Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove
Gunn Tove skrev: Er det ikke bare en fordel å være godt utviklet? Eller er det det at cert oftere deles ut til Åpen klasse hunder, enn yngre?
Gunn Tove skrev:Regelen er vel etter fylte år uansett, er den ikke? Ihvertfall viltsporchampionat (2 ganger minst 2. premie etter fylte 24 mnd), eller hvilket championat tenkte du på, Annette? Lydighetschampionat og agilitychampionat er minst en 2. premie etter fylte 15 mnd.
hilde skrev: Åkke som, så gleder jeg meg til min egen og andres forvirring i og rundt ringen de kommende månedene!
Hanne skrev:CACIB vil ikke lenger bli flyttet bakover i beste hannhund/tispe klasse, som det er blitt praktisert til nå. CACIB tildeles nr. 1 og res.cacib til nr.2. Det vil si at om nr.1 er internasjonal champion, skal denne ha cacib’et, om nr.2 er en junior eller veteran blir det ikke delt ut res.cacib.
Gunn Tove skrev:Er du sikker på at det ikke blir delt ut cert da, Hanne? I Sverige (og Finland) blir vel cert delt ut til de som som blir plassert bak (selvom de ikke blir offisielt plassert) hørte jeg nettopp ei si. I Finland har de bare plassert 4 en stund, men cert deles ut fordi, hørte jeg. Selvom bare 5 plasseres nå tildags og, så plasserer jo dommeren bakover for det. Blir litt forvirret her!
Hanne skrev:Beklager feilinformasjonen, mye av mangler/feil i reglene oppdages i "disse dager", da det avholdes informasjonsmøter rundt om i landet, for arrangører, ringsekretærer osv.
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester