Strupelenke?

Moderator: Gunn Tove

Re: Strupelenke?

Innlegg Simira » Man Jun 13, 2011 8:31 pm

Hvordan går det med dere nå?
Trenger å høre at det er håp! Vi har for tiden bruk for mange av rådene her, og tror jaggu jeg skal ta 8 skritt tilbake selv. Unghund er pyton!
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Re: Strupelenke?

Innlegg fenri_s » Søn Mai 13, 2012 11:21 pm

Nå har jeg ikke lest gjennom alle innlegene i tråden,men kan si hvordan jeg har gjort det med vår rr .. Strup bruker jeg ikke til turgåing,men når vi trener lydighet eller spor,i sporet et ordinært halsbånd og strup for å regulere tempo. Til turgåing så preller de singnalene som strupen gir rett av om han får noe for seg,så det jeg har gjort ved feks møtende hunder og mennesker er å si sitt,velger han da å drite i momentet eller går ut av momentet så legger jeg på det trykket som kreves får å nå inn, verbalt og fysisk for å gjør det helt sort hvit,her må man være selvsikker og kjenne hunden sin=)

Jeg bryr meg svært lite om hva de man møter tenker,det er en hund med et sterkt nervesystem som avreagerer fort.

Man må huske å skille mellom nyinnlæring-lydighetstrening osv og det jeg vil kalle ren oppdragelse,her er det desverre allt for mange som ikke vet hva de skal gjøre ei heller er det noen særlig kurs i å lære hunden sin "folkeskikk",da de som holder kurs selv ikke evner å håndtere sterke hunder eller ikke ønsker å vise hva de egentlig gjør i fare for å bli uglesett.

Noen enkle ting man kan ha i bakhodet er ,trykk skaper mottrykk dvs drar hunden din og du drar tbk vil hunden dra enda mer,Og nervøs sint adferd fra fører vil enten føre til hyperaktivitet i siste ledd aggresjon,eller på mer nervefaste hunder apati dvs de stopper opp og gidder rett og slett ikke.

En harmonisk ridgeback er en riktig trivelig hund og eie og trene med,jeg har også en malinois hannhund som er helt i andre enden av en ridgeback rent nervemessig men som å er riktig trivelig og ha i hus og trene med forde han vet hvor grensen går og evner da å samle seg ,alternativet fri oppdragelse uten noen form for konsekvens på en slik hund er svært farlig.


Mvh Andre`og Hero
fenri_s
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Mai 08, 2012 10:39 pm

Forrige

Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron