Hva ligger pelsen på??

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hva ligger pelsen på??

Innlegg Torgunn » Ons Aug 22, 2007 6:05 pm

Bare for artighet...hva ligger hunden på?? :-k Vi har hatt litt av hvert siden Esi kom i hus...noe har overlevd lenger enn andre :oops: en madrass er oppspist, bast-kurven gnager ho bare på...nå har vi gått til innkjøp av Bia-bed fra Felleskjøpet, den liker ho godt!! (er kommer et par hull, men d lapper vi sammen [-X )
Torgunn og Esi:)
Torgunn
 
Innlegg: 43
Registrert: Tor Feb 01, 2007 12:37 pm
Bosted: Bodø

Innlegg lbend-d » Ons Aug 22, 2007 6:07 pm

Sakkosekk med mange lag med fleecepledd :oops:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Irene » Ons Aug 22, 2007 6:14 pm

Bia-bed, seng (eldste sønnens er favoritten), men hun har adoptert det som egentlig skulle være en gjesteseng... saccoseng (men den bråker litt, så det er ikke favoritten), liten burmadrass (på verandaen - HALLO vi ligger ikke rett på plankene), gamle dyner (på verandaen - igjen disse harde plankene, og dyne er alltid med når vi er borte hos folk), fleecepledd (forlagte av oss, se dyna og madrassen over), ullpledd (samme som dyna osv....), sofa (når hun får lov), stol (når hun får lov og det ligger teppe der....).
Heheh - hun ligger PÅ ALT - og ber om lov først. Ser på oss og "spør" med blikket, og godtar med et stønn om vi sier nei.
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Annette » Ons Aug 22, 2007 6:40 pm

Jeg bruker et par vaskbare sommerdyner med gamle dynetrekk på til Sali. Bretta i fire og to i høyden så elsker i hvertfall han dem nok til at han sover som en stein på dem hele natta . og om dagen drar han dem med seg rundt i huset der HAN vil ligge til en hver tid. Det er vanlig kveldsrutine å lete etter Salis sengetøy og samle det sammen. Fordelen er at trekkene kan kokes og dynene vasker jeg med Biotex på 40 grader en gang i blant.

Zetas seng er en gammel menneskeseng som jeg har kappa til så den akkurat passer i en liten alkove på soverommet - med skikkelig sengebunn og skumgummimadrass + to store myke puter og enda en av sommerdynene med gammel sengetøy på.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Ons Aug 22, 2007 9:00 pm

Her bruker vi barnas gamle sacco-sekker. Begge hunden elsker å ligge på de.

Ellers har vi dyner brettet sammen slik som hos Anette. Om natten sover begge i en gammel menneskeseng inne på kontoret ved siden av soverommet vårt :D

Fikk de velge selv hadde de ligget i sengen min hele natten [-X
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg Hefo » Tor Aug 23, 2007 7:54 am

Jeg sydde seng til Nala. Jeg brukte et kraftig og vann-avvisende stoff (gummiert på baksiden). Inni dette trekket er det 2 dyner. Kjøpte senere teddyfor tepper som er lagt oppå. (Men dum som jeg var kjøpte jeg hvite... ](*,) )
Teddy teppene er lette å vaske da.
Nala har 2 slike senger og hun liker dem godt.
Senga mi er også en bra plass å ligge. :roll:
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Kango » Tor Aug 23, 2007 7:50 pm

Kango har overtatt en lenestol (skinnstol) i stuen, og om dagen veksler han mellom denne og teppet under stuebordet. :D
Om kvelden når han mener at det er på tide å legge seg (for oss også),
går han ut i gangen og legger seg på saueskinnet sitt som ligger UTENFOR burdøren. :razz:
Dette skinnet kjøpte vi rett etter at vi hadde fått ham i hus og det var favoritten lenge.
(Helt til han skjønte at han fikk lov å ligge i lenestolen.) :D
Saueskinnet er alltid med når vi skal overnatte andre steder og da er det der han går og legger seg.
Det hender også at han sniker seg inn på soverommet vårt og da legger han seg på en "sengematte" rett nedenfor meg. Og siden han vet at han ikke har lov å være der er han utrolig stille når han er der... O:)
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg amstene » Søn Des 16, 2007 2:43 pm

Vi hadde kjøpt en flott stor hundeseng til Toya (ser vel snurten av det på bilde) Hun spiste imidlertid opp skumgummien, så den måtte vi hive. Nå ligger hun på en alt for liten billig IKEA-seng... Orket ikke kjøpe noe dyrt når hun likevel før eller siden kommer til å ødelegge den. Men hun bruker den en del for det. Ellers har hun et gulvteppe i kroken sin, som hun sover litt på. Men favoritten, det er sofaen! Og der sover hun hver natt... Bortskjemt! :razz:
Hilsen Asta Marie og Toya
amstene
 
Innlegg: 49
Registrert: Lør Jun 16, 2007 7:22 pm
Bosted: Orkdal, Sør -Trøndelag

Innlegg Irene » Man Des 17, 2007 10:26 am

amstene skrev:Men favoritten, det er sofaen! Og der sover hun hver natt... Bortskjemt! :razz:


RIDGEBACK!!!!!!!!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Elisabet » Man Des 17, 2007 11:16 am

Annette skrev:Jeg bruker et par vaskbare sommerdyner med gamle dynetrekk på til Sali. Bretta i fire og to i høyden så elsker i hvertfall han dem nok til at han sover som en stein på dem hele natta . og om dagen drar han dem med seg rundt i huset der HAN vil ligge til en hver tid. Det er vanlig kveldsrutine å lete etter Salis sengetøy og samle det sammen. Fordelen er at trekkene kan kokes og dynene vasker jeg med Biotex på 40 grader en gang i blant.

Zetas seng er en gammel menneskeseng som jeg har kappa til så den akkurat passer i en liten alkove på soverommet - med skikkelig sengebunn og skumgummimadrass + to store myke puter og enda en av sommerdynene med gammel sengetøy på.


Hihihi..... RR'er får det som de vil ;-) og de vil ha det MYKT!! Kjenner at jeg begynner å savne å ha en RR i hus......

Jeg må egentlig le av hele denne tråden. Lurer på hva en elghundeier hadde sagt hvis de hadde lest den :mrgreen:
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg MariaHelene » Man Des 17, 2007 9:52 pm

Hihi, det må virkelig være ett RR fenomen det dær med sofaen ;P jeg føler jo att jeg har værdens mest uoprdragende hund, for han prøver seg hele tiden og skal opp når det sitter folk i sofaen.. og han får aldrig lov.. men guuud så lyst han har.. "Gud for en luksus disse menneskene har, tenker han, mens han sukker på bamsepleddet sitt på gulvet"... forresten så ga jeg opp å kjøpe seng til han allerede etter å ha hatt han ett halvt år, og han hadde revet sund ca fire senger :/ er så gøy me dette vattet som er inni sengene.. så nå går det i mange pledd istede.. de overlever :D
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Anja » Tir Des 18, 2007 9:36 am

Timo ligger på alt han inbiller seg er noe vi mennesker kunne like og særlig hvis det er noe vi holder på med som havner på gulvet.....i går la han seg inni/opp på tre blå Ikeaposer.

For en stund siden, da jeg kjøpte meg en stol la han seg i plasten og nektet å flytte seg :smile:

Bilde

Ut over det så elsker han et pledd foran peisen, balja med dyne på tv-stua eller bare å ligge i buret :smile:
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron