Den lille spesialen

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Annette » Tor Aug 06, 2009 7:07 am

Sonja skrev:Annette skrev:
men at det krever en del egeninnstas for å prøve å få ting til andre steder enn der med folkene med egeninnsats allerede er. Det siste (og utheva) er og blir alltid drivkraften i det hele.


Er helt enig med deg Annette, det er egeninnsatsen det går på.

All ære til dere som jobber frivillig. Jeg vet dere gjør en kjempeinnsats =D> Jeg sitter i styre i min lokale hundeklubb, vi arrangerer en utstilling i året. og 2 lydighets/agility stevner, så jeg er fullstendig klar over hvor mye jobb som ligger bak.
Dere fortjener masse ros, masse takk, jeg er glad det finnes slike flotte ildsjeler rundt omkring :D


Takker...og jeg mente ikke egentlig deg, fordi jeg vet du driver på frivillig. Det var mest en sånn generell kommentar til hele problematikken.

Jeg tror man kan få til masse NRRK-aktiviteter rundt omkring i landet, om folk bare vil dra det i gang i stedet for å sitte og ønske at andre skal ordne det ;-)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Chryssi » Tor Aug 06, 2009 2:22 pm

NRRK er drevet av frivillige, og de fleste av de som gjør noe gjør mye, fordi for få vil trå til og gjøre sin del. DET er eneste grunnen til at aktiviteten ikke er like høy over alt. Det handler ikke om uvilje, men om muligheter og begrensninger i hvor langt enkeltpersoner er villige til å strekke seg på fritida.


siden RR miljøet fortsatt er ganske lite, så vil jeg bare legge til at for å få ting til å fungere ute i distriktene, så er det nesten alle som må "trå til", ikke bare de som ønsker å ha offisielt ansvar for noe. det hjelper nemlig lite å jobbe med et arrangement man brenner for, når ingen møter opp for å delta :) nå har jeg riktignok blitt en av de sistnevnte selv (som ikke møter opp altså), men jeg tror det sitter mange rundt om kring og syter over at det ikke skjer noe (sikter ikke til noen spesielt, bare så det er sagt), som det plutselig "ikke passer for" hver gang det faktisk er noe på gang. dette signaliserer at det ikke er "marked" for aktiviteter i det området, og ilden slukkes etterhvert for de som må bære ansvaret.
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Chryssi » Tor Aug 06, 2009 2:24 pm

OT: det skal nå være mulig å endre poster her også [-o<
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Annette » Tor Aug 06, 2009 3:24 pm

Chryssi skrev:
NRRK er drevet av frivillige, og de fleste av de som gjør noe gjør mye, fordi for få vil trå til og gjøre sin del. DET er eneste grunnen til at aktiviteten ikke er like høy over alt. Det handler ikke om uvilje, men om muligheter og begrensninger i hvor langt enkeltpersoner er villige til å strekke seg på fritida.


siden RR miljøet fortsatt er ganske lite, så vil jeg bare legge til at for å få ting til å fungere ute i distriktene, så er det nesten alle som må "trå til", ikke bare de som ønsker å ha offisielt ansvar for noe. det hjelper nemlig lite å jobbe med et arrangement man brenner for, når ingen møter opp for å delta :) nå har jeg riktignok blitt en av de sistnevnte selv (som ikke møter opp altså), men jeg tror det sitter mange rundt om kring og syter over at det ikke skjer noe (sikter ikke til noen spesielt, bare så det er sagt), som det plutselig "ikke passer for" hver gang det faktisk er noe på gang. dette signaliserer at det ikke er "marked" for aktiviteter i det området, og ilden slukkes etterhvert for de som må bære ansvaret.


Nettopp...og noen ganger (selv om jeg mistenker at denne tråden og de jeg svarte opprinnelig, ikke egentlig er rette anledningen :)) så tror jeg folk trenger å bli minnet litt på det.

Jeg får stadig litt småklager over at det skjer lite i Agder for tida. Jeg forklarer at jeg synes det er vanskelig å organisere ting når jeg bor så langt unna og ikke vet om folk kommer, men at jeg gjerne vil koordinere om noen vil dra noe i gang. Da blir det stille. Hehe, her oppi dalom har vi en klassiker når det gjelder folk fra byene, som alle opplever, og som vi alle humrer litt av "Komme helt opp til dere? Men det er så langt. Kan ikke dere heller komme på besøk til oss?" Eh-hem... :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Annette » Tor Aug 06, 2009 3:24 pm

Chryssi skrev:OT: det skal nå være mulig å endre poster her også [-o<


Tusen takk :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Tor Aug 06, 2009 8:54 pm

Chryssi skrev:
siden RR miljøet fortsatt er ganske lite, så vil jeg bare legge til at for å få ting til å fungere ute i distriktene, så er det nesten alle som må "trå til", ikke bare de som ønsker å ha offisielt ansvar for noe. det hjelper nemlig lite å jobbe med et arrangement man brenner for, når ingen møter opp for å delta :)


Ja desverre så har jeg opplevd det samme, men det er ingenting som er umulig i mine øyne, så jeg kan alltids lufte saken her i Bergen så får vi se hva fremtiden bringer :D
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Re: Den lille spesialen

Innlegg Annette » Søn Aug 23, 2009 8:14 pm

Annette skrev:Det kommer ikke til å bli vanlig RR-bod der, men dersom noen har lyst på å se på varer, prøve varer, eller kjøpe portofritt, så send meg en pm her eller en mail på rr-boden@booth.no før onsdag 26. august, så skal jeg ta det med - uten kjøpetvang.

PS! Vi tar eventuell handling før eller etter at hundene skal i ringene ;)


Liten endring: Jeg kjører rett etter jobb tirsdag 25., så jeg må ha beskjed før det om jeg skal få ting med meg :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg hilde » Man Aug 24, 2009 2:24 pm

Tenkte jeg skulle trøste dere uti distriktene litt med tanke på at det kan være vanskelig å dra igang ting. Dere har jo folk spredt rundt, og med store avstander langs veiene, ferger og alskens greier, så det er ikke lett, nei :neutral:
Men, det er desverre ikke lett her på Østlandet heller. Når vi trekker fra de i styret og AK, 2 vestlendinger (!!) og Annette langt inni Mandalen, så er det 5 østlendinger som har meldt seg på Oppdretterkonferansen :cry:
Så nå har jeg enda større beundring for Ronny Bunes som klarer å samle 12 RR'er og eiere på treff oppe ved Ålesund! =D>

Men, vi som kommer skal ha det flott!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Annette » Man Aug 24, 2009 6:21 pm

hilde skrev:
Så nå har jeg enda større beundring for Ronny Bunes som klarer å samle 12 RR'er og eiere på treff oppe ved Ålesund! =D>

Men, vi som kommer skal ha det flott!


Det er virkelig imponerende!

Østlendinger er for øvrig bortskjemte og har et pussig forhold til avstander :razz:

Jeg gleder meg i hvertfall :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Forrige

Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron