spesielt utstyr?

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

spesielt utstyr?

Innlegg Hege_ » Ons Jan 07, 2004 12:07 pm

Har noen av dere laget noe spesielt til deres ridgeback?

Nå er mitt gull, bare en valp, men planene er alt lagt.

Jeg kommer til å få laget en egen henger til han, så han kan få trekke på tur. Det vil bli alt fra matvarer, til en liten gutt :)

Jeg drømmer også om sacco vogn etter hvert, om hoftene viser seg være ok selvsagt. Tror det kan være litt moro?

I allefall har jeg tenkt å kjøpe sele snart, selv om han vokser som bare det, så må han få venne seg til lyder bak seg og skal få trekke litt "støy" snart.

Har dere laget noe, eller har dere spennende til deres hund/hunder?
Administrator Rhodesian Ridgeback forum
Hege_
Site Admin
 
Innlegg: 218
Registrert: Søn Nov 23, 2003 12:34 am

Innlegg Irene » Tor Jan 08, 2004 10:28 am

Det eneste vi har "laget" er en sånn knøttliten Ole Brumm som barna fikk på Mc Donalds, den har vi festa et pannebånd i, og det er faktisk den festligste leka han har. Kjempemorsomt å feste pannebåndet til hodet hans og se han virkelig bruker hodet (bokstavelig talt) for å få det av igjen..
Men en sånn vogn hørtes flott ut du!!Trenger ikke bære varer engang i fremtiden da??!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Zinda » Tir Feb 10, 2004 2:26 pm

Det er jo viktig at hundene får oppgaver så de føler seg nyttige og da er vogner av alle slag fint. Tenkte selv på sacco en stund, men trenger antakelig noe mer "innebygd". Vet noen om en slags vogn som kan betjenes av en uten armer og bein? -enda bra jeg har lært Zpinn å gå på kommando... :D
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hege_ » Ons Feb 11, 2004 12:38 am

Man må kanskje da dressere hunden til å lyde komandoer, fremfor armer og bein, var min første tanke her nå.
Og det går jo fint ann.

"innebygget"... Tror jeg ville fått noen til å lage noe slikt i allefall. Jeg tenkte litt på en slik henger til å ha unger i, som man bruker til sykkel. Tenkte på å bygge om noe slikt til hund en stund, men fant ut at en sacco eller henger ville fungere like bra til å ha ungene oppi. Men har god tid på å tenke på dette da.. han er jo ikke gamle karen enda.
Administrator Rhodesian Ridgeback forum
Hege_
Site Admin
 
Innlegg: 218
Registrert: Søn Nov 23, 2003 12:34 am


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron