tips til sele

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

tips til sele

Innlegg Hege » Fre Jun 18, 2004 10:40 pm

Heisann... har et tips å komme med.

Tenkte at Fanikio skulle få være med å sykle i dag. Men dette har vi måtte sett bort ifra en stund nå. Han har hatt så lite pels bak skuldre og under bryst (og tidvis eksem) at jeg ikke har ville satt på han sele...

Men i dag kom jeg på noe jeg syns fungerte bra.

Hodelag til hest: (for ikke inviede er det de remmene du har på hodet til hesten når du skal ri) Der er det ofte noe som blir kalt "pannebånd". (rett over panna....) Dette er noe enkelte syns er moro å dekorere. Det finnes mange forsjellige ting å dekorere dette pannebåndet med. Bl.a. plysj... Og her kom ideèn min inn.

Jentungen er selvsagt medlem av pennyklubben og for et par pakker siden fulgte det med et slikt plysj trekk til et pannebånd (blått). Dette tredde jeg på den delen av selen (som også er blå) som går under brystet. Og den passet perfekt!!! Ikke ble det voldsomt eller noe som noen ville lagt merke til egenetlig, men helt klart bedre for Fanikio. En gang i løpet av turen skled det litt til ene siden, og da stoppet han opp, tydelig at han syns selen da ble ubehagelig. (nå er han som en nakenhund under der også, da)
Men det var lett å fikse på og da løp han lykkelig igjen.

Altså, er dette pannebåndet perfekt i str. til dette formålet. Og mykere får det ikke blitt.

Anbefales!!
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Irene » Søn Jun 20, 2004 2:55 pm

Det skal vi huske!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hege » Man Jun 21, 2004 11:48 pm

Her er et par bilder fra turen i dag.... (ligger på hjemmesiden)
Der kan dere skimte i allefall at han har myk plysj under brystet :cool:

Bilde
Bilde
Bilde
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Ida » Tir Jun 22, 2004 2:05 pm

Så lurt a! Synd at det er mange år siden jeg var medlem av Penny klubben ;-) Selen vår er som en trekant, slik at den ikke gnager på sidene, men er myk (polstret foran), så jeg tror ikke Victor lider noen nød på sykkeltur!
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Hege » Tir Jun 22, 2004 2:40 pm

Hva slags sele har du?

Jeg er ikke helt fornøyd med denne, heller.

Her er den første vi hadde. Den gikk i stykker i låsen.. Måtte bytte den i butikken og da valgte vi jo en annen type, men alternativene var ikke så bra.

Bilde
Bilde
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron