Varmedekken i XXXL

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Varmedekken i XXXL

Innlegg Jorunn » Tor Okt 13, 2005 11:51 pm

Noen som vet om steder i Oslo som selger fine varmedekken som kan passe til ridgebacker str.ponni? ;-)

Hege: du som har GD, hva bruker dere når det blir skikkelig kaldt?
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Zinda » Fre Okt 14, 2005 8:47 am

str.ponni?
:D :D he-he! Hvis ikke Hege har en god ide, så kan du jo forhøre deg i butikker som selger nettopp heste- og ponni dekken ;-)
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hege » Fre Okt 14, 2005 12:05 pm

Det der var skikkelig trøblete i fjor ja...

MEN... Hvor lang er hunden ifra nakken til halefestet?? Det er veldig avgjørende!

Min er nemlig 90 cm... og jeg måtte handle i sverige. Det ble en dyr fornøyelse!! For med gebyrer for overføring av penger til utlandet, pluss toll kom dekkenet på 1300,- og det tok fryktelig lang tid før jeg fikk det....

Men klarer du deg med et dekken opptil 75 cm finnes det råd ;-) Salgscompaniet (Selges i dyrebutikker og fellekjøpet) har opptil denne str.

Regndekken fikk jeg svigermor til å sy ;-)

Shettis dekken vil ikke passe, da de blir for store i bredden.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Jorunn » Lør Okt 15, 2005 8:20 pm

Hilde ga meg tips om en fin side hvor de syr dekken til alle størrelser
http://www.doggieandstyle.com/finnstr.html
Jeg har mailet med hun som syr og gitt henne mål og ønske om design så for vi se hva prisen blir. Det som hadde vært drømmen var et vanntett dekken i en pen brun farve og bilde av en løve/løvinne på siden og foret med et beige teddyfor...det hadde sett lekkert ut på løvehundene våre :valp: ...synes jeg da :D har spurt om hun kan skaffe det eller noe med leopard. Jeg skal komme tilbake med evnt pris senere.



Hege (GD): Min er nemlig 90 cm... og jeg måtte handle i sverige


Papito er 84 cm fra der halsbåndet sitter til der hvor halen begynner.
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Irene » Man Okt 24, 2005 10:06 am

:pekele: Jeg må le.......
Papito, du er bare så herlig :tilbe: Hadde jeg vært en hund...... :forelsket:
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Gunn Tove » Man Okt 24, 2005 11:31 am

I dag var det så innmari kaldt når vi skulle på jobb, så jeg var oppe på loftet å hentet ned posen med alle dekkene til Troja. Jeg elsker å shoppe klær til meg selv, og da også til Troja. Er foreløpig (etter en sesong) oppe i 4 dekken. Ikke så mye, men ville vente å se hvor stor denne "lille" jenta ble først. Den siste jeg kjøpte var en svart boblesak med refleksdetaljer. Knallstilig! Den var for stor i fjor, så var spent når jeg prøvde den på i dag om den var for liten. Men nei! Den satt som et skudd! Er str. 28" 70 cm. Så det var godt!
Ellers så er det veldig irriterende at det finnes så mye stilig å få tak i til små hunder. Skulle vært det til store hunder også! Får se om jeg kan få tak i noen mønstre, så jeg kan sette min mor på saken å få sydd noen. Hun sydde et i fjor av en vindjakke, men det ble ganske kjedelig. Hun holder forøvrig på å strikke en genser i rosa garn til "barnebarnet". :D
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Bente » Tir Okt 25, 2005 1:09 pm

Bente
 
Innlegg: 101
Registrert: Ons Mai 19, 2004 12:49 pm
Bosted: Larvik

Innlegg Jorunn » Tir Okt 25, 2005 11:36 pm

For de av dere som har tenkt på å få sydd et tøft dekken så kan jeg anbefale Janne Norlund som driver nettstedet Doggie&Style på det varmeste! Maken til hyggelig og raskt oppfølging skal man lete lenge etter. Etter 2 dager hadde hun lokalisert et stilig stoff i leopardmønster og prisen for en frakk med bryststykke og krage i dette stoffet, med fleece på innsiden frakken vil komme på rundt 1100,- for en så stor størrelse som det Papito må ha. Dette synes ikke jeg var så dyrt med tanke på at det er spesialsydd. Så for de av dere som vil ha noe spesielt til hunden deres, ta kontakt med Janne :D
http://www.doggieandstyle.com/
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Hege » Fre Nov 04, 2005 7:18 pm

Stilig!! Kan du ikke vise frem et bilde av papito med dekkenet?
Vi måtte gi 1300,- inkl. gebyrer og tollavgifter for å importere et helt alminnelig sort dekken ifra sverige (str. 90 cm)
Det er regntett med god forin og refleks, så prisen var det ikke noe å si på hos denne Janne, nei.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Chryssi » Fre Nov 04, 2005 7:43 pm

Kan du ikke vise frem et bilde av papito med dekkenet?


ja vi venter i spenning :valp: :popcorn:

i en alder av 2 år så er det vel snart på tide at Kato også får seg et dekken...
ok 1000kr kan jeg kanskje klare å leve med hvis det er kuuuult :cool:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Sy selv

Innlegg Lillevofsen » Søn Nov 06, 2005 10:52 pm

Jeg fant en nettside med mønster og tenkte jeg skulle prøve meg med symaskinen, www.hundedekken.tk Må sies at det er beregnet til en Bichon Havanais, men med noen små justeringer kan det jo være at det blir dekken på simba etterhvert. Så da er det bare å sette meg i sofaen med dyret i fanget og vente på at tiltakslysten kommer kastende over meg :smile:
Lillevofsen
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Nov 03, 2005 5:54 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Chryssi » Søn Nov 06, 2005 11:04 pm

Så da er det bare å sette meg i sofaen med dyret i fanget og vente på at tiltakslysten kommer kastende over meg


:pekele:

den har jeg gitt opp å vente på :roll:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Jorunn » Søn Nov 06, 2005 11:21 pm

Stilig!! Kan du ikke vise frem et bilde av papito med dekkenet?


Jeg har ikke bestilt noe dekken enda, men når jeg gjør så skal nok Papito stå litt modell. :D

Hvis noen andre bestiller i mellomtiden....så vis noen bilder her, da :D Hun er utrolig hyggelig hun som syr og kan skaffe det aller meste tror jeg.
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

FRAKKER TIL RHODESIAN'S...

Innlegg doggie&Style © as » Fre Nov 25, 2005 6:38 pm

Hei på dere!
Jeg syr frakker til dere! Besøk meg på min hjemmeside som er www.doggieandstyle.com så kan jeg hjelpe alle dere som har store hunder! Jeg vet at det er vanskelig å få tak i frakker til slike størrelser..

Vennlig hilsen
Janne Norlund
tlf. 48 04 55 18

mail@doggieandstyle.com
doggie&Style © as
 

Innlegg Gunn Tove » Ons Nov 30, 2005 11:31 pm

Her er et bilde av Troja i den rosa genseren jeg skrev om over her:
Bilde

Er flere bilder av jåledokka på hjemmesiden hennes. Hun bare elsker den genseren. Vil ikke ha den av!
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Neste

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron