Erfaring med grime (GL) ?

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Erfaring med grime (GL) ?

Innlegg Knut Erik Hermansen » Ons Jul 25, 2007 11:03 am

Hei!
Har bestilt Gentle Leader til Sipho på 9 mnd. Han veier nå rundt 45, så det skal mye kraft til holde igjen. Han drar noe inn i hel.... til tider når han er i bånd. Selvfølgelig mye spennende og artig som han gjerne skulle vært med på, eller sjekka ut. Ikke minst alle fuglene som flyr høyt og lavt til stadighet.

Noen som bruker utstyret eller har prøvd, så kunne det vært artig å høre erfaringene!? Ser for meg at han skal bruke det når vi er på steder med endel folk osv. Folk trur kanskje han er farlig? At han biter f.eks. De fleste vet ikke vite hva grima er til. Ser litt dramatisk ut. Han er kjempesnill, men leken og i overkant gira til tider. #-o
PS! Evt. noen som har motforestillinger mot bruk av grime?
knut erik & siphogutten
Knut Erik Hermansen
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Feb 14, 2007 9:25 am
Bosted: Langhus

Innlegg MariaHelene » Ons Jul 25, 2007 11:38 am

Jeg kjøpte det til leo når jeg fikk han for da var han helt rabiat, og jeg ble anbefalt det av dyrelegen :P
Brukte den når vi skulle gå tur sammen med flere folk osv, for han var så fæl til å hoppe på de sånn helt plutseli.
Var grei å bruke, men ikke hele tiden.. brukte den aldri når jeg gikk tur alene og sånn, for jeg tror ikke de lærer å gå fint i band med GL på, så vanlig båndtrening bør man utføre i tillegg til att man kan ha GL til "nødløsning"
Vet ikke om det er jeg som tuller men jeg syns han virker litt mere usikker og lite trygg når vi traff andre hunder når han hadde GL på...

Ja mange tror det er munnkurv:P

Nå har jeg ikke brukt GL på mange mnd =D> Han drar kunn i båndet når det er noe han Virkelig vil bor til, og da har jeg funnet nye triks for å få hans oppmerksomhet :D
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Wivian » Ons Jul 25, 2007 3:46 pm

Her er min erfaring med grime; jeg bruker grime på Solo primært når vi er på vei til utstillingsområdet, bur i ene handen og Solo i andre går mye lettere når grimen er på. :oops: Har også brukt den litt i en tilvenningsperiode ved å ha den på når vi gikk turer i skogen og ellers i nabolaget. Har sluppet mye NEI og vonde skuldre.. Kan nevne at Solo ikke bryr seg om å ha grimen på. Nå i det siste har jeg ikke brukt den, var på ferie i Sverige og det gikk fint uten. Han er jo blitt litt eldre og har vel fortstått at det ikke nytter å dra... Jeg mener grimen kan være super i situasjoner hvor man ikke har tid eller muligheter til å trene det å gå pent i bånd. Men man slipper jo ikke unna å trene heller :roll: Og ja mange trur hunden biter når grimen er på, men vi får bare fortsette å forklare :roll: Lykke til :D
Wivian
 
Innlegg: 69
Registrert: Man Jun 13, 2005 8:53 pm
Bosted: Tønsberg

Innlegg Irene » Ons Jul 25, 2007 7:03 pm

Slenger meg på erfaringene til Wivian og MariaHelene her - og vil legge til noe. Vi brukte grime på Baron i en periode - han syns IKKE det var noe ok å gå med den, men godtok det. Han fikk imidlertid for seg at det var en måte å få den av på, og klarte det noen ganger. Han bulka snuta inn i låret mitt, gned hodet i gresset og gned grima av - og kanskje spes når vi stoppet opp og snakket med noen. Og vi festet også kobbelet til halsbånd OG grime, jeg syns grima så litt puslete ut.
Mange tror grima er en munnkurv og reagerer på den. "Er'n farli' den der eller"?? Og "stakkars...."
Husk å ikke dra hardt når grima sitter på, og husk å trene båndgåing uten grime (som Wivian sier) - viktig!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron