Flydd med ridgeback? Burstørrelse?

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Flydd med ridgeback? Burstørrelse?

Innlegg Simira » Ons Mai 29, 2013 8:08 am

Har ingen umiddelbare planer om å fly, men Tropehagen Zoo har kjempegode tilbud på flybur nå. Men er det noen som har flydd med rr og vet om dette buret er stort nok? (største de har)

http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk ... odid=13521

Bikkja er bortreist, så jeg har ikke mulighet til å hverken måle eller prøve før tilbudet går ut!
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Re: Flydd med ridgeback? Burstørrelse?

Innlegg Lene » Tor Jul 04, 2013 2:32 pm

Svaret kommer nok litt seint, men her er buret jeg bruker til min hanne: Vari Kennel X-L, dimensjonen er 101x68x76.
Nå er jo min hann liten (40 kg), men han har god plass i lengden på dette buret.
Matmor til Leo født 21. oktober 2009
Lene
 
Innlegg: 163
Registrert: Tor Okt 29, 2009 1:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Flydd med ridgeback? Burstørrelse?

Innlegg Simira » Man Jul 08, 2013 8:07 am

Men har du flydd med det? Og det gikk bra? De er jo tidvis veldig strenge på høyden, og at hunden skal kunne løfte hodet inne i buret.
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Re: Flydd med ridgeback? Burstørrelse?

Innlegg Lene » Man Jul 08, 2013 9:25 am

Har flydd fra Gardermoen og Alta lufthavn, har ikke fått kommentarer på at buret ikke er stort nok (flydd t/r 8-10 ganger). Tester å fly fra Tromsø nå til helga, regner med at det går greit.

Som regel er de mer opptatt av at skruene på buret er festet godt nok, hva totalvekta (bur+hund) er, samt at du har betalt...

Tips: Hver flyplass har egne regler for hvor tidlig man må møte opp. På Gardermoen leverer man f.eks. bur+hund senest 1 time før, mens i Alta må man levere buret minimum 40 min(?) før, og hund minimum 20 min før avgang.
Matmor til Leo født 21. oktober 2009
Lene
 
Innlegg: 163
Registrert: Tor Okt 29, 2009 1:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron