Valper og 17 Mai

Moderator: Gunn Tove

Valper og 17 Mai

Innlegg jetpet » Tir Mai 08, 2007 6:52 am

Lurer på om dere har noen gode råd ang 17 Mai og valpen?
Ares er jo nå 4 og halv mnd. Dachsen vår var bestandig hjemme under toget ol, for hun er så liten at jeg er redd for at hun skal bli tråkket på.
Hilsen Janne og Ares i Bodø :-D
jetpet
 
Innlegg: 40
Registrert: Ons Feb 14, 2007 9:57 am
Bosted: Bodø

Innlegg stine » Søn Mai 13, 2007 6:30 pm

Har aldri tatt hunden med i toget- ikke fordi hun er spesielt engstelig eller at hun er sint- men ser ikke hensikten å utsette henne for det. Det er kaos og støy, og barn kommer bort til henne når hun ikke er forberedt på det... Sosialiserer henne på andre måter- tar henne med stort sett overalt ellers...
stine
 
Innlegg: 43
Registrert: Tor Mar 01, 2007 7:07 pm
Bosted: Nord-Troms

Innlegg Annette » Søn Mai 13, 2007 7:01 pm

Jeg pleier å ta Zeta med til byen 17. mai, og kommer sikkert til å gjøre det samme med Sali. Det er god trening å være i nærheten av folkevrimler, men det er jo ikke nødvendig å vandre rundt midt inni dem. Vi har pleid å holde oss i utkanten, og bare være der i kort tid. ...og så går vi lange buer rundt småunger med iskrem :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg MariaHelene » Søn Mai 13, 2007 8:59 pm

Har faktisk og tenk på det hær me 17 mai Janne :P Leo bi jo så gira når det e masse lyda og unga (me is)
jeg Har nu uansett ikke så mye å gjør i tog heller :P familien min reis bort 17 mai og sambo på jobb :/ bi faktisk helt ileina æ og Leo :P Godt vi e to da :D
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Irene » Man Mai 14, 2007 9:08 am

Jeg hadde tatt med valpen - holdt meg på avstand, og unngått de største folkesamlingene - og unger med is ;-) . Se an valpen din - du selv ser jo best om/når den blir sliten, og ta den med hjem til senga si for en velfortjent hvil når den har fått nok! Lykke til, og ha en fin dag!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Life » Tir Mai 15, 2007 5:13 pm

Kan vel bli litt vel mektig for en valp/hund å tilbringe 17. mai slik som vi mennesker gjør. :neutral:

Men for all del, noen takler det sikkert. Kommer jo sikkert litt an på hvor stor 17. mai feiringen er på stedet dere bor. Her i Trondheim hadde jeg i alle fall ikke ville vært hund i byen akkurat på en slik dag :-?
Bysosialiseringen tar vi på helt "normale" dager ;-)

Liv
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Annette » Tir Mai 15, 2007 6:29 pm

Som nevnt tidligere: Jeg tror poenget er: liten mengde/tid + holde seg i utkanten.

17. mai gir anledning til mange opplevelser som ikke skjer så ofte - men i blant, såsom hornmusikk, skarpe lyder og smell, fløyter, blafring i lange skjørt, sirener og sånt som ofte ikke er så dumt å oppleve som valp.

Nå er Sali over den beste sosialiseringsalderen, men jeg har tenkt å ta ham med for å se på barnetoget i hvertfall. Han trenger først og fremst trening i å ikke skulle hilse på ALLE MENNESKER I HELE VERDEN!!!!, så han skal få en dose i å se masse masse mennesker han ikke får hilse på. Kanskje så mange at selv han blir mett i hodet :D

Sali elsker mennesker, for de er til for ham!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron