Sacco vogn

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Sacco vogn

Innlegg Hege_ » Søn Nov 30, 2003 6:45 pm

Har tenkt å prøve sacco vogn, når hunden blir voksen og hvis HD viser seg være ok.

Noen som har erfaringer med denne og ridgeback? Evnt. kjøpt noe tilsvarende i utlandet for å få den noe billigere?
Administrator Rhodesian Ridgeback forum
Hege_
Site Admin
 
Innlegg: 218
Registrert: Søn Nov 23, 2003 12:34 am

Innlegg Zinda » Tir Jan 27, 2004 12:06 pm

Hei! :P
Jeg er også veldig interessert i Sacco el.l. Matfar i huset blir etterhvert rulletolbruker på heltid og da hadde det vært ypperlig å ha transport med Zpinn foran. Hun drar i allefall helt vanvittig når vi er ute på ski :shock: Jeg har min fulle hyre med å holde meg oppreist.
En ting som du uansett kan øve på på forhånd er at du går bak og kommanderer venstre, høyre, rolig, stå, jiiiihaaa etc. (eller de uttrykk du ønsker å bruke) :lol: Jeg har kun sett en annonse for brukt Sacco på nesten tre år, så det er tydelig ikke noe folk vil kvitte seg med hvis de først har fått det. :?
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hege_ » Tir Jan 27, 2004 3:14 pm

Har sett et par bruk annonser, men vært for sent ute. Da til ca halv pris (ca 5000,-) Men skulle likt og visst om det fantes tilsvarende produkter eller noe i utlandet...
Administrator Rhodesian Ridgeback forum
Hege_
Site Admin
 
Innlegg: 218
Registrert: Søn Nov 23, 2003 12:34 am

Innlegg Kamilla » Lør Jan 31, 2004 4:37 pm

Vet ikke om det er for sent, men Oslomarka Trekkhundklubb selger to av sine saccovogner til rundt 5000,-

Har ikke noe tlf.nr for hånden, men det er jo mulig å oppdrive!

Om du skal ha sele vet jeg at det er vanskelig å finne en selve blant de tradisjonelle som passer godt til en ridgeback da kroppsformen er helt annerledes en fuglehund/husky. Går du innom Brukshunden (alnabru) er innehaveren der meget behjelpelig med å prøve seler og tilpasse, ellers kan du få spesialsydd hos Jan Reinertsen på Sledeverkstedet.

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Zinda » Ons Feb 11, 2004 2:52 pm

Søkte nettopp på Canis annonseside (http://www.canis.no/redirect.php?target ... .php?kat=7) og der var det flere som ønsket seg sacco, men ingen som ville selge. Det var også en som ønsket seg en løvehund....
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Zinda » Ons Feb 11, 2004 2:55 pm

heisan der var jeg litt kjapp;
Det var en sacco til salgs:
Sacco vogn 20.12.2003
Sacco vogn med 2 drag selges. God stand, nye bremseklosser medfølger.
Kr 3000,-
Hjemmeside:
Email:
merete@imagecopy.no Tlf:
69881804/909599
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hege_ » Tor Mar 18, 2004 2:19 pm

Sitter å drømmer... Lest mer om sacco nå http://www.webhunt.no/ Står faktisk at en liten hund (Dachs) fint dro denne vognen.

Men det er jo forsjellige typer.. Med brems og styremulighet fra ståbrettet bl.a. Det økte prisen radikalt. Jeg er avhengig av det, siden jeg kommer til å sette barn i sete og stå bak selv...

Sacco Standard med ståbrett 1 drag 7.249,-
Sacco Hydraulic med ståbrett 1 drag 11.149,-


Ellers ser det kjempe fint ut... Men plutten til mamma er jo bare 6,5 mnd enda da...
Administrator Rhodesian Ridgeback forum
Hege_
Site Admin
 
Innlegg: 218
Registrert: Søn Nov 23, 2003 12:34 am

Innlegg Anne » Tor Jul 01, 2004 8:40 pm

Var i dyreforretningen idag å der hang det en lapp om noen som ville selge en "sølki". Hadde ikke tid til å lese på lappen, men fikk med meg at det var en slik til voksne. Lite brukt. Den er her på Jæren, vet ikke om de sender den.

Viss noen er intresserte kan de ringe dette nr 51 42 07 86 eller 911 79 851.

Mener at den er lik den som er inni RR-bladet jeg fikk idag. Inni er det bilde av en rr hann med sølki. Det er forresten den ene turkameraten vår som er på framsiden og 2-3 bilder inni ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Zinda » Fre Jul 02, 2004 7:24 am

men søkli, eller sulky ( :-? ) er vel for hester? -da tror jeg det er Saccovogn som menes...måtte bare blande meg ;-)
Jeg vil ha Rocky2 og mannen vil ha Sacco, hm det kan jo bli dyrt....
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Anne » Fre Jul 02, 2004 9:29 am

Ja, "sølki" for voksne til hunden ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anne » Fre Jul 02, 2004 9:31 am

eller saccovogn ;-)
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Søn Okt 10, 2004 10:44 pm

har fått utrolig lyst på saccovogn jeg også... men jeg har jo ikke i nærheten av god nok råd :cry:

men jeg har et tips til de som ser etter brukt, når jeg søkte etter saccovogn så kom jeg blant annet til Norsk Trekkhundsklubb's kjøp og salg sider http://www.norsktk.no/Salg.htm der var det et par tilsalgs (til og med en i mitt nærområde.. forbaska økonomi! *be om at det skal regne penger snart* [-o< ) og det er sikkert jevnlig vogner til salgs der siden det naturlig nok finnes en del vogner blant trekkhundfolket :smile:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Gjest » Man Jan 30, 2006 9:48 pm

Har saccovogn som jeg har brukt ein del! D er veldig morsomt, og god trening for hunden, både mentalt og fysisk. Men det er ikke bare å sette seg oppi å kjøre. Kjøpte min av ein Siberian husky eier som hadde gitt opp.... Men liker hunden å trekke, har du et godt utgangspunkt! kan være ein fordel å trene sammen med andre, i begynnelsen iallefall, slik at ein kan sykle foran å gire opp hunden! Du trenger også ein sele som er beregnet for pulk sacco osv.... (krysspor sele) Vanlig sykkel el sporsele fukner dårlig. Det er enda kjekkere når du får to hunder til å trekke vognen. Da er det massssse krefter! Standard utgave av saccovogn fungerer helt glimrende, men det er kjekt å ha to drag i allefall.....
Gjest
 

Innlegg Hege » Ons Feb 01, 2006 3:05 pm

Har akkuat kjøpt meg en jeg... Den var ikke veldig pen og må lakkeres litt bl.a. Men har handyman i huset så det blir nok bra når det blir litt varmere ute... (ga 1500,- for den med et drag og den er hel og solid og alt, har bare sått lenge ute og blitt stygg) Det er det billigste jeg har kommet over av slike.

Men har brukt spark noen ganger nå... helt til i går... Da tryna vi så skikkelig at sparken knakk på 3 steder (har nå flere års forbruk av tannpirkere!!!)

Tror vi skal trene mye før jeg setter fart med den vogna gitt...
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Irene » Ons Feb 01, 2006 9:50 pm

Hege skrev:har nå flere års forbruk av tannpirkere!!!

*ler* Syns jeg ser dere!!!!!!
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Neste

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron