Som hund og katt!!! ;)

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Som hund og katt!!! ;)

Innlegg Hildegaard » Søn Jul 02, 2006 12:21 pm

Heihei!
Jeg og Hilde har vert på forumet et år eller så, men vi har fått oss en liten pus som er av rasen Orientalsk korthår. Med gener felles med siameseren er dette den mest "hundeaktige" katten, og hun er utrolig tillitsfull og sosial.
Hilde, som har vokst opp fra barnspoter med en knurrekatt, har vert interresert i katter, men aldri helt kommt innpå. Nå fikk hun være mammaen, og for en dyktig mamma hun har blitt!! Hun er skikkelig forsiktig, selv om det blir litt moderlig skubbing og knuffing, til og med lekesloss med pusen, og når de er ferdig å leke, krøller pus seg sammen i halsgropen til Hilde og vasker henne på ørene til de sovner!! De er bare verdens søteste!!!

Ja, det må også nevnes at jeg går tur med de begge to i bånd!! ;-)

Bilde
Håper bildet kommer opp...

Hilsen Inger, Hilde og Billie Holiday (Canoodles. se)
Hildegaard
 
Innlegg: 35
Registrert: Ons Mai 17, 2006 6:40 am
Bosted: Bergen

Innlegg Vanja » Søn Jul 02, 2006 5:29 pm

Å hælledussan så søte!

Her gjorde jeg forsøk på å la Irma bli kjent med marsvinene, men jeg ga det fort opp. Det ble litt for røff hilsen for de små krapylene...
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Irene » Søn Jul 02, 2006 9:06 pm

Vanja skrev:Irma bli kjent med marsvinene, men jeg ga det fort opp. Det ble litt for røff hilsen for de små krapylene...

Vår hund i min barndom "Dixi" adopterte marsvinet mitt som sin egen valp... #-o Hentet dyret ut av buret og la det inntil seg....fikk melk og greier!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Heiditr » Søn Jul 02, 2006 10:06 pm

Som Stitch seier, kvar gong han gjesper og Lilo "tilfeldigvis" kommer i veien før munnen har lukka seg skikkelig igjen:

"asså, e' 'eit isje å'leis den 'atten 'om inn 'er, e' sku 'are 'ukke ijen 'unnen"


Heidi og Stitch :twisted:
Heiditr
 
Innlegg: 204
Registrert: Tir Jun 14, 2005 2:08 pm
Bosted: Sunnfjord

Innlegg Hildegaard » Ons Jul 05, 2006 2:03 am

Hehehe, takk takk, de er verdens vakreste par. :forelsket: Det er litt dyrehage her, men det går mest fredelig for seg. Det er veldig praktisk for meg at hilde tar jobben som barnevakt seriøst... hun løper bort og puffer billie hvis hun klatrer i gardinene roter i blomsterpottene og sånn... "hei!!! det der må du IKKE gjøre, mamma blir sååååååååå sinna!!! Helt sant, snakker av erfaring!!" 8-[
Hildegaard
 
Innlegg: 35
Registrert: Ons Mai 17, 2006 6:40 am
Bosted: Bergen

Innlegg Hildegaard » Ons Jul 05, 2006 2:06 am

Må legges til at det ikke er så veldig lett å trene en katt, hverken med skjenn eller belønning... litt catnip og "off" spray, og noe gobiter, men FLIIIIINK FLIIINK er bare forvirrende for lille tulling.
Hildegaard
 
Innlegg: 35
Registrert: Ons Mai 17, 2006 6:40 am
Bosted: Bergen

Innlegg TCK » Man Jul 17, 2006 11:14 am

Jeg blir bare i strålende humør av de store helokopterørene!! Nuddeli`, rett og slett! Har ei venninne som har samme rasen og hennes pus prater noe helt vanvittig. Gjør din også det?

Zeton og min søsters somali/skogkatt-blandings er også bestevenner, i ordets rette forstand. De ble kjent som småttiser, og har vært kompiser siden. De leker med hverandre (pus angriper voffsens hale når han prøver å sove, og utnytter til fulle at det bare er hun som har lov til å løpe innendørs...), småknuffer (et vittig syn; Lillegutt på 50 kg gnurer snuta si inn i Lynx sin magepels, og snafser forsiktig på den. Lynxepus sitter på bakbeina og slår fettern sin på snuta med myke klofrie poter) og så sover de sammen på sofaen. Det er et eller annet ektra søtt med hund og katt som trives sammen :D

Tonje & Kattevennen Zetu :hvitkatt:
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Irene » Man Jul 17, 2006 4:14 pm

Vi har også Greven
Bilde
i hus. Greven av Hilton ;-) , og Greven hatet vår tidligere RR Baron. Samme kveld som vi hadde avlivet Baron kom Greven spankulerende inn verandadøren med halen og brystet rett i været og eide stua igjen. Når så Marula flyttet til oss, kunne jeg se at katta tenkte; "åh, nei! Nå har de dratt enda ett håpløst 4 beint, ufjampent vesen inn i stua MI!!"
Marula stakkars har ikke turt å passere Greven i gangen,langt heller gå forbi i trappa...Men,så viser det seg at Marula er laget av "litt" annet enn Baron, og hunden og katten har nå godtatt hverandre. De sover tilogmed i hver sin stol med 1 meters mellomrom. Kult??!

ps)må nevnes at inne er det full respekt fra Marula sin side - ute er det JAKT :twisted: :twisted:
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Irene » Tir Jul 18, 2006 11:05 pm

Meg igjen... :oops:
Som jeg har nevnt i en annen tråd - passer vi Jambo fra Shavano om dagen.Hun har 0-erfaring med katt, men viser helt klart at "dette var ett rart dyr...skal jeg være redd nå?" Greven og Jambo møttes i trappa i går,og jeg holdt meg på avstand for å se hvordan dette utviklet seg.Katten klarer seg jo "alltid" og hunden slipper somregel unna med ett sviende risp eller 2 over snuta. Jambo var svært varsom - listet seg opp trappa og stakk forsiktig snuta fram. Greven satt klar med hevet labb (*bare pass deg - jeg fiker deg lett*) -men også han stakk snuta forsiktig fram. De snuste, hilste - og var ferdig med det!!
Når så Marula skulle passere katta ble det straks litt værre,Marula vil jo ikke se på Greven,og hun får litt problemer med å gå forbi den sidelengs i trappa!Men med litt hjelp fra meg passerte de hverandre - Greven snur seg mor Marula og blunker "hardt" til henne, langsomt "hardt" - etter hva jeg vet om kroppspråket til katt så er dette et tegn på at "jeg liker deg, har godtatt deg" - noen som vet??
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Annette » Ons Jul 19, 2006 6:32 am

Irene skrev:Greven snur seg mor Marula og blunker "hardt" til henne, langsomt "hardt" - etter hva jeg vet om kroppspråket til katt så er dette et tegn på at "jeg liker deg, har godtatt deg" - noen som vet??


Det betyr vel heller "Slapp av, skrulla!" :D Det er et dempende signal. Han mener vel at hun styrer masse for ingenting, og synes at det er ubehagelig.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg TCK » Ons Jul 19, 2006 11:55 am

Jupp, Greven demper ;-)
Langsom blunking er det dempende signalet Zetu og Lynx bruker mest mot hverandre også; de har liksom forstått at dette er et signal de begge forstår (Vifting med halen derimot, betyr ikke det samme på katte- og hundesrpåket, heller ikke stirring). Så jeg syns han er flink jeg, som blunker til lille Skrull =D>


Hils jentene fra Zeton, da!

Tonje
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester

cron