Portable Pet Home

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg seam » Man Mar 27, 2006 1:46 pm

Kjøpte meg det stoffburet i fra Ellos, og jeg er råfornøyd.
Nå er riktignok Nemi bare 5mnd, men det er iallefall mer enn stort
nok enda ;-) .
Lett og sette sammen, og ligger i en kjekk veske, flatpakket.
Anbefales..... :D
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg Sonja » Man Mar 27, 2006 2:24 pm

Hvor stort var det? Hvis det er samme type som de hadde før er det nok for lite til gutten min.
Jeg har ikke somlet meg til åkjøpe stoffbur ennå. Men nå er det snart ferietid igjen, så kanskje jeg bar må ut å handle :D
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg seam » Man Mar 27, 2006 5:36 pm

81-51, h66.tror jeg, klikk på linken på forrige side(ellos). :D
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Stoffbur

Innlegg siljealise » Ons Des 20, 2006 4:58 pm

Kjøpte stoffbur til min Simba på plantasjen, han vokser nok fra det men det kostet 299 for det største der, men det er bare 55 cm høyt.. :-?
siljealise
 
Innlegg: 10
Registrert: Ons Nov 29, 2006 10:34 am
Bosted: Trondheim

Innlegg Life » Søn Des 31, 2006 11:09 pm

Når det gjelder stoffbur til hund, må jeg si at det for meg er bortkastede penger. Skal de være i et slikt bur må jeg vokte dem hele tiden (ingen vits med bur da ;-) ) En RR er da vel litt for smart til å bare bli liggende i et bur av stoff. RR er og skal være flinke til å ta egne beslutninger, noe den gamleste tispa mi er et godt bevis på. Okay......jeg må innrømme at jeg trodde det skulle gå bra jeg også :smile: men det tok Fia ca 2min å komme seg ut av et bur til over tusen kroner, gjett om hun var glad for at hun "fikset" det buret :mad: Så her i huset bruker vi "skikkelige" bur :mrgreen:
Liv og jentene =D>
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Annette » Man Jan 01, 2007 12:41 am

Life skrev:Når det gjelder stoffbur til hund, må jeg si at det for meg er bortkastede penger. Skal de være i et slikt bur må jeg vokte dem hele tiden (ingen vits med bur da ;-) ) En RR er da vel litt for smart til å bare bli liggende i et bur av stoff. RR er og skal være flinke til å ta egne beslutninger, noe den gamleste tispa mi er et godt bevis på. Okay......jeg må innrømme at jeg trodde det skulle gå bra jeg også :smile: men det tok Fia ca 2min å komme seg ut av et bur til over tusen kroner, gjett om hun var glad for at hun "fikset" det buret :mad: Så her i huset bruker vi "skikkelige" bur :mrgreen:
Liv og jentene =D>


Jeg ha kjøpt stoffbur til Sali, men jeg bruker det ikke som oppbevaring - mer som ei mobil hule og seng. Det er lett å flytte på, og uansett hvor vi er så har jeg med et kjent sove og hvilested. Det var helt uvurderlig i jula da jeg var i familieselskap hos noen som er allregiske, og ellers et sted for min ikke særlig husreine lille tass å være mens vi spiste og jeg ikke kunne holde øye med ham hvert sekund.

I tillegg har stoffbur den fordelen at de kan tas med på utstilling ute at hunden kan se ut og alle andre hunder kan se inn.

Frem til jeg får tak i et skikkelig dobbeltbur, så bruker jeg det som bilbur også - det tåler ikke en smell, men det holder ham på ett sted = borte fra Zeta :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Man Jan 01, 2007 1:58 pm

Hei

Vi kjøpte stoffbur, men sier meg enig med Liv, 2 min så var Gandhi ute av stoffburet. :oops: Han lå fint så lenge mor var i nærheten, men alene.NEI.
Nå bruker jeg det kun på utstilling, eller andre treninger. Ligger fint i buret så lenge jeg sitter ved siden av.
:D
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg Life » Ons Jan 10, 2007 7:09 pm

Bruker de lette sammenleggbare burene på utstilling jeg, men må innrømme at de er ganske tunge, særlig når jeg trenger to ;-) har et stort ønske om en tralle til kommende utstillingssesong, men de er så dyre :mad: Noen som har et forslag til hvor en kan kjøpe en billig tralle/kofferttralle el. Når jeg er på utstilling bruker jeg alltid et teppe som dekker buret, på denne måten unngår jeg innsyn og hundene kan slappe av.
PS det hører til historien at Fia faktisk greier å bryte seg ut av slike sammenleggbare bur også :mrgreen:
Liv, Fia og Chillie ;-)
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Gunn Tove » Ons Jan 10, 2007 9:10 pm

Dyre??? Traller??? Er da veldig billige de på Biltema! Jeg har denne til kr 249,.: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=87511 Veldig god den! Må bare huske å ta med sånn krok-strikk. Glemte det nå i Sverige, og måtte helle på tralla hele tiden så ikke burene skulle bikke av. Og inn og ut heisen (sidelengs) slet jeg litt. Ja de har utstilling i flere etasjer i Sverige! Puh!
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Wivian » Ons Jan 10, 2007 9:14 pm

Vi har også dårlig erfaring med tøybur, Solo var 6 mnd og skulle være hos svigers. Da vi skulle gå satte vi han i ett helt nytt tøybur, før vi var kommet på trappen var Solo der - like blid :razz: Jeg fikk kjempegodt råd fra Gunn Tove - på biltema selger de traller som er fine å trille bur med!!
Wivian
 
Innlegg: 69
Registrert: Man Jun 13, 2005 8:53 pm
Bosted: Tønsberg

Innlegg Life » Tor Jan 11, 2007 7:24 pm

ok...har fått forståelse av at de trallene er for svake.....at hjulene svikter under vekta av burene :-? men når dere sier d så......prøver jeg en slik tralle til våren :razz:
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Gunn Tove » Tor Jan 11, 2007 9:21 pm

Nei min har fungert kjempebra. Men denne til 299,- er enda kraftigere: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=92756 Skal tåle 200 kg.

Men Liv? Skal du ikke på utstilling før til våren?
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Life » Lør Jan 13, 2007 6:25 pm

Joda GT......det skal jeg sikkert :D men du vet vi som bor her oppe i midt av norge er ikke akkurat bortskjemt når det gjelder utstillingsutvalget :-? Den neste utstillingen i nærmeste omkrets er Sunndalsøra og den er ikke før i slutten av april, faktisk :sad: Eneste fordelen her oppe er at konkurransen er ytterst liten......men det er jo egentlig litt kjedelig det å. :smile: Men vi får se om sjansen byr seg litt tidligere. Kan jo hende vi kommer sørover, og prøver lykken blant søringene :D Lurer på om ikke Eva har lyst å ta en tur, kanskje jeg henger meg med, så kan spise kinamat på en "fin" restaurant denne gangen :mrgreen: Maten var supergod den, ingen skal si noe annet =D>
Liv og jentene :razz:
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Annette » Lør Jan 13, 2007 7:31 pm

Life skrev:men du vet vi som bor her oppe i midt av norge er ikke akkurat bortskjemt når det gjelder utstillingsutvalget


Ikke vi sørlendinger heller. Vi har 1 - en - i året!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Forrige

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron