Masithela's Red Kovu

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Masithela's Red Kovu

Innlegg Simira » Søn Aug 08, 2010 4:01 pm

Om under en uke skjer det endelig. En lenge etterlengtet valp og hund nr. 2 kommer i hus. Vi har snakket med en god del oppdrettere og sendt mange mailer, men til slutt er det Kovu fra kennel Masithela som flytter inn hos oss. Foreldrene er flotte og omgjengelige familiehunder som er med på det meste. Og vi har mye vi skal prøve oss på med denne rakkeren.

Men først skal vi vennes til og minnes på hvor mye arbeid det er med en valp, med stuetrening, alenetrening, båndtrening, og alt som høres med. Etter bare en uke starter vi på valpekurs hos Canis. I tillegg er det såklart mye trening både med og uten Odin, og ikke minst med hundene sammen. Vi håper jo at hundene vil trives sammen og kan lære mye bra og minst mulig dårlig av hverandre!

Kovu har alt fått egen hjemmeside på http://kovu.err.no, med link til bloggen og galleriet, som hundene har felles. Fredag ettermiddag er den store dagen, da oppdretter skal til Oslo til double-utstillingen på Bjerke, og er så snill å ta med seg Kovu for oss. Takk, Tonje! Vi gleder oss utrolig til å møte denne krabaten som skal ta del i livet vårt framover.

For de som ikke har fått det med seg, så er "vi" da jeg (Karianne), og mannen min Tollef. Vi bor på Disen/Årvoll i Oslo, og har en 4 år gammel dansk/svensk gårdshund fra før, som heter Odin.
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Chryssi » Søn Aug 08, 2010 4:34 pm

blir søskenbarnet til Katoen min det da :)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Shange og Sigrid » Søn Aug 08, 2010 6:32 pm

Heisann

Gratulerer så mye med ny hund...
Vente tiden må føles som å gå gravid, uten at jeg vet hvordan det føles. Det er en helt fantastisk følelse når den lille krabaten er på plass i fanget. Kos dere masse med valpetiden, den går altfor fort over. De blir altfor fort rundt en 50 kg, pluss at de fortsatt da vil sitte på fanget ;o)
RR hunder er fantastiske hunder.
Morsomt at dere har svensk/dansk gårdshund, vi har snakket om å skaffe oss en sånn etterhvert. Men vi får se når Shange har blitt litt eldre.
Masse lykke til...nyt spenninga...

Hilsen Shange og Sigrid :o)
Shange og Sigrid
 
Innlegg: 23
Registrert: Søn Aug 08, 2010 7:39 am
Bosted: Vanse

Innlegg Annette » Søn Aug 08, 2010 6:41 pm

...
Sist endret av Annette den Søn Aug 08, 2010 6:51 pm, endret 1 gang
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Simira » Søn Aug 08, 2010 6:46 pm

Annette skrev:Hei, og velkommen :)

Det finnes en del RRer i agder, men de fleste av oss er konsentrert i Arendalsområdet. Mine har imidlertid en halvbror i Mandal, som jo ikke er så veldig langt unna deg.


Uh, vi er i Oslo... ;)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Annette » Søn Aug 08, 2010 6:49 pm

Simira skrev:
Annette skrev:Hei, og velkommen :)

Det finnes en del RRer i agder, men de fleste av oss er konsentrert i Arendalsområdet. Mine har imidlertid en halvbror i Mandal, som jo ikke er så veldig langt unna deg.


Uh, vi er i Oslo... ;)


Jeg blanda tråder. Denne var til Sigrid og Shange:)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Shange og Sigrid » Søn Aug 08, 2010 6:54 pm

Takk for det Annette. Har skjønt at det er en del av dere i Arendal. Det blir et stykke unna ja. Men er det noe spesiellt som skjer så er det jo gøy å komme. Dessuten kommer jeg fra Vestfold, så det hender jeg er oppover den veien.
Shange og Sigrid
 
Innlegg: 23
Registrert: Søn Aug 08, 2010 7:39 am
Bosted: Vanse

Innlegg Letao » Søn Aug 08, 2010 11:36 pm

Blir artig å høre om tiden framover, Simira! :) Du må holde oss litt oppdatert!
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Lene » Tir Aug 10, 2010 8:46 am

Nyt den første tiden i store grad, plutselig slutter lillingen med alle de rare sprellene, og det er stille i stua om kvelden ;)

Men da er det bare å nyte den rolige tiden, før den første puberteten kommer med brask og bram. Det er der vi er nå...
Matmor til Leo født 21. oktober 2009
Lene
 
Innlegg: 163
Registrert: Tor Okt 29, 2009 1:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Simira » Lør Aug 14, 2010 1:27 pm

I går kom Kovu hjem. Vi møtte oppdretter på en parkeringsplass ved Gardermoen, og byttet penger mot en liten pelsklump. Skikkelig suspekt! Vi satser dog på at ansiennitet (oppdretters 18. kull) og godt rykte veier opp for de noe mangelfulle forberedelsene med å møte oppdretter på forhånd.

I buret i bilen lå tre søsken og sov søtt da vi møttes, og det er jo alltid litt hjerteskjærende å ta en valp bort fra søsknene sine. I bilen på vei hjem var det litt "kvekking" og gråting, men mesteparten enten satt han og tittet, eller gnagde på Tollef. Odin satt i buret i bagasjerommet og kom ikke med en lyd. Vi stoppet ved et grøntområde på vei hjem, og luftet dem litt, uten at de fikk hilse.

Odin synes igrunn ikke noe særlig om dette vesenet som har inntatt hjemme hans. Han vokter pute og seng og tyggeting. I løpet av den første formiddagen har vi hatt de løse sammen, og Odin holder seg litt unna Kovu, og demper når Kovu kommer for nærme. Kovu er flink og respekterer det! (og hvis han kommer litt for nære, så får han beskjed!)

Ingen uhell inne, og Kovu sov hele natten! I motsetning til meg, som var halvvåken, klar til å ta ham ut så snart han reiste seg opp. Og jeg begynner å innse hvor mye jobb det er å ha valp. Det har jeg nemlig glemt siden sist...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Shange og Sigrid » Lør Aug 14, 2010 2:39 pm

Gratulerer.... Han er jo bare helt nydelig... Kos dere... :o)

Hilsen Shange og Sigrid...
Shange og Sigrid
 
Innlegg: 23
Registrert: Søn Aug 08, 2010 7:39 am
Bosted: Vanse

Innlegg Letao » Lør Aug 14, 2010 5:11 pm

Nå syns jeg dere skal slutte og poste valpebilder her inne... det er ille nok å lese om valpene.. om vi ikke må se de også!!

Ååh.så.skjønn!!!!
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Simira » Lør Aug 14, 2010 6:48 pm

Letao skrev:Nå syns jeg dere skal slutte og poste valpebilder her inne... det er ille nok å lese om valpene.. om vi ikke må se de også!!

Ååh.så.skjønn!!!!


Du er velkommen til å være valpevakt her... visst er de søte, men jeg har virkelig aldri skjønt at folk vil ha alt det strevet. :P
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Letao » Søn Aug 15, 2010 12:25 am

Simira skrev:
Letao skrev:Nå syns jeg dere skal slutte og poste valpebilder her inne... det er ille nok å lese om valpene.. om vi ikke må se de også!!

Ååh.så.skjønn!!!!


Du er velkommen til å være valpevakt her... visst er de søte, men jeg har virkelig aldri skjønt at folk vil ha alt det strevet. :P


Åh, hadde du bare vært litt nærmere så...:) Nei, valper er jo små monster. Jeg tror jeg hadde en "lettvint" valp i så måte, hun sov stort sett. Jeg var alltid kjempeglad når hun våknet innimellom! Men det reflekterer jo hvilken type RR hun er i dag også da.. svæææært bedagelig :P
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Simira » Søn Aug 15, 2010 8:43 am

Letao skrev:
Simira skrev:
Letao skrev:Nå syns jeg dere skal slutte og poste valpebilder her inne... det er ille nok å lese om valpene.. om vi ikke må se de også!!

Ååh.så.skjønn!!!!


Du er velkommen til å være valpevakt her... visst er de søte, men jeg har virkelig aldri skjønt at folk vil ha alt det strevet. :P


Åh, hadde du bare vært litt nærmere så...:) Nei, valper er jo små monster. Jeg tror jeg hadde en "lettvint" valp i så måte, hun sov stort sett. Jeg var alltid kjempeglad når hun våknet innimellom! Men det reflekterer jo hvilken type RR hun er i dag også da.. svæææært bedagelig :P


Høres ut som en hund etter mitt hjerte. Det lover godt så langt. :D Sover hele natten, og er flink til å legge seg å sove om vi putter ham i bur-innhengningen på stua (forutsatt litt aktivitet i forkant, såklart).
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron