet, tar det ikke lang tid før hun kommer løpende etter :razz:
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg runejors » Tor Jul 13, 2006 5:04 pm

Tove-Mette skrev:Min ridgeback på 5 1/2 mnd har begynt å bli litt "døv". Når hun f.eks hopper hun opp i senga (noe hun ikke har lov til), og jeg ber henne gå ned, ser hun en annen vei og later som om hun ikke hører meg. :-? Noen ganger går hun motvillig ned, mens andre ganger må jeg ta i halsbåndet og dra henne ned.

Når vi er ute er hun forholdsvis lydig, og hun holder seg i nærheten. Snur jeg og går en annen vei, mens hun er opptatt med noe annet, tar det ikke lang tid før hun kommer løpende etter :razz:

Samme her Frøya er like gammel. I går hadde hun en "bad hair day", gikk helt amok. I dag from som et lam, bare sier en ting.. Tean eager. Hun er dønn lik eldste jenta (13)i huset... makan
runejors
 
Innlegg: 48
Registrert: Ons Mar 29, 2006 3:42 pm
Bosted: Asker

Innlegg seam » Tor Jul 13, 2006 7:14 pm

Hvis dere synes valpen er ille nå, vent bare til 8mnd alder. herligfred er alt jeg har og si #-o .
Jeg fatter ikke hvordan Nemi kan ha såååååå mange forskjellige personligheter i løpet av en dag, en utspekulert liten :twisted: .
Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til tvillingene mine kommer i puberteten, når jeg ser hvordan dyret er :oops: (det var ikke meningen og ta fra dere motet, Nemi er veldig søt ........når hun sover....)
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg Irene » Tor Jul 13, 2006 8:50 pm

seam skrev:Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til tvillingene mine kommer i puberteten, når jeg ser hvordan dyret er :oops: (det var ikke meningen og ta fra dere motet, Nemi er veldig søt ........når hun sover....)

Jeg siterer min bror: "Gleden over små barn er sterkt overdrevet" :twisted:
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

ForrigeNeste

Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron