Redningsvest

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Redningsvest

Innlegg Anne » Tir Apr 26, 2005 8:19 pm

Lurer på om det er noen her som har redningsvest til hunden sin?

Hvilket merke + negativt/positivt???
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg TCK » Ons Apr 27, 2005 10:05 am

Hei!

Vi kjøpte en redningsvest på jernvarehandelen hjemme i Lillesand i fjor sommer; 260 kr!! 1/3 av prisen fra andre steder vi sjekka. Veldig fornøyd med den; sitter godt og er ikke alt for prangende. Bruker den bare i båt, lillegutt er jo en kløpper i vannet; hopper fra svaberga og svømmer rundt som en ekte sørlandsdelfin.... Slekter på sin "mor" vettu ;-) Vi er like mye i vannet vi, og det sier litt når jeg går under navnet oteren... heheh

Tonje og badeanda :D
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Irene » Tor Apr 28, 2005 11:57 am

Kjære....Jeg får ikke Baron uti til buken engang jeg...Om jeg hadde løpt uti, vil jeg tro han hadde fulgt etter, men foreløpig syns jeg det er VEL kaldt...
Han drister seg kun til å plaske med forlabbene og "jage" skumtoppene på dønninger som skyller over steiner osv....
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Akiro & K.A. » Man Jan 30, 2006 8:56 pm

Hei!
Tropehuset selger redningsvester (kennel) for 150.- (mn d vett du sikkert...)
Hvis du ikkje finner størrelsen der, bør du kanskje gå til Clas Olsson. Der har de Baltic (veldig god) men den er litt dyrere. Mn mye billigere en i "vanlige" dyrebutikker.....
Akiro & K.A.
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Jan 30, 2006 8:43 pm
Bosted: Buøy,Stavanger

Innlegg Robert » Man Jan 30, 2006 9:43 pm

Heisan,
Vi har en av merket Kennel, den er både vi og Nala kjempefornøyd med... Blir så lykkelig når den kommer frem, for da blir det båttur =D>
Bilde
Robert
 
Innlegg: 27
Registrert: Ons Feb 02, 2005 11:29 pm
Bosted: Elverum

Innlegg Åsa » Tir Jan 31, 2006 6:19 pm

Vi köpte en hundväst på XXL i somras som har fungerat väldigt bra. Vi var ute ett par gånger när det var väldigt varmt och då fungerade också västen avkylande, vi bara blötte västen och satte det på Lezo . Jag tycker det känns mycket mer säkert, speciellt i somras när han var valp men också när han springer runt på svaberget och kan halka i. Han tycker vatten är ok men är inte alltid överförtjust så risken för att han kan få panik finns där och det är inte alltid lätt att komma upp på svaberget igen själv... :neutral: Lezo trivs i alla fall gott med flytväst så den kommer bli mer använd till sommaren igen :D
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Hege » Ons Feb 01, 2006 3:10 pm

Hei

Anbefaler dere hundesvømming jeg... Min startet der med lånt redningsvest. Vi svømmer ca 2-4 ganger i mnd og har gjort en stund nå. Nå svømmer han glatt 1,5 kg og bruker ikke redningsvest lenger...
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Zinda » Ons Feb 01, 2006 3:12 pm

Hege skrev:Nå svømmer han glatt 1,5 kg...
oj, det høres tungt ut ;-) jeg tok den altså, bare måtte nevne det :cool:
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hege » Ons Feb 01, 2006 10:38 pm

Har gått gradvis dette da... I starten svømte han kanskje 150 meter pr. gang... (som valp)

Like etter en svømme time er han i full aktivitet fortsatt. Men han sover nok litt ekstra godt om kvelden disse dagene.

Men han er mye i aktivitet ellers også, så han er i god form. Går ofte en 5 km hvor han løper løs med andre hunder på kryss og tvers (altså sikkert dobbelt så langt...) Og når du kan herje og løpe en mil, og svømme 1,5 km (og være grandis) er vel formen ganske bra vil jeg tro. Svømme bassenget har også en motstrøm funksjon vi kan bruke, men jeg er mer opptatt av rundebasseng og myke opp og strekke ut. Altså en litt mer langsiktig trening, enn styrketrening.

Tok forøvrig med meg en utrent grande tispe på svømmetime her... Hun tok 100 meter og var da kjempe sliten.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron