RR i USA

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

RR i USA

Innlegg Hanne » Tor Feb 16, 2006 9:16 am

Filming av masse amerikanske RR fra Westminster utstillingen:
http://www.westminsterkennelclub.org/20 ... html#hound
Hanne
 
Innlegg: 131
Registrert: Fre Nov 28, 2003 8:20 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Zinda » Tor Feb 16, 2006 9:54 am

syns jeg så deg der også, jeg Hanne! ;-)
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Irene » Tor Feb 16, 2006 10:02 am

arg!
Har ikke bredbånd på jobb #-o - dette tar jo votter og år før jeg får lasta ned her... Må vente til jeg kommer hjem veit jeg ;-)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg lbend-d » Tor Feb 16, 2006 11:37 am

Her var det mange flotte gutter og jenter =D> Og så rolige og "behersket " de var. Synd at vi ikke fikk sett hvem som vant bir og bim :neutral:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Ebeth » Tor Feb 16, 2006 2:03 pm

Jøss... for en som meg som har vært på ytterst få utstillinger og i alle fall aldri stilt selv blir mektig imponert over flinke eiere og nydelige hunder. Ser for meg meg og bøllefrø løpe elegant der sammen med andre hunder ja.... I en liten britisk rosa tweed drakt og velfrisert hår med klebrig hårspray.

Mja. ville nok heller være en ellevill liten unghund som dro meg rundt og ropte på de andre hundene, veltet et par av dem i lekeiver, hoppet opp på meg når vi skulle løpe, gnagde på fingeren til dommeren som aldeles ikke fikk komme han for nær, sto og spant når vi skulle stå og surret meg inn i båndet underveis før han ivrig ville slept meg bort til premiehundene for å hilse og sikkert fått den korrekte-dommeren-med-høyest-mulig-hår-i-stive-krøller til å vakle på de halvhøye helene sine.

Noen sløyfe? Neppe. Underholdningsverdi? Absolutt. ;-)
Ebeth
 
Innlegg: 71
Registrert: Ons Apr 06, 2005 1:22 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Hanne » Tor Feb 16, 2006 3:40 pm

Veldig mange av disse hundene blir stillt av proffesionelle handlere, det er "stor butikk" i USA å handle hunder og de oppdretterne som ikke kan/vil stille selv og har penger til det, "kjøper" seg en handler!!(uten at jeg synes disse gjorde noe stort inntrykk??) Det er en del av det her også, men mest på andre raser, har ikke sett noen RR med "proff handler" i Norge(det forekommer i Sverige på RR).
Hanne
 
Innlegg: 131
Registrert: Fre Nov 28, 2003 8:20 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Jorunn » Tor Feb 16, 2006 6:36 pm

Det var en morsom link, jeg legger den ut på NRRK siden :D
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg TCK » Fre Feb 17, 2006 4:20 pm

Før jeg synser litt rundt filmsnutten, så håper jeg ingen tar det personlig eller blir støtt av mine noe kritiske subjektive observasjoner.

Helt først; utrolig flotte hunder!! Morsomt å se hvordan RR er i statene, og at det ikke er store forskjeller i grunn :D
Så.... Helt oppriktig må jeg si at jeg ikke ble veldig imponert over handlerne. Men det har kanskje mest med at jeg ikke selv stiller, eller forstår utstillingsteknikkene fullt ut, om man kan kalle det det.
For meg som uvitende utenforstående var det alt for mange haler -ikke mellom beina- men opp under magen, for mye risting, snuteslikking og gjesping og alt for mye MAS med hundene, til at jeg kunne nyte synet av disse flotte RR fullt ut. Er det virkelig sånn på alle utstillinger? Jeg spør fordi jeg ikke vet, og fordi jeg lurer. Og hva er det med den dra-hodet-så-langt-opp-som-mulig greia alle driver med? Hvorfor? Det ser ubehagelig ut for hundene og hodet og halsen får en, for meg, unaturlig form.. Er det for å strekke løs hud under halsen? Er det for å ha kontroll på hunden? Jeg skjønner hvorfor man vil at hundene skal vise seg fra sitt aller beste (på alle måter) i ringen, men burde ikke det bety fra sitt mest "naturlige" og "ekte"?
Jeg husker fortsatt RR spesialen for to år siden da Kali fra DK vant, og eier og handler Lene løp i ringen med gutten sin i løst kobbel, og de poserte perfekt; Kali i stillestående stolt positur og Lene et lite skritt foran... Og der stod de og tittet på hverandre :D Ingen masing, ingen retting på føtter eller dradde nakker... DET var imonerende, det.
....Kanskje lydighet er nøkkelen til en god utstillingshund?

Dette er ikke ment som starten på en -hvorfor stiller vi ut hundene- debatt, men heller HVORDAN stiller vi dem, og begrunnelsen for dette ;-)
Så, utstillingsfolk, opplys meg!!

T&Z
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

UTSTLLINGA I WESTMINISTER USA

Innlegg hilde » Lør Feb 18, 2006 11:51 am

Først vil jeg bare si fra at dere kan se hvem som vant BIRog BIM + de neste 5 plasserte hundene når dere klikker for Results.

Hvorfor ditten og datten i ringen? Nei, det må svares av de som skjønner det bedre enn meg, og det er de fleste som har stilt hunder :cool: . Jeg prøver bare å gjøre som alle andre! Men, slikking: De fleste handlerne der har max 2 godbiter hver, og de er hundene helt fiksert på! Og kan tro det oser adrenalin inne i den hallen!!! Skulle JEG vært der, måtte jeg hatt et helt brett med Ritalin!! :D

Gleder meg til å lese svarene du får!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg hilde » Lør Feb 18, 2006 11:55 am

PS : Se på schæferen!! DET er spaysa!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron