Dobbelt bilbur

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Dobbelt bilbur

Innlegg Annette » Ons Apr 01, 2009 8:06 pm

Hei!

Saken er de at jeg har kjøpt ny bil i dag, og da kan jeg endelig gjøre noe med planene mine om å anskaffe et skikkelig solid dobbelt bilbur som er stor nok for to store RR'er. Mulighetene for å ta ut skilleveggen hadde vært en fordel, men er ikke førsteprioritet.

Bilen er litt bredere enn vanlig stasjonsvogn.

Jeg har ikke finmålt den inni, men den er en Ford Transit Connect, om det sier noen noe. Har en courier fra før, me denne er både bredere og dypere (bla.). Typisk håndtverkerbil, hvor planen er å montere buret fast bakerst (bak skyvedøra på sida), sånn at jeg får fri tilgang til bagasje, og god luftemulighet med åpne dører og låste bur.

Siden jeg helt sikkert klarer å finne låsemuligheter for bur som ikke er beregna til det, så er låsemullgheter ikke noe å henge seg opp i - sånn for ordens skyld.

Noen anbefalinger?
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg monalh » Ons Apr 01, 2009 9:36 pm

Hei!

Hundebur.com lager solide, skrammelfrie stålbur på mål, med mulighet for å ta ut skillevegg og låse dørene.

http://www.aluconsult.no/ lager også bur på mål, lettere myk netting som gjør at buret blir så lett at du kan ta det ut og inn selv. Skillevegg både i netting og tre, hvor den i tre kan tas ut.

http://www.tronderburet.no/ lager også bur på mål.

Har prøvd alle typene, og kan absolutt anbefale de.

Mona
monalh
 
Innlegg: 110
Registrert: Søn Jan 28, 2007 9:14 pm
Bosted: Fetsund

Innlegg Annette » Tor Apr 02, 2009 5:26 am

Tusen takk :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Annette » Man Apr 06, 2009 3:52 pm

Nå som bilen er på plass, og det viser seg at den akkurat får plass til to sammenleggbare 4-bur jeg allerede har ved siden av hverandre baki, og jeg skal få hjelp til å stive dem av og feste dem forsvarlig, så ender jeg med å bruke dem.

De skal modifiseres så de kan skli rett inn i en avstivet ramme, og kan da lett tas ut om jeg skal overnatte på steder jeg trenger bur til hundene :) Brodern mente det var en enkel sak å få til.

Så fornøyd :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg monalh » Man Apr 06, 2009 6:11 pm

Hørtes lurt ut! :D
monalh
 
Innlegg: 110
Registrert: Søn Jan 28, 2007 9:14 pm
Bosted: Fetsund


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron