Starte trening med kløv?

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Starte trening med kløv?

Innlegg Anne » Fre Jun 25, 2004 10:46 pm

Hvor gammel bør en rr hund være for å bære en fullastet kløv? Og hvor mangen kilo kan en voksen hann hund bære?

Jeg skal snart kjøpe kløv, og har tenkt å bruke den når jeg er å handler med Aro. Starter med noe lett siden han bare er 1 år, og må bli vant med det. Han er testet for HD-fri b og AA- fri.
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Ridgevenn » Lør Jun 26, 2004 9:49 am

Tror de bør være 2 år før de bærer noe belastning.
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Kjersti » Man Jun 28, 2004 12:22 pm

Hei

Vi har også fått vite at de må være 2 år for å begynne med kløv. Akela er nå 2 år, og vi har begynt å trene med kløv. vi legger enten en vedkubbe med omtrent lik vekt på hver side, eller enda bedre: halvliterboks med øl, kaldt og godt!
Hun er enda ikke så veldig fornøyd når vi henter frem kløven, og vi hadde en kjempemorsom scene med henne forleden dag:
På tur i skogen, var begynt på hjemveien da vi skulle gå ned et ganske bratt heng, da vi var nesten kommet ned snudde jeg meg, og på toppen står Akela med DEN minen: Tror dere at jeg går ned her med dette greiene på ryggen?????????? Glem det!!!!!!!!!!!
Vi måtte lokke og lure henne, gikk halvveis ned og fikk samme mine igjen, hun var ubetalelig, men vi kunne jo ikke le av henne så det var å skryte vilt til hun kom ned, også kunne vi sleppe latteren løs. Det var dette med å ta med fotoapparat da!!

En ting er i hvertfall sikkert, det er aldri kjedelig med en RR huset.
Kjersti
Kjersti
 
Innlegg: 38
Registrert: Man Apr 19, 2004 2:17 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Kjersti » Man Jun 28, 2004 12:23 pm

Hei

Vi har også fått vite at de må være 2 år for å begynne med kløv. Akela er nå 2 år, og vi har begynt å trene med kløv. vi legger enten en vedkubbe med omtrent lik vekt på hver side, eller enda bedre: halvliterboks med øl, kaldt og godt!
Hun er enda ikke så veldig fornøyd når vi henter frem kløven, og vi hadde en kjempemorsom scene med henne forleden dag:
På tur i skogen, var begynt på hjemveien da vi skulle gå ned et ganske bratt heng, da vi var nesten kommet ned snudde jeg meg, og på toppen står Akela med DEN minen: Tror dere at jeg går ned her med dette greiene på ryggen?????????? Glem det!!!!!!!!!!!
Vi måtte lokke og lure henne, gikk halvveis ned og fikk samme mine igjen, hun var ubetalelig, men vi kunne jo ikke le av henne så det var å skryte vilt til hun kom ned, også kunne vi sleppe latteren løs. Det var dette med å ta med fotoapparat da!!

En ting er i hvertfall sikkert, det er aldri kjedelig med en RR huset.
Kjersti
Kjersti
 
Innlegg: 38
Registrert: Man Apr 19, 2004 2:17 pm
Bosted: Bergen


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron