RR dagen 2006

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg benedicte » Man Jun 05, 2006 10:19 pm

Heisann hoppsann!
Takker værgudene for ganske bra vær i helgen! Det var vårt aller første RR treff noensinne og det ble en dag med kjempe mange inntrykk. Gøy å se mange av hundene og eierne deres i virkeligheten, helt rått å se så mange "like" hunder på en gang og så festlig å bare prate med folk som er helt enig med oss: Den aller BESTE rasen i heeeele verden!!! Vi var der kun på lørdag og prøvde å følge med på hva som skjedde i ringen (men det var så mye annet spennende også...) men er det noen som fikk med seg hvilken kennel den høye, slanke svensken, kom fra? Han stilte ut flere hunder som bare var så fine!!

Hilsen Benedicte og Zimba
benedicte
 
Innlegg: 121
Registrert: Ons Jul 06, 2005 8:50 pm
Bosted: Drammen

Innlegg Zinda » Tir Jun 06, 2006 6:36 am

=D> som alltid et fint arrangement! Takk til de som ordner år etter år! -og takk til dere som foret familien min så vi slapp å dra hjem så tidlig :D ...
Vi ble helt forelsket i en kjekk herremann (ikke SVENSKEN din, Benedicte!) på 2 år. Hva het han igjen da??? Vi satt på nabobordet under grillingen. Håper vi finner ham hvis det skulle bli aktuelt med valper. Ellers gikk alt som det skulle med henting av Hege og Nala på Gardermoen fredagskvelden. :cool:
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Linda » Tir Jun 06, 2006 4:40 pm

den høye, slanke svensken
kan kanskje være Håkan fra Kennel Vereus Qoya? I så fall er det han til venstre her:

Bilde

Flere bilder av både han og valpen hans finner du her:http://www.rhodesianridgeback.no/rrdagen2006_valp.html

;-)
Linda
 
Innlegg: 77
Registrert: Tir Mar 21, 2006 11:11 am
Bosted: Elverum

Innlegg benedicte » Ons Jun 07, 2006 10:07 am

Takk!

Hilsen Benedicte og Zimba
benedicte
 
Innlegg: 121
Registrert: Ons Jul 06, 2005 8:50 pm
Bosted: Drammen

Innlegg Kamilla » Ons Jun 07, 2006 10:14 pm

Valpene til den høye slanke svensken har norsk far - Akinzo fra Masithela!

Akinzo med kone og barn her (og den høye slanke svensken...):

Bilde
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg lbend-d » Tir Jun 13, 2006 4:05 pm

Endelig har jeg fått lagt ut noen bilder som vi tok på viubråtan :oops:
(Æ HAR PLAGDES #-o ) men nå er det bilder å se på. Noen som kjenner seg igjen????? Gå inn på:


http://www.kifanisdafinakasan.piczo.com
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Annette » Tir Jun 13, 2006 4:39 pm

lbend-d skrev:Endelig har jeg fått lagt ut noen bilder som vi tok på viubråtan :oops:
(Æ HAR PLAGDES #-o ) men nå er det bilder å se på. Noen som kjenner seg igjen????? Gå inn på:


http://www.kifanisdafinakasan.piczo.com


Kjempefine bilder!!!!

Det var så gøy å treffe dere, og endelig se Kasan også. Det er det som er så morsomt mer RR-dagene: Å se alle de flotte hundene (og ikke minst eierne) som en bare har hørt om, men aldri sett.

Den andre flotte tingen er jo det at det blir stilt ut så mange RR'er at det ikke på noen måte gjør noe for oss som ikke blir plassert, og er en fantastisk opplevelse for dem som faktisk bli det.

Den tredje ypperlige tingen er jo at en ikke bare får sett de hundene som stadig stilles ut, og som en hører mye om, men også deres søsken, forelde, tanter og onkler...og at en får sjansen til å treffe så mange hyggelige folk!!!!!

Jeg hadde en liten "bestilling" inne da jeg tok bildene, så det er ikke like mange forskjellige hunder og eiere på mine bilder (og dessverre ingen av Kasan), men dere finner de beste her: http://www.booth.no/zetas%20sider/rrdagen_2006.htm

Jeg håper vi ses neste år
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg benedicte » Ons Jun 14, 2006 10:09 pm

Var inne på sidene dine, Ibend-d, og har aldri sett maleriet før med halv RR og halv løve. Kjempefint bilde som bare bekrefter min mistanke om at det må være en dråpe katt i RR......eller.....

hilsen Benedicte og Zimba
benedicte
 
Innlegg: 121
Registrert: Ons Jul 06, 2005 8:50 pm
Bosted: Drammen

Innlegg Irene » Tor Jun 15, 2006 8:34 am

benedicte skrev:bekrefter min mistanke om at det må være en dråpe katt i RR......eller.....


...smidige som katter hvertfall, men ikke like selvstendige kanskje??!
Marula "frykter" Greven (katten i huset) inne, men ute??!!! :twisted: :twisted: :twisted: JAKT!!!!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg lbend-d » Tor Jun 15, 2006 2:36 pm

Ja, akkurat det bildet er en av mine favoritter!!! Her ser man egentlig hvor lik rrèn er løver. Har dere lagt merke til stripa til løvene på ryggen? Minner veldig mye om en ridge :roll:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg benedicte » Tor Jun 15, 2006 4:39 pm

Har ikke sett andre hunder som bruker labbene på samme måten som RR heller.

Hilsen Benedicte og Zimba
benedicte
 
Innlegg: 121
Registrert: Ons Jul 06, 2005 8:50 pm
Bosted: Drammen

Innlegg Anne » Tor Jun 15, 2006 6:33 pm

Er det lov å kopiere bildet?

Hadde heller ikke sett det før, veldig kult ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Synne » Tor Jun 15, 2006 10:46 pm

Har dere lagt merke til stripa til løvene på ryggen? Minner veldig mye om en ridge


Ja - var i Sør-Afrika i fjor (fantastisk tur!), og besøkte en dag en lodge som drev med avlsprosjekt på bl.a. løver - fikk da se en 1 1/2 år gml hannløve + en 6 mndr gml hannløve på nært hold (så nært at jeg bar den 6 mndr gamle "kattungen" i armene- veide vel 20-25 kg, antar jeg..). Begge disse hadde en slags ridge - ikke helt som på hundene, men likevel en tydelig stripe - de hadde en virvel (krone) i hver ende av stripen. Den var kortere enn hundenes ridge skal være, den var relativt smal og altså ingen "box". Jeg spurte da "rangeren" om dette er noe alle løver har, noe han svarte bekreftende på (men han var nok litt overrasket over spørsmålet - han hadde nok ikke tenkt på det tidligere).

Kan så vidt se stripa på dette bildet:
Bilde

Sånn så denne "pusekatten" ut forfra - dette er Simba, 6 måneder gammel:
Bilde

Sjekk forøvrig ut stedet vi bodde på her (ikke der de hadde løver - det var naboen som vi bare var på besøk hos):
http://www.nyati.com/
Synne
 
Innlegg: 32
Registrert: Tor Okt 27, 2005 8:14 pm
Bosted: Hedmark

Innlegg Anne » Lør Jun 17, 2006 10:56 am

Jeg viste ikke om denne stripen, kult :D
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Zinda » Søn Jun 18, 2006 9:09 pm

Anne skrev:Er det lov å kopiere bildet?
eh, jeg har printet det ut og hengt det opp på veggen på jobben.... :oops:
Flott tegning!
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

ForrigeNeste

Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron