Ny på forumet!!!

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Ebeth » Lør Aug 26, 2006 12:14 pm

Hei

Ja nå er i alle fall Luckas og jeg på plass i Tromsø og vi prøver å venne oss til den store omveltningen i livet vårt. Ny jobb, ny liten leilighet, masse mennesker, katter overalt, trafikk og andre hunder. Det har vært litt vanskelig for han med flyttingen, men vi har bodd her nå i snart to uker og det begynner å bli ok. Ellers er han som alltid overivrig om han ser en annen hund, ennå verre på katter og jeg har en følelse av at vi foreløpig ikke er nabolagets favoritt der min lille store hund drar meg litt av gårde i rykk og napp etter den lokale kattemafiaen (som står og venter hver morgen) eller den løse kaninen i nabohagen... Sånn er det å flytte fra stort hus i en fjellbygd på østlandet til by.

Fantastisk vakkert her da! Naturen, havet, fjellene...

Men i alle fall, jeg er her i Tromsø, og om det er noen som vil møte oss så er det selvfølgelig bare å ta kontakt! Vi bor like ved Prestvannet i nærheten av sentrum. .

Hilsen fra rykende fersk nordlending :smile:
Ebeth
 
Innlegg: 71
Registrert: Ons Apr 06, 2005 1:22 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Tormod » Søn Aug 27, 2006 3:41 pm

Hehe! Høres bra ut!!! Vil gjerne treffes!!! Kan jo ta me kjæresten og hennes lille Australian Sheppard "valp" på ett år. :D

Er ikke lange turen å komme innom ved Prestvannet for vår del. Så når kan det passe for deg?

Velkommen til Nord-Norge!!!
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Tormod » Man Aug 28, 2006 9:16 pm

Da har jeg endelig offisielt truffet en RR!!!

Var kjempeartig å endelig få treffe en!

Takk Ebeth!!!
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Zinda » Tir Aug 29, 2006 7:18 am

Tormod skrev:Da har jeg endelig offisielt truffet en RR!!!
På tide! ;-)

Fint at dere "har funnet" hverandre der oppe, men synd at vi ikke har et RR-stoppested på vei til hytta lenger! Hils til Hans også forresten!
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Tormod » Man Sep 04, 2006 8:25 am

Nå har jeg truffet Kasan, Arja og Irma med familie!!! Alle tre gjorde det kjempebra på utstillingen og det var fint å se hvor rolig de handterte det å være på utstilling med masse hunder og folk svirrende rundt i flere timer!!! :D

Koselig å få pratet med folk som har hatt RR en stund!!! :D

Som regel kommer det negative kommentarer hvis jeg nevner at jeg tenker på å anskaffe en RR, det være seg sykdom, allergi til at de er svake i gemyttet osv. Mye rart med andre ord. Men fra folk som ikke har hatt RR selv. Og at de rasene de har er mye bedre å velge....

Har ikke fått noe negativt intrykk selv sålangt! ;-) Så det blir nok en RR med tiden!!!
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Irene » Man Sep 04, 2006 10:22 am

Tormod skrev:Som regel kommer det negative kommentarer hvis jeg nevner at jeg tenker på å anskaffe en RR, det være seg sykdom, allergi til at de er svake i gemyttet osv.

Nå er generelt RR en frisk hund da. Svært lite plaget av HD, noen linjer har allergi, og seff er det noen med svake hoder.. Syns det er synd at RR har "rykte" blandt noen, og gjerne uvitende "noen".. Og kanskje spes da dette med gemyttet. Folk oppfatter gjerne svært feil når bikkja di ikke er intressert i fremmede.
Marula kunne ikke bry seg mindre om fremmede folk, og halen er snar mellom beina om de inviterer til hilsing uten at hun selv vil - men hun er ikke svak i hodet av den grunn!!
Hmmm, kjenner jeg blir litt oppgitt av dette jeg da - men meg om det!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Vanja » Man Sep 04, 2006 10:37 am

Jeg syns egentlig det er greit at RR har litt merkelig rykte (I den grad de har det. Her nordpå har de færreste hørt om dem...) Da unngår man i alle fall at det blir den nye "må ha"-greia, med det resultatet at hver en tulling i landet har et eksemplar som de ikke greier med. :roll:
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Tormod » Man Sep 04, 2006 12:50 pm

Ja enig i det. For å si det sånn finnes det nok en haug hunder fra "enkle" raser som ikke er "gode i hodet" av forskjellige årsaker... :roll:

Uansett om det finnes er rase standard og et ønsket gemytt vil ikke alle personlighetene som finnes hos hundene bestandig passe inn der...

Men uansett så tenker jeg på å ta turen på RR spesialen til våren hvis det passer sånn! :D
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Takk!!!

Innlegg Tormod » Man Jan 08, 2007 8:19 pm

:D Takk til Hege og Nala for at vi fikk stikke innom å hilse på i jula!!!

Tormod
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Hefo » Tir Jan 09, 2007 8:20 am

Bare hyggelig. :D
Si i fra neste gang dere er her så kan vi møtes igjen. :mrgreen:
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Tormod » Ons Nov 28, 2007 6:10 pm

Vi kan komme innom en gang til nå i desember! Da tar vi med valp også! ;-)
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg lbend-d » Ons Nov 28, 2007 7:00 pm

Ja det er vel ikke lenge igjen til dere drar ??? ;-) Vet jo at du gleder deg masse :D :D
Lykke til og god tur!!!
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Hefo » Ons Nov 28, 2007 11:00 pm

Ja, det er bare å plinge på. Har flytta til Sandnes siden sist, og bor ca 152 m fra svigersan dine ( på motsatt side av gammel butikken). :razz:
Hvor skal dere hente valp?
Har begynnt å tenke alvorlig på å få en RR til, nå når jeg har eget hus. Men det blir ikke før til neste år.
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Tormod » Tor Nov 29, 2007 9:23 pm

Skal hente valp hos Rex Ventors!!! :D

Valp nummer 6, ei søt lita tispe!!!
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Anne » Fre Nov 30, 2007 9:12 am

Gratulere :D Og masse lykke til med valpen :D

PS
Var inne på hjemmesiden din og ble overrasket da jeg fant Lyng sin side :-s For en tid tilbake surfet jeg mye rundt på aussie sider og husker god Lyng fordi jeg elsker fargene hans :mrgreen:
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

ForrigeNeste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron