Sacco vogn

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Hege » Ons Feb 01, 2006 10:35 pm

Irene skrev:
Hege skrev:har nå flere års forbruk av tannpirkere!!!

*ler* Syns jeg ser dere!!!!!!

Ja det var det faktisk to stk. som gjorde.... to vi akkurat hadde passert på fortauet... De stoppet opp kan man si..... :hypnotisert:

meg i stup og brak.... Spark som blir til filler på et sekund og en diger bikkje som BOFFER og BOFFER fordi han plutselig ble redd mannen vi nylig hadde passert :sjokk:

Men men.... Jeg er vel ikke kjent for å være helt god...Har stuntet ganske mye før også jeg :hippie: Må regne med litt sånn, når man ikke eier hemninger... "nå er hu gærne ute med den digre bikkja igjen" Syns jeg hører det :rock:
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Skikkelig på tryne enda engang.....

Innlegg Hege » Lør Feb 04, 2006 4:51 pm

Ja da... Nå har "fido" blitt sterk altså...

Ikke mange dager siden vi tryna med sparkstøttingen og knuste filler av den... Blåmerkene på begge bena viser også hvor kort tid det er siden... *:I

I dag tok jeg med meg samboeren på tur... Vi passer en gd tispe denne helgen også og skulle ta "hver vår" og gå en hyggelig tur sammen. (Barnefri og tosomhet) :twins:

Mot oss kom tilfeldigvis en mann på ski med en eldre harehund som trekkhund... Jeg hadde i dette momanget Hector og min bedre halvdel hadde frøken Anja. Jeg stopper opp og ber Hector sitte og er veldig klar på at han skal bli sittene og "nei ikke tenkt tanken engang!!"
Formidler til samboeren at han får være på vakt med frøken Anja da hun ikke er grei med tisper... Vi visste jo ikke hva slags kjønn møtene hund var... og jeg vil jo veldig gjerne den "hundekyndige" i familien...og er jo litt belærende sikkert i tillegg... :politi:

Frøken Anja buser ut mot harehunden og samboer bøyer seg ned for å strekke opp henne i det han ser det.. :hypnotisert:
- Hector på vei mot harehund - og MEG som en sekk slepene etter langs bakken!!! [x] det gikk veldig fort... fikk ikke helt med meg at han dro meg over ende, men jeg så fremover at han kom faretruene nær den andre hunden og ikke hadde kule hensikter - og at jeg bare hang etter uten noen form for kontroll!!! :hjelp:
Jeg rekker likevel ikke mer enn å tenke dette før samboeren suger tak i "fido" :banne: og har en GD unner hver arm!!!
Og avbryter hundenes planer på et sekund..... Jeg der imot måtte karre meg opp ifra snøen :oops:

Takk og pris at jeg ikke var på ensom tur i dag...... Fy F hvor sterk han har blitt altså!! Også 18 mnd... kjønnsfrosk og busemann... Skikkelig slitsomt!!
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Irene » Søn Feb 05, 2006 2:25 pm

HEIA GLENN!!!!!!!! :razz:
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hege » Man Feb 06, 2006 11:20 pm

Ja det kan du si... Han stoppet faktisk 130 kg. hundemasse som røsket til på et blunk... :neutral:

Skal forøvrig bli med meg på treninger fremover :D "Å strekke opp kjønnsfrosken", sier han her. Jeg jublet over "en felles interesse"... Han sa trørt "felles problem" :razz: Nei da... Han ble jaget opp av denne tispa... Tispa dro forøvrig over gjerdet vårt i går fikk "rullgardin" og gikk i strupen på nabotispa enda hun kastet seg ned på ryggen å hylte... Det var barn der og hadde det ikke vært voksene der kunne det faktisk vært en hund mindre i nabolaget... Så jeg har nå sagt at vi ikke lenger er "barnevakt" (Hundevakt!) for henne. Det er ikke noe jeg vil ha ansvar for. Hector-plutten sto igjen i hagen å bare så på.... (det der er jo ikke lov....) :-?

Å være kjønnsfrosk, ha med seg dame..og bli dratt igang av en annen hund (dama) - samt et halsbånd og bånd samboeren syns var kult (som jeg ALDRI ville valgt om jeg skulle gått med han....) var en dårlig kombinasjon... Hvorfor jeg da gikk med dette? Fordi samboer ikke fikk han til å gå pent i bånd ;-) *fniser* Så nå skulle han plutselig engasjerere seg... Som han sa, så var han så glad i denne bikkja, samt at han er så god på alle andre måter at han skulle hjelpe til nå så han ikke utvikler et hannhundsproblem. Og det syns jeg er kjempe bra!! Det er mildt sagt pinlig å ha en så stor hund som brumler... I allefall etter "rykte" vi følte vi fikk med forje hunden... som hele nabolaget var redd...

Det har blitt litt mye i det siste... tryning med spark... tryning etter hund... og hundepass som prøver å drepe nabohund.... Nok er nok...
Nå blir det kun vår egen tennåring her en stund, også får vi jobbe litt samlet alle sammen så han blir den gode gutten han egentlig er, fremover også. Tennåringsgutter må kanskje teste grenser i forhold til andre hannhunder, men egentlig mener vi da.. så skal han ikke det, for det er ikke et valg han har lov til å ta. Og til nå har han alltid valgt å "spørre" oss før han handler, så dette lille tegnet er nok til at troppen samles og tenåringsalderen skal kontroleres (og da med litt mer fysisk tyngde enn jeg har om det trengs) ;-)
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Irene » Tir Feb 07, 2006 10:12 am

Kjempebra!
Ingenting er som når man kan samles om et "problem" eller et gryende problem ;-)
Trond tok skikkelig tak når Baron ble "som værst" - jeg puttet jo kun bikkja i bilen og dro til skogs der vi ikke kunne treffe noen #-o
Nå lever vi "herrens glade dager" med skrulla som fungerer meget godt i de fleste situasjoner :razz: og det er utrolig godt!
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hege » Ons Feb 08, 2006 2:14 am

Jepp!!

I kveld har jeg gått tur med tre andre hunder. En tispe og to hannhunder.
Han hørte 100% hele tiden. Gikk pent i bånd og var masse løs med de andre. Hver gang han tenkte tanken på å "sjekke ståa" hos den ene hannhunden, holdt det med et kremt, så kom han med en gang tilbake til mamma. Ble sittene å snakke i kveld med venninne (som jeg gjør heeele tiden :razz: ) og kom frem til at hunden jeg har passet har vært et dårlig forbilde for plutten og derfor ikke er noen god hund å sosialisere han så mye med kanskje.. i allefall ikke når det er andre hunder i nærheten... For det var da han plutselig fant på å ikke bare utagere, men også trosse meg...og det har ikke skjedd før (og heller ikke siden kan jeg jo nå si, som jeg har fått gått en laaaang tur med han med andre hunder igjen.)

Men fortsatt glad over at mann vil engasjere seg litt, når vi skal møte fremmede dominante hannhunder igjen, i slutten av februar (da vi skal starte opp trening igjen). For det blir jo spennende å se hvordan det kan være. Han er jo i en veldig spennende (men selvsagt krevene) alder akkurat nå... Men jeg har ikke tro på at et "problem" om det skulle kunne bli det går over av seg selv... Det må løses, og da er det en kjempe fin alder å ta tak i det ved roten i såfall ;-)

hunder er hunder og de har å høre og oppføre seg, uansett...
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Den Gyldna Wagnen

Innlegg kimassok » Lør Aug 15, 2009 1:58 pm

Alternativt til Saccovognen finnes GW-Vagnen (som jeg personlig synes er ei bedre vogn - mer solid)
I tillegg er den billigere en saccovognen, fra 5300 SEK ny!
Link:
http://www.bjorkis.com/
Kennel Kimassok
Oppdrett av Grønlandshund
kimassok
 
Innlegg: 1
Registrert: Lør Aug 15, 2009 1:53 pm

Forrige

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron