Hvor tidlig kan man ta valpekurset?

Moderator: Gunn Tove

Innlegg Linda » Ons Aug 22, 2007 9:47 am

Jeg begynte på valpekurs med min Ridgeback Babe da hun var 10 uker, og det gikk kjempefint! Men jeg tror det da er viktig at intruktørene er dyktige, at kurset er beregnet for så unge hunder, og, ikke minst, at du kjenner din hund godt nok til å se hvor mye den "tåler". Jeg tror at det siste kan være vanskelig om det er din første hund...
Linda
 
Innlegg: 77
Registrert: Tir Mar 21, 2006 11:11 am
Bosted: Elverum

Innlegg Fint_lite » Tor Aug 23, 2007 9:19 pm

Vi startet med valpekurs nå da Hero var 11 uker hos http://www.torelislevand.no/ vi kjører ca en time for å komme dit..

Vi angrer ikke på valg av kurs, vi har alt planer om flere kurs da det vi trener på nå sitter godt innøvd.

Det finnes mange ulike typer valpe/hunde kurser..har de der alt bare er en lek hundene imellom, og der vi går hilser ikke hundene på hverandre en gang. En og en hund blir trent...

Så jeg sier begyn på kurs så fort som mulig, men vær kritisk til valg av kurs!
Fint_lite
 
Innlegg: 59
Registrert: Tir Des 05, 2006 12:23 am

Innlegg Verind » Fre Aug 24, 2007 12:02 am

Vi tar valpekurs i regi av hundeklubben i Lakselv. Har hørt mye skryt om de, bare synd de ikke skal ha et her i klubben snart... mindre styr, hehe :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

alder

Innlegg amstene » Fre Sep 07, 2007 9:35 am

Vår Toya er 15 uker nå, og vi skal på første samling neste uke. Da er hun 16 uker. Kurset handler om at en og en hund skal ut og få prøve seg på innkalling, sitt, bli osv. Toya kan mye av dette fra før av, så jeg synes at det i 4måneders alderen er passe. Da har de litt grunnlag fra før, og muligheter for å lære nye
Hilsen Asta Marie og Toya
amstene
 
Innlegg: 49
Registrert: Lør Jun 16, 2007 7:22 pm
Bosted: Orkdal, Sør -Trøndelag

Innlegg Verind » Lør Sep 08, 2007 3:12 am

Er litt stolt her nå jeg... Casper kan "sitt" "Ligg" og er 99% renslig.... juhu... (han har aldri "kokka" inne og bare tisset inne 3 ganger siden vi hentet han) :D
Det vi øver på nå er touch og stå. Vi satte forresten fram storburet her om dagen, for at han skulle venne seg til det.(så han kunne lukte på det osv).. han flytta inn med en gang :D :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg amstene » Lør Sep 08, 2007 12:21 pm

Vi satte forresten fram storburet her om dagen, for at han skulle venne seg til det.(så han kunne lukte på det osv).. han flytta inn med en gang


Så artig! Toya foretrekker kassa si fremfor buret sånn til hverdags (hun har nemlig både buret og en hundekasse), og det tror vi er fordi hun tror at buret betyr sove. Og sove er jo ikke alltid like artig. Hehe. Men når vi setter henne i buret, ja da tar det ikke lenge før hun sovner... :razz:
Hilsen Asta Marie og Toya
amstene
 
Innlegg: 49
Registrert: Lør Jun 16, 2007 7:22 pm
Bosted: Orkdal, Sør -Trøndelag

Forrige

Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron