Valp!

Moderator: Gunn Tove

Valp!

Innlegg Molly » Ons Aug 17, 2005 9:31 pm

Jeg har planer om å kjøpe ei RR-tispe. Problemet er å finne en oppdretter! Har vært i kontakt med et par, men da valpekøene hos dem er uhorvelig lange, er det jo ikke sikkert jeg kommer til å få napp der. Kunne også ha tenkt meg å få valpen i hus før vinteren setter inn, så det begynner å haste litt! Så er det noe som vet om RR-kull et eller annet sted?
Molly
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Aug 17, 2005 9:22 pm
Bosted: Bergen

Re: Valp!

Innlegg Annette » Ons Aug 17, 2005 9:32 pm

Molly skrev:Så er det noe som vet om RR-kull et eller annet sted?


http://www.rhodesian-ridgeback.as/utsti ... dling.html
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Molly » Ons Aug 17, 2005 9:44 pm

Ja, der har jeg sett. Men det må jo finnes andre kull enn disse som står oppført her? Var jo ikke akkurat allvreden å velge mellom, og halvparten av dem er jo bare planlagte kull...
Molly
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Aug 17, 2005 9:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Hege » Ons Aug 17, 2005 10:10 pm

Kanskje ikke noen seriøs parring dette her... (tyvparring)
men kan jo hende valpen er verdens beste likevel...? Det er jo stamtavle, så du kan sjekke linjene om du vil... Og fordelen er kanskje at du får mulighet til å treffe både mamma og pappa hundene. Er i allefall to små tisper... Men som sagt vil jeg ikke anbefale hverken den eller den, jeg da.. Men å finne annonser er jo lov ;-)

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112 ... os=2&tot=2
Sist endret av Hege den Ons Aug 17, 2005 10:14 pm, endret 2 ganger.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Chryssi » Ons Aug 17, 2005 10:13 pm

hva med å sjekke over grensa til sverige? www.srrs.org

Valpeformidlingen er der for en grunn, og det er å fremme seriøst oppdrett. likevel er det relativt lave krav for å stå der, og det synes jeg bør si noe om hvor lite kvalitetssikret de som IKKE står der er. hvorfor vil du nøye deg med en "dårligere" utgave? jeg skjønner at du er utolmodig, men du er vel interessert i en skikkelig valp fra en skikkelig oppdretter ? jeg vil iallefall på det sterkeste fraråde kjøp av valp utenfor klubbsystemet. da er det bedre å vente!

kanskje dukker det opp en omplasseringstispe også? det kan jo være et alternativ.

men det er ikke å komme bort fra at etterspørselen for RR har økt.. og man kan ikke forvente å bestemme seg for å kjøpe valp i dag og ha en i hendene i morgen, for å si det sånn. de fleste venter i flere måneder, noen flere ÅR på å finne riktig hund.. det kan være en tålmodighetsprøve, men når du finner den rette så er det virkelig verdt det også :mrgreen:

lykke til! og fortell oss gjerne hvordan det går [-o<
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Chryssi » Ons Aug 17, 2005 10:31 pm



faren til dette kullet har er røntget med AA grad _E_..... sjangsen for at flere av avkommene ikke blir frirøntget er da i aller høyeste grad tilstede. bare det er nok til at jeg personlig ALDRI ville satset på en valp fra dette kullet.

så må jeg nesten spørre Molly: hva har du tenkt å bruke hunden til? er det bare ren "familiehund" (da kan det jo være lettere å få en valp fra oppdretterene på valpeformidlingen, siden du da også kan stå på liste for valper med eksteriørfeil?), eller har du tenkt å f.eks dra på utstilling med den? i følge utstillingsresultatene til foreldrene til dette kullet er det nemlig ikke særlig stor sjangs for at det har blitt født en fremtidig "stjerne" akkurat..
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Molly » Ons Aug 17, 2005 10:50 pm

For å si det sånn, jeg bestemte meg ikke for å kjøpe valp i går og forventer å få den i hus i morgen, det har jeg da heller ikke sagt noe om. ;-)
Men jeg går arbeidsledig ut året, og tenkte det hadde vært fint å kjøpe en valp nå som jeg har god tid til den. Har forresten vært på leting etter "den rette" i flere måneder, har vært i kontakt med noen av oppdretterne som har kull oppført på valpelista, men det er som sagt laaange køer, og jeg har da et lite håp om at det skal dukke opp kull som ikke er oppført der enda (for jeg vet om et kull jeg er ganske sikker på at er et bra kull, men det står av en eller annen grunn ikke oppført på denne lista), og at jeg kanskje kan få napp der. Men herlighet, jeg tar da ikke den første og beste valpen jeg kommer over bare fordi det passer bra å få valp nå!
Molly
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Aug 17, 2005 9:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Chryssi » Ons Aug 17, 2005 10:54 pm

(for jeg vet om et kull jeg er ganske sikker på at er et bra kull, men det står av en eller annen grunn ikke oppført på denne lista),


nå blir vi jo veldig nysgjerrig da ;-) sikkert noen som kan hjelpe deg med å finne ut av dette hvis du deler mer info.

Men herlighet, jeg tar da ikke den første og beste valpen jeg kommer over bare fordi det passer bra å få valp nå!


bra :mrgreen: men det er desverre mange som gjør det, så jeg ville bare være sikker #-o
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Molly » Ons Aug 17, 2005 11:03 pm

Nå husker jeg ikke navnene på foreldrene til disse valpene i farta, men de kommer fra kennel Masithela, og jeg har inntrykk av at hun som driver denne kennelen har lang erfaring og masse peiling. Det var derfor jeg kom på tanken å lete andre steder enn bare blandt de som står oppført på valpelista, siden dette kullet ikke gjør det.
Molly
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Aug 17, 2005 9:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Annette » Tor Aug 18, 2005 7:32 am

Molly skrev:Nå husker jeg ikke navnene på foreldrene til disse valpene i farta, men de kommer fra kennel Masithela, og jeg har inntrykk av at hun som driver denne kennelen har lang erfaring og masse peiling.


Jeg går ut i fra at du mener kullet til Diva og Chango... det er så vidt jeg vet enten ikke født eller helt nyfødt (parringen fant sted sånn omtrent 10. juni).

Det var derfor jeg kom på tanken å lete andre steder enn bare blandt de som står oppført på valpelista, siden dette kullet ikke gjør det.


Jeg tror ikke det fødes så forferdelig mange fler kull her i landet enn dem på lista til Ridgeback-klubben (ovenfor nevnte er et unntak).
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Hege » Ons Aug 24, 2005 9:50 am

http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=112 ... 13&tot=713

NB. Står ikke hvem som er foreldre her. Men har pratet med han flere ganger før, og han er hyggelig og ærlig så langt man kan være det med egen kjærlighet.

Vet han har mentaltestet tispene sine, så du kan jo evnt. be om å få se resultatet på mammahunden.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Annette » Ons Aug 24, 2005 11:29 am

Hege skrev:http://finn.no/finn/bap/object/;pdc=1124873175923?finnkode=5996419&sid=9akaXwp3u175910&pos=13&tot=713

NB. Står ikke hvem som er foreldre her.


Det er vel det samme kullet som står på NRRK's side for valpeformidling.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron