Kløv og bur selges

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Kløv og bur selges

Innlegg Ridgevenn » Søn Mai 02, 2004 9:59 am

Nesten ny kløv og ubetydelig brukt sammenleggbart bur selges. Nypris ligger på ca. 1200 kroner for hver av dem.

Selges for 600 kroner hver for seg eller 1100 kroner sammen.
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Jorunn » Fre Jun 18, 2004 9:16 pm

Hvis buret ikke er solgt, hva er størrelsen på det?
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Ridgevenn » Fre Jun 18, 2004 10:01 pm

Tror buret er 90 x 60 x 70. Det fyllte i alle fall omtrent hele bagasjerommet på vår Opel Astra. Tror dette er et "standardbur" for RR. Vi har en liten tispe, men hun hadde god plass i det.
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Ridgevenn » Fre Jun 18, 2004 10:24 pm

Upps... hva skjedde med innlegget mitt - buret er altså 90 cm ene veien, 60 andre og 70 høyt (tror jeg...)
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Hege » Fre Jun 18, 2004 10:47 pm

Sendt deg pm
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Jorunn » Fre Jun 18, 2004 10:53 pm

Papito kommer nok til å ruve litt i terrenget..hmm...kunne ønsket meg et litt større bur...hvor bor du?
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Irene » Søn Jun 20, 2004 2:56 pm

Jeg vil gjerne kjøpe kløvet ditt om det ikke er solgt??
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hege » Søn Jun 20, 2004 6:46 pm

Irene skrev:Jeg vil gjerne kjøpe kløvet ditt om det ikke er solgt??


Jeg var først.... =P~
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Ridgevenn » Man Jun 21, 2004 6:31 pm

Så så - ikke slåss nå....

Vi bor i Oslo, og ingen av delene er foreløpig solgt (men Hege var vel først ang. kløven, hvis den passer hennes hund).

Kløven passer nok best til en stor hund - vi har en liten tispe, og den er i største laget til henne (ref. den andre diskusjonen om kløv). Men, det er fritt fram for å prøve den, absolutt ingen kjøpetvang om noen stikker innom for å prøve den!!!
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Irene » Man Jun 21, 2004 8:48 pm

Hege skrev:
Irene skrev:Jeg vil gjerne kjøpe kløvet ditt om det ikke er solgt??


Jeg var først.... =P~

Grrrrrrrr..... \:D/
Neida, først til mølla osv...
Meld i fra da, om kløvet er lite til Fanikio - kanskje passe til min lille herremann??
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Jorunn » Man Jun 21, 2004 10:13 pm

Tror buret er 90 60 70. Det fyllte i alle fall omtrent hele bagasjerommet på vår Opel Astra. Tror dette er et "standardbur" for RR. Vi har en liten tispe, men hun hadde god plass i det.


Ridgevenn: har fått tak i et større bur brukt i dag. Papito var ikke mye redd for det, nei...han går helt frivillig inn der og sover..døren står oppe hele tiden ...det gutten sin, det =D> Han blir jo helt gal når jeg skal støvsuge, vaske gulv...dette gikk jo som en lek i dag når han satt pent i buret....det var faktisk skikkelig deilig å jobbe litt i fred ;-)
Bilde
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Ridgevenn » Fre Aug 20, 2004 10:56 pm

Utstyret er fortsatt usolgt! Enn så lenge finnes det i Oslo hvis noen vil overta det!
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet

Innlegg Chryssi » Fre Aug 20, 2004 11:58 pm

kanskje du kan prøve å annonsere det på canis.no? jeg solgte mitt bur der i sommer (ett hakk større enn ditt, gikk for 900) og fikk svar med noen nesten med en gang.. hvis du ikke er registrert så kan jeg legge inn annonse for deg, send meg en melding med hva jeg skal skrive og din kontaktinfo (mail og tlf) hvis du er interessert :smile:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Chryssi » Lør Aug 21, 2004 12:07 am

jorunn: hvordan går det når du har igjen døra da? det var en merkelig skue og ramaskrik her i huset når vi holdt på med det, nemlig.. døren stod åpen, hadde buret som nattbord på soverommet og han gikk helt frivillig og la seg der. prøvde en dag og skulle liksom trene på å la ham stå der med døra igjen, men ga opp ganske snart.. ga ham deilig griseøre inn i buret, og han knasket lykkelig som bare det, helt til jeg hadde igjen døra.. da slutta han å tygge umiddelbart, satte seg opp og begynte å gråte noe helt forferdelig, skulle nesten tro han var i ferd med å dø! dette selv om jeg ikke en gang hadde forlatt rommet (ble ikke noe bedre når jeg gjorde det, heller). gikk bort å åpna døra igjen, og da la han seg ned og fortsatte å tygge på griseøra.. #-o dette var riktignok når han var veldig liten (3-4mnd) men vi fant etterhvert ut at han ikke var destruktiv når han fikk være løs så vi droppet hele burgreia.. prøvde ett par netter å ha igjen døra etter at han hadde sovnet, og da reagerte han ikke før han våknet .. kl 3-4 om natta!! vanligvis sov han da til 8-9.. ikke noe hyggelig for mor å stå opp kl 4 altså ;) I ettertid angrer jeg selvfølgelig litt på at jeg ikke fortsatte med treningen (prøvde jo bare noen få ganger), spesielt med tanke på det praktiske med bur på utstilling.. men vi får vel prøve igjen, når jeg får råd til å kjøpe stoffbur.
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Jorunn » Lør Aug 21, 2004 8:36 pm

Det har aldri vært noe problem å lukke døren heldigvis, men nå er Papito en veldig laidback type som slenger seg ned hvor det måtte være. Når vi hadde Papi, så ville det aldri i evighet gått an å hatt han i bur, han ble superstresset av akkurat det.

I begynnelsen med Papito så lot jeg døren bare være igjen i 10 minutter av gangen. Nå er han i buret hvis jeg er å trener eller annet..det er max 2 timer.

Det kan være at han er redd for at når du lukker døren , så tror han at han skal være der inne i mange timer. Prøv å start med 5 minutter av gangen....så kan du øke noen minutter hver dag ovr lengre tid. Vær i nærheten av buret og hold på med andre ting + at du overser han fullstendig i de minuttene. Det kan være at han trenger lang tid for å venne seg til det. Prøv å ikke gi deg. Sett på litt høy musikk hvis han gauler i vei...hehehe.....de vet å sno seg unna med saker og ting, disse ridgebackene :valp:
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Neste

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron