Hjemme alene for valp på 7 mnd - erfaringer?

Moderator: Gunn Tove

Hjemme alene for valp på 7 mnd - erfaringer?

Innlegg Letao » Tir Mar 10, 2009 11:05 pm

Saqui er 7 måneder nå, og kan være hjemme alene i 5 timer. Jeg syns dette er bra, vi har økt gradvis hele veien, og hun virker å være trygg hjemme alene. Men når man har kommet så langt, er det stor forskjell mellom 5 timer og feks 7 timer? Jeg er veldig redd for å ødelegge arbeidet vi har lagt ned på dette, så jeg er veldig nøye med å dra hjem i tide. Men jeg lurer på om hun likegodt kunne sovet i seks-sju timer uten at det hadde spilt noen rolle? Når jeg kommer hjem ligger hun i sofaen og sover. Noen erfaringer?
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg hilde » Ons Mar 11, 2009 8:10 am

Dette varierer jo fra hund til hund. :cool: Noen klarer fint å være hjemme en hel arbeidsdag i løpet av noen få uker, mens andre trenger laaaaang tid. Selv hadde jeg valgt å prøve nå, så hadde jeg variert frekvensen med tiden den var alene. 5 timer, 7 timer, 4 timer, 7 timer.

Lykke til! :smile:
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Mailin » Ons Mar 11, 2009 11:25 am

Fra rundt 2 timer er det ingen av mine/våre hunder som virker å ha brydd seg om det var 7timer eller 2,5timer vi har vært borte, heldigvis, men dette kan nok variere en del fra hund til hund. RR'n vår hadde ikke noe problem med å være alene hjemme i det hele tatt så lenge hun bare fikk ligge i sofaen :cool:
"Dogs are not our whole life...
they are what make our life whole"
Roger Caras
Mailin
 
Innlegg: 27
Registrert: Fre Jun 02, 2006 1:57 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Letao » Ons Mar 11, 2009 12:08 pm

Ja, å variere høres lurt ut, og det gjør vi. Noen dager er jeg hjemme først på dagen, andre dager er hun kun tre timer, noen ganger lufter jeg i lunsjen og drar igjen. Men innbiller meg å ha hørt at noen fikk "tilbakefall" med hjemmealene-treningen, og lurer bare på om noen vet om det skyldes at de plutselig økte?

Det er vel uansett bedre å være føre var.. Jeg har lite lyst til å starte på null igjen! :)

Og Mailin: Ja, sofaen tror jeg også er en avgjørende faktor for trivsel!!
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron